geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

  Tja als je in de  :smiley-philippines: woont kan je best met een internationale overschrijving (PC Banking) geld overmaken. Het kost mij in  :belgiesmiley: 8,40 euro en hier in de  :smiley-philippines: 100 peso per overschrijving.
Al naargelang de wisselkoers doe ik 2 a 4 maal per jaar een overschrijving(max 9999 euro of 500,000 Peso) naar mijn spaarrekening hier.
    Van al wat ik door de jaren geprobeerd heb is dat het eenvoudigste en bestekoop.  :weetikniet:
   Edoch , je inkopen met een Belgische visakaart betalen is gezien de betere koers en geen kosten de allerbeste deal.  :happy:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54


Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  1 februari 2013, 03:03:01
Citaat van: stijn54 op vrijdag  1 februari 2013, 02:23:48
@Ronny 55. Bij welke belgische bank is dat?
Das bij Fortis,
:atyourservice:
Maakt toch niet uit, als je met een credit card in een winkel/supermarkt/airline .... betaald heb je als cardholder geen kosten (tenzij de merchant u iets extra aan rekent), eender wie de 'issuer' van de kaart is ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Citaat van: vvjoris op vrijdag  1 februari 2013, 03:16:14
Citaat van: Ronny55 op vrijdag  1 februari 2013, 03:03:01
Citaat van: stijn54 op vrijdag  1 februari 2013, 02:23:48
@Ronny 55. Bij welke belgische bank is dat?
Das bij Fortis,
:atyourservice:
Maakt toch niet uit, als je met een credit card in een winkel/supermarkt/airline .... betaald heb je als cardholder geen kosten (tenzij de merchant u iets extra aan rekent), eender wie de 'issuer' van de kaart is ...
@vvjoris, dat klopt als'n blauwe nagel  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  1 februari 2013, 03:38:45
Citaat van: vvjoris op vrijdag  1 februari 2013, 03:16:14
Citaat van: Ronny55 op vrijdag  1 februari 2013, 03:03:01
Citaat van: stijn54 op vrijdag  1 februari 2013, 02:23:48
@Ronny 55. Bij welke belgische bank is dat?
Das bij Fortis,
:atyourservice:
Maakt toch niet uit, als je met een credit card in een winkel/supermarkt/airline .... betaald heb je als cardholder geen kosten (tenzij de merchant u iets extra aan rekent), eender wie de 'issuer' van de kaart is ...
@vvjoris, dat klopt als'n blauwe nagel  :lachen:

hoe credit cards functioneren, dat is erg complex, de meeste mensen hebben geen idee wat ze op gang brengen als ze zo'n stuk plastiek in de muur stelen. Er zijn steeds 4 of 5 partijen: issuer, acquirer, merchant, owner van de 'machine' en de cardholder, en elke transactie brengt, naast de wijziging van uw saldo of krediet andere onderlinge mini-transacties teweeg tussen deze partijen. In België werd dit destijds geregeld door Banksys (waar ik mee het facturatiesysteem voor de banken implementeerde) nu Atos World online. De 200 php mafia fee, is een supplementaire acquirer fee de Filipino banken aanrekenen. Merchants krijgen geen fee, integendeel ze zullen zelf een 0.0000xxxx % fee betalen ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Citaat van: vvjoris op vrijdag  1 februari 2013, 07:38:17

hoe credit cards functioneren, dat is erg complex, de meeste mensen hebben geen idee wat ze op gang brengen als ze zo'n stuk plastiek in de muur stelen. Er zijn steeds 4 of 5 partijen: issuer, acquirer, merchant, owner van de 'machine' en de cardholder, en elke transactie brengt, naast de wijziging van uw saldo of krediet andere onderlinge mini-transacties teweeg tussen deze partijen. In België werd dit destijds geregeld door Banksys (waar ik mee het facturatiesysteem voor de banken implementeerde) nu Atos World online. De 200 php mafia fee, is een supplementaire acquirer fee de Filipino banken aanrekenen. Merchants krijgen geen fee, integendeel ze zullen zelf een 0.0000xxxx % fee betalen ....


Je moet je wel realiseren dat een inkoop betalen met (buitenlands) plastiek   :thumb: of geld uit de muur halen  :negatief:  een hemelsbreed verschil is. Ik gebruik mijn visa alleen voor aankopen te betalen .
IDD Joris 200 ph echte afzetterij. :evil:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Herbie

Met mijn visa kaart is nog nooit p200 aangerekent geweest, met maetro wel. Twee weken geleden nog met visa een koers van 53.565 gehad.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Citaat van: Herbie op zaterdag  2 februari 2013, 10:21:03
Met mijn visa kaart is nog nooit p200 aangerekent geweest, met maetro wel. Twee weken geleden nog met visa een koers van 53.565 gehad.

Vandaag nog eens gecheck, met visa geen 200fee met mastercard en maestro wel, alle drie de kaarten Belfius.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronny55

Citaat van: Herbie op zaterdag 16 november 2013, 15:33:07
Citaat van: Herbie op zaterdag  2 februari 2013, 10:21:03
Met mijn visa kaart is nog nooit p200 aangerekent geweest, met maetro wel. Twee weken geleden nog met visa een koers van 53.565 gehad.

Vandaag nog eens gecheck, met visa geen 200fee met mastercard en maestro wel, alle drie de kaarten Belfius.
Je betaald wel 4 euro kosten voor het geld afhalen met Visa.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.