Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ATM's geven lager bedrag tijdens feestdagen

Gestart door Kano, maandag 24 december 2012, 11:56:04

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Gisteren weer iets moois beleefd. Wilde nog wat gaan shoppen en geld uit de muur trekken. Wat schetst mijn verbazing. Het maximum pinbedrag was bij alle ATMS's op Bohol teruggebracht tot P 1000 omdat men voor de feestdagen een grote toeloop naar de ATM's verwachtte.
Gelukkig had ik nog net genoeg cash op zak om de cadeautjes te kopen. Maar het is wel iets om rekening mee te houden bij volgende feestdagen.

http://www.tribune.net.ph/index.php/business/item/8410-banks-told-to-prepare-atms-against-heavy-withdrawals

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Dus als ik het goed begrijp kan je maar 1000 peso per pinnen . Das wel effen schrikken.   Weet niet of je ver van de ATM vandaan woont . Ik moest in Palawan altijd , schrik niet 100 kilometer rijden om bij de dichtsbijzijnde Atm in Puerto te komen.

Kano

Inderdaad slechts P 1000 per keer. Als je dan met je buitenlandse bankkaart gaat pinnen dan ben je dus 20% kwijt. Natuurlijk weet ik niet of het buiten Bohol ook het geval was. Misschien dat anderen daar ervaring mee hebben. Wel heb ik het bij verschillende ATM's geprobeerd, Landbank, BPI en Metrobank en dat was een ramp want er stonden giga rijen. Moest er ook een uurtje voor rijden want op Bohol zijn er buiten Tagbilaran bijna alleen banken van de First Consolidated Bank en die accepteert alleen hun eigen kaarten.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Daar had ik nog niet aangedacht, maar ze brengen gewoon die 200 peso kosten in rekenig, ondanks je maar 1000 kanpinnen met een buitenlandse pas.

Ja er zat bij mij op kortere afstand in Roxas een ATM van de United Coconutplantersbank  of iets dergelijks.  Maar die accepteerde ook geen buitenlandse pasjes.

yepyep

Dat is idd niet leuk met een 200 pesos extra per opname.

Desalniettemin Maligayang Pasko!

huisman45

zal in manilla zijn hier geen last van in davao.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Luke

Hier in manila geen probleem. Om de hoek pinnen 5000 of 10000 met lokale kaart of bij Citibank met eenderwelke kaart... tja het leven in de stad is toch zooooooo hard...  :floet:

yepyep

Geen last van idd, Kano bedoelde ook dat hij er last van had in Bohol.

Amice

Bij HSBC nog steeds het maximum van je buitenlandse  pas te pinnen zonder banken maffia fee, maar die zijn dus dicht met de feestdagen en de atm's offline.

Gelukkig was ik sneller dan de klos en had de 23e nog gepind.  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Ik krijg wel de melding als ik bij HSBC pin, dat er fees berekent worden  :weetikniet: