geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

mike-bel

wel, zoals vvjoris reeds zei, als je de wu agent belt krijgt ge heel ander verhaal te horen

"joost mag het weten"  :lachen:

ik vind die man niet grappig, wel zijn verhaal 



Citaat van: joost op woensdag  2 januari 2013, 07:54:10


Dit was ik nog vergeten te vertellen.
Dit heb ik net van de site van Western Union.
Voorbeeld: 100,00 euro versturen.
Geschatte wisselkoers 1 Euro = 53,027993 Filipijnse peso
Geschatte uitbetaling in plaatselijke valuta = 5302,80 Filipijnse peso

Groeten Joost.

Ze zeggen wel eens over mij , wat is die man grappig.

mike-bel

Disclaimer ( website wu)

De kosten voor transacties die via onze website worden uitgevoerd, komen mogelijk niet overeen met de kosten bij agentschappen. Neem contact op met ons op 0800 023 5172 als u wilt weten hoeveel een transactie bij een Western Union-agentschap kost.


Disclaimers : Het weergegeven resultaat geldt alleen vandaag met westernunion.com. Als gevolg van extra services kan het totaalbedrag van de kosten voor een overmaking anders zijn. De prijzen en de beschikbaarheid van services zijn afhankelijk van een aantal factoren, met inbegrip van maar niet beperkt tot de service(s) die u kiest, uw locatie, de locatie van de ontvanger en lokale wetgeving die van toepassing is.

Uw creditcard- of debetcardbedrijf kan een bedrag in rekening brengen als u uw creditcard gebruikt voor het overmaken van geld. Neem voor meer informatie contact op met het creditcardbedrijf.


Omwisseling Valuta: Alle betalingen worden verricht in de valuta van het land van bestemming (behalve in een beperkt aantal gevallen waarin betaling door een Western Union-agentschap in het land van bestemming wordt verricht in Amerikaanse dollars of andere valuta). Behalve de transactiekosten die op uw transactie van toepassing zijn, worden ook de kosten van valutaomrekening in rekening gebracht. Valuta's worden omgerekend in buitenlandse valuta's tegen een door Western Union vastgestelde wisselkoers. Eventuele verschillen tussen het aan klanten berekende tarief en het door Western Union ontvangen tarief komen ten goede aan Western Union (en in sommige gevallen de internationale agentschappen van Western Union), bovenop de transactiekosten. Voor informatie over de huidige wisselkoersen die Western Union aan klanten berekent.



op zijn minst dubieus te noemen

vvjoris

Da's zoals wanneer er iemand prijs vraagt: "Ah dat is 10 euro, maar 't kan ook iets meer zijn"

:lachen: :lachen: :lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

joost



Hallo.
Zoals ik al eerder vertelde. Het zal me een worst zijn hoe of wat men verstuurd.
Het is me wel en heel gezever geworden.
Veel plezier nog.
Groeten Joost.

innka3

ach joost,sommige rijden een eind om voor 2 peso goedkoper  :ikkeniebegrijp: maar dat moet ook wel
als je elke keer geld op stuurd dat daar na 1 week al weer op is. vanuit  :smiley-philippines:
even een sms'je en ze gaan"" niet denken""waarom is het weer op :weetikniet:"" niet plannen"""deze keer stuur ik niks meer en ""doen"" dat wel gelijk peso's sturen, waarom  :weetikniet:
anderen doen het slimmer ,gewoon met een bankpas voor de vriendin/familie daar met een budget ""op =op"". kunnen ze gelijk zien waar,wanneer en hoeveel er opgenomen is :thumb: :thumb:

Herbie

Citaat van: innka3 op woensdag  2 januari 2013, 18:07:58
ach joost,sommige rijden een eind om voor 2 peso goedkoper  :ikkeniebegrijp: maar dat moet ook wel
als je elke keer geld op stuurd dat daar na 1 week al weer op is. vanuit  :smiley-philippines:
even een sms'je en ze gaan"" niet denken""waarom is het weer op :weetikniet:"" niet plannen"""deze keer stuur ik niks meer en ""doen"" dat wel gelijk peso's sturen, waarom  :weetikniet:
anderen doen het slimmer ,gewoon met een bankpas voor de vriendin/familie daar met een budget ""op =op"". kunnen ze gelijk zien waar,wanneer en hoeveel er opgenomen is :thumb: :thumb:

Zo werkt het uitstekend  :jajaja: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Voor mij maakt het niet uit wie met wat stuurt, bekijk gewoon de naakte cijfers:

Op 31/12 stuur ik met WU, betaal 48.50 euro, en Janice krijgt op 1/1 2037 pesos, ik dien met 2 keer naar het Astridplein in Antwerpen te verplaatsen omdat ze een tikfout gemaakt hebben in Janice' familienaam

Vandaag schrijf ik 75 over van Argenta naar ING om via Coinstar naar ginder te sturen, Janice zal 3726 pesos krijgen, ik hoef me niet te verplaatsen, en om 18u heb ik al de e-mail met de code waarmee janice op dit moment al kan 'collecten'

Even de netto bedragen berekenen, en WU blijkt 18.28 % duurder dan Coinstar.

Zoals ik al schreef 'ne rijke mens is iet vies', en ik kan er nog aan toevoegen 'als je 't breed hebt, kun je 't breed laten hangen' ... Ik durf ook wel eens een financieel folieke doen, maar geld versturen met WU is compleet nutteloze verkwisting, wie dat doet heeft precies een voorbeeld genomen aan de  :belgiesmiley: overheid ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

joost



Hallo.
Ik krijg wel in de gaten dat jij , vvjoris , de beste van de klas was met rekenen.
Prima , van mij krijg je een tien.
Groeten Joost.

vvjoris

Citaat van: joost op donderdag  3 januari 2013, 06:58:56


Hallo.
Ik krijg wel in de gaten dat jij , vvjoris , de beste van de klas was met rekenen.
Prima , van mij krijg je een tien.
Groeten Joost.

Nee, ik was niet de beste ... 't heeft eerder te maken met beroepsmisvorming .... en een 10 is altijd teveel, iedereen maakt fouten ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Fail_over

Wij zijn van WU afgestapt, te duur, ook via Bpost was het te duur en te veel moeite,

Via worldremit hebben we de afgelopen keren goede ervaringen mee, â,¬ 5,- per keer dat we â,¬ 60 of â,¬ 75 verstuurden.
Smsje dat het bedrach opgehaalt is, betalen via bankcontact, en zelfs af te halen in de province.   :thumb:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......