interview belgische ambasade manila

Gestart door stef boss, dinsdag 8 januari 2013, 21:25:47

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Ronald-D op woensdag  9 januari 2013, 13:58:20
Lijkt erop dat je je nogal aangevallen voelt, daar ik sterk het idee hebt dat Amice hier helemaal niet op doelt?

Meer dat hij het onbegrijpelijk vindt dat dit in België verplicht is, zo'n interview...dat de vragen gewoon niet zouden moeten kunnen....vind je reactie nogal bot!

Citaat van: mike-bel op woensdag  9 januari 2013, 12:29:55
dit is louter wat mijn echtgenote tijdens haar interview heeft ervaren, en nog meer vragen...

"ik vind het nogal wat", dan is dat  jouw probleem man
end de rest bla bla bla

met dergelijke comments help je niemand vooruit !


Citaat van: Amice op woensdag  9 januari 2013, 11:51:06


Zie dit nu pas, idd Ronald heeft gelijk het uiteraard een sneer naar de belgische ambassade, die stelselmatig over de grenzen van het toelaatbare heenstapt.
Zolang niemand daar met succes  bezwaar tegen maakt, gaat diezelfde ambassade daarmee  door.

Er zijn vervolgens nogal wat verschillen met de nederlandse ambassade.
Daar gebeurt het schijnhuwelijk onderzoek via het M46 formulier en beslist enkel de IND over het 'vermoeden' van schijnhuwelijk, de ambassade kan enkel  informatie aan de ind daarover doorgeven en de ambassade kan zo'n aanvraag slechts op administratief/wettelijke gronden weigeren. Aldus zelfs indien de ambassade er van overtuigd is dat er sprake is van een schijnhuwelijk dan nog zal de aanvraag in behandeling worden genomen.

Opvallend is ook dat de ambassade crew van nederland iedere 4 jaar wordt vervangen door andere personen, maar bij de belgische ambassade blijft dat maar zitten tot in de eeuwigheid.
Dit werkt corruptie en machtsvertoon in de hand en zal zeker  invloed hebben op de wijze waarop een aanvraag wordt behandeld.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

De belgische administraties zijn nu niet precies bekend om hun "klantvriendelijkheid".
Heb er in het verleden genoeg kennis meegemaakt hoe " begripvol" en " hulpzaam" ze zijn.
Klein gevalletje hoe men in het buitenland denkt over de belgische administratie.Toen ik hier pas woonde en de nodige papperassen in orde wou brengen
vroeg de spaanse administratie hier waar ik vandaan kwam,op het antwoord ,uit Belgie,sloeg de bediende zich het hand op het voorhoofd en antwoorde mij:O no,miseria
oltro vez con los Belgas....zegt genoeg denk ik

Ronny55

Tja, zo te horen zijn er verschillende ervaringen, dan ook maar effe in de pen kruipen.

Dik 5 jaar geleden zijn we dus naar de Ambassade geweest voor mijn Legaal Capacitie. Zij 43 j ik 58J. Na de formulieren te hebben ingevuld en het geduldig wachten,werden we door Mv Weiz ontvangen.
Had eerlijk gezegt niet echt het gevoel dat ze zich meteen "vijandig" opstelde, eerder gereserveerd zou ik zeggen. Dat duurde evenwel niet lang.
1 ste vraag:"jullie trouwen hier, en wanneer hadden jullie gedacht naar  :belgiesmiley: te verhuizen".
Mijnasawa:(In perfect engels)  Hoe komt U erbij dat wij naar   :belgiesmiley: gaan verhuizen ? Zeker de eerste 12 jaar niet, heb hier mijn werk en dat geef ik niet op.
Mv Weiz kijk effe('n beetje verrast) naar mij en ik knik alleen maar....Dat was het , plots is daar een lieve Dame die met mijn (toen nog) verloofde een heel gesprek over koetjes en kalfjes begint.
Heb daar zo een beetje bijgezeten als een 5de wiel aan de wagen. Achteraf was de enige commentaar van Mv Weiz ten opzichte van mij, "je daar wel iemand die weet wat ze wil"
Het kan ook heel simpel gaan....Waar dat van af hangt  :weetikniet:

Heb wel nog een opmerking: Telkens als ik op de ambassade geweest ben 5, 6 keren nooit problemen gehad.  Maar ook telkens is daar iemand van zijn grammen aan het maken is of aan het dreigen is. Dat wil ik het nog niet hebben over de woordenschat die er gebruikt wordt. Dan ga jij daar achterna naartoe met de beste bedoelingen en je krijgt het gevoel dat je "vijandig" benaderd wordt.....Ge zou voor minder achter de "barrikades
gaan liggen.  :jajaja:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: Amice op maandag 25 februari 2013, 22:56:26
Opvallend is ook dat de ambassade crew van nederland iedere 4 jaar wordt vervangen door andere personen, maar bij de belgische ambassade blijft dat maar zitten tot in de eeuwigheid.
Dit werkt corruptie en machtsvertoon in de hand en zal zeker  invloed hebben op de wijze waarop een aanvraag wordt behandeld.


Dus je wil zeggen dat ALLE wernemers in de NL ambassade "vervangen" worden?? Dus alle Fulipinos buiten en nieuwe!

Diplomaten roteren elke 3-4 jaar. Dat is niet anders voor BE diplomaten. Maar het lokaal personeel, en dat kunnen er ook zijn de NEDERLANDS praten, worden niet "vervangen" blijkbaar.

Amice

Mja als ik het zo lees dan is het een lieve dame zolang je niet om een visum naar belgie komt.  :weetikniet:

Zoals ik mijn vorige post al opmerkte blijkt het niet wisselen van ambassade crew hier ook al enigszins uit.
Citaat1 ste vraag:"jullie trouwen hier, en wanneer hadden jullie gedacht naar   te verhuizen".

Ik vind het voor een diplomatieke post in het buitenland toch op zijn minst behoorlijk bevooroordeeld en zeker niet diplomatiek om  een dergelijke opmerking te maken.

@ luke

In nederland worden de ambassadeur en later de attaches ook gewisseld, aldus heb je iedere 4 jaar andere personen die de visum aanvragen in behandeling nemen.

Mw Weiss is zo een Attache voor belgie of ik moet me volledig vergissen en die zit er al ik weet niet hoe lang.

Uiteraard blijven de meesten filipino's daar werken, zo ook de receptioniste die er denk ik al zo'n 12 jaar zit.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

cebulovers

wij moeten binnenkort ook voor dat interview en mijn vrouw maakt zich nogal druk, wij weten veel over elkaar, ik heb daar een laptob voor haar gekocht en wij zijn vanaf april 2012 dagelijks online met webcam voor een uur of 3 a 4 per dag en praten over vanalles, maar niet over schoenmaten en zo, wel familie en kinderen en alles waar je als stel ovezr praat
deze gespreksgeschiedenis heb ik uitgeprint, ongeveer 300 a4 tjes en ook 1600 fotos op cd
verder ben ik ookk al peetvaderr van de zoon van haar broer met fotos
ook trouwfotos bijgevoegd ed, dan hoef je je toch niet zenuwachtig te maken of wel?
ben daar 2 maal 3 weken geweest in 2012 maar een visum om haar hier op vakantie te laten komen is tot 2 maal toe geweigerd
heeft iemand nog andere tips?
groetjes ron

cebulovers

overigens adviseerde een advocaat mij om niet over geld opsturen te praten omdat dan al gauw gedacht word dat het over geld gaat en dan denken ze ook al gauw aan een schijnhuwelijk, dus ben daar voorzichtig mee zei hij

cebulovers

hoe gaat dat met zo n interview, is dat gelijk als je de papieren binnenbrengt voor de procedure gezinshereniging of word je daar later voor uitgenodigd.
als je een afspraak wilt maken hiervoor, hoe lang duurt dat dan voor je terecht kunt?
groetjes

Rich

Citaat van: cebulovers op dinsdag 26 februari 2013, 17:49:53
hoe gaat dat met zo n interview, is dat gelijk als je de papieren binnenbrengt voor de procedure gezinshereniging of word je daar later voor uitgenodigd.
als je een afspraak wilt maken hiervoor, hoe lang duurt dat dan voor je terecht kunt?
groetjes

Als jouw echtgenote belt voor de afspraak dan stellen zij een datum voor en dat kan al na een week of twee weken zijn naargelang of het past voor jouw echtgenote.

Bij mijn echtgenote was het na een week, maar toen kon ze niet, en toen stelden ze een nieuwe datum voor de week erna.

De dag van het interview vragen ze uiteraard ook naar de benodigde documenten, en nemen dat samen door of alles compleet is. Zoniet dan krijgt ze de tijd om alsnog de ontbrekende documenten voor te leggen.



Rich de Nederbelg.

gammaracer

@cebulovers

ik vermoed dat het hier gaat om het  2de interview (visa family reunion) !mijn vrouw moet hier volgende maand ook naar toe , wordt dus vervolgd


btw moet je ook bewijzen meebrengen om je relatie te bewijzen ? wordt niet vermeld op de site ,enkel voor fiancee visa ?

mvg