interview belgische ambasade manila

Gestart door stef boss, dinsdag 8 januari 2013, 21:25:47

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Rudic op woensdag 23 april 2014, 17:23:19
Een ambassade kan geen visum goedkeuren zonder het advies van vreemdelingenzaken.
Het laatste woord ligt bij vreemdelingenzaken.
Zelf heeft mijn vrouw op een kleine 15 minuten 3 vraagjes gehad, ik was toen 36 jaar en zei tegen de ambassadrice dat ik mij niet goed voelde voor het gesprek van zenuwachtigheid.
Maar die vrouw was zo sociaal en vroeg mij waarom ik een Filipijnse wou, en aan haar zei ze, waarom ben je nog niet getrouwd en nog geen kinderen.
We hebben toen nog wat zitten praten over de taxi's en over oplichters daar en toen zei ze, je mag trouwen. Ik met mijn mond vol tanden stond erbij en keek er na.
Omdat we een afspraak hadden om 10 uur, was daar nog iemand die daar om 10 uur moest zijn. Die was voor mij om binnen te gaan. Duurde zo lang, en ik zei tegen mijn vriendin toen, tussen 12 en 13 eet iedereen.
En ja zeg, komen die 2 vorige terug buiten om 11.45, en zoals ik kon merken was het voor hun noppes.
We waren maandag in de ambassade en mochten donderdag de papieren halen, ik zei is het niet vrijdag normaal om de papieren te halen, toen zei ze, jullie mogen die donderdag al komen halen.
Ze was heel vriendelijk tegen ons maar de vorige was onbeschoft tegen haar.

Wees onderdanig in de ambassade, wring niet tegen neem bewijs mee naar de ambassade, en zeg altijd dat je haar al een jaar kent, alles eronder wordt afgekeurd. 

De ambassade heeft weldegelijk beslissingsrecht, indien er twijfels bestaan wordt het doorverwezen naar DVZ in  :belgiesmiley: . We hebben ongeveer dezelfde ervaring gehad tijdens het intervieuw voor de LC , enkele direkte vragen en daarna ging het over koetjes en kalfjes. Wij zijn gewoon beleeft en rustig gebleven, zeker niet onderdanig ...voor niks nodig..
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Donnie

#61
Rare jongens bij de Belgische overheid. Interviews zijn toch amper ergens voor nodig?

Scenario 1: Visum kort verblijf, type C voor een vakantie naar België:
Een interview is dan alleen toegestaan bij uitzondering en zou dus geen standaard moeten zijn als de ambassade de EU regeltjes en instructies correct uitvoerd (zal wel niet??):

Citaat3.3.5.Interview of an applicant
Irrespective of where the application has been lodged (i.e. at the consulate or at the premises of an external service provider) and whether the application has been lodged by the applicant
in person or not, he may in justified cases, becalled for an interview at the consulate (seepoint 7.11).

7.11. When should an applicant be called for an interview?
The consulate may, in justified cases, call the applicant for an interview during the examination of an application. This additional interview is distinct from the personal appearance for submitting the
application (see point 3.3)

When the examination of the visa application on the basis of the information and the documentation available does not allow for taking a final decision to either issue a visa or refuse the application, the consulate must contact the applicant either by telephone or for a personal interview at the consulate. The interview may also be carried using other forms of communication (e.g. live-messaging via Internet), but only if there is no doubt about the identity of the interviewed person.

Wat standaard vraagjes mag wel, puur om het reisdoel etc vast te stellen. Dan spreek je over enkele eenvoudige vraagjes (waar gaat u heen, waarom, hoe lang?) en eventueel over de bewijsstukken voor de aanvraag:
Citaat3.3.1. Should the applicant appear in person for submitting the application?
Applicants should as a general rule submit the application in person at the consulate. Applicants must also submit the application in person when fingerprints are to be collected.

The objective of the submission in person is to allow consular staff to gain an impression of the substance of the application and ask questions about the purpose of travel and the documents submitted. It is important to obtain ample information from the applicant upon submission of the application irrespective of the practical circumstances for the collection of he application and the supporting documents
in order to determine the purpose of the journey.

Bron: EU Commissie visum handboek op http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/what-we-do/policies/borders-and-visas/visa-policy/index_en.htm

Scenario 2: visum met het ook op vestiging in België:
Nationale regeltjes, dan zou dit onderdeel kunnen zijn, bijvoorbeeld ook ivm huwelijk (schijnhuwelijkonderzoek). Daargelaten dat het redelijk bizar is te eisen dat men een huwelijk of samenlevingscontract e.d aan zou moeten gaan voor gezinsmigratie...  maarja dat mag men gewoon eisen (jammer voor ongehuwde stelletjes die principeel niet of nog niet willen huwen e.d.).  Dan nog lijken mijn algemene fatsoensnormen logisch en moeten vragen tot doel hebben een goede beslissing te kunnen nemen. Vragen over hoe je elkaar ontmoet en wat je van elkaars leven weet, prima. Vragen over je seksleven of leifdes uit het verleden is gewoon privé. Dat gaat niemand ene moer aan.

Scenario 3: huwelijk in Belgie:
Dan doe je een onderzoek in België als beide al daar zijn  (wel zo practisch niet?), en blijkbaar willen de BE autoriteiten daar graag een interview bij. Niet echt een perfect middel want mensen die de boel faken kunnen hier op trainen (wel iets maar niet alles van je partner weten, de kans dat iemand bijvoorbeeld de namen en geboorte data van alle famile van de partner weet lijkt me gering, dat instuderen is verdacht, uiteraard is het andere uiterste dat ook als je bijna niets van elkaar lijkt te weten..).

Scenario 4: Huwen  in het land van je partner (Filipijnen of waar dan ook): Wat hebben de BE autoriteiten daar mee te maken? In eerste instantie niets? Als BE laat je een uitreksel van je burgelijke staat zien voor de lokale autoriteiten en dan huw je aldaar.  Vers 2 is of je je wettelijke buitenlandse (Filipijnse) huwelijk vervolgens bij de BE autoriteiten wil laten registeren (BE gemeentehuis of de ambassade welke voor Belgische emigranten als gemeentehuis dient?).


Dat is het toch wel zo'n beetje? Dat van een attest van geen huwelijksbelletsel snap ik niet helemaal. Waar zou je die voor nodig hebben en wat gaat de autoriteiten dat verder aan als je als Belg zo'n papiertje op wilt vragen? Die hoeven toch pas zich zorgen te gaan maken als je in België wilt huwen of een reeds bestaand buitenlands huwelijk in BE wil laten registeren?

De praktijk zal ongetwijfeld eenstuk zieliger zijn. Als je zo leest van Nederlanders die naar BE verhuizen (EU route) zijn ze in Vlaanderen dol op huiscontroles, vragen en nog meer vragen en tegengas of mensen botweg angst aan jagen terug de grens over (komaan het is 184 jaar geleden!! haha).

Onderdanig zou ik me nooit opstellen bij een autoriteit, wel beleefd en goed geinformeerd van mijn rechten en plichten. Waar nodig op je strepen staan, waar het handiger is (onder protest of zonder) meegaan als dat efficienter is. Gewoon dus je een beetje normaal opstellen en eenzelfde houding van autoriteiten verwachten. Voor onfatsoenlijkheden, ruzie etc. moeten we geen tijd maken, we hebben wel wat beters te doen met ons leven.

LMBen

Wij zijn in belgie heel netjes ontvangen op het gemeentehuis.
Niks geen rare vragen alleen de papieren die echt nodig zijn.
En ja een huisbezoek hoort er bij in belgie dat zijn de regels.
Is alleen om te controleren of je daar echt woont, in nederland gebeurt dat niet en koste de belasting(betaler) 4 miljoen aan toeslagen aan bulgaren, en wie weet nog meer aan andere uitvreters.
Alle regels staan duidelijk vermeld en daar staan echt geen rare dingen bij.
Je moet een geldig paspoort hebben, een gelegaliceert huwelijks contract, bewijs van inkomen en inschrijving van het ziekenfonds, en â,¬20.- pp betalen.
Daarna krijg je een formulier dat je ingeschreven staat (geloof 95a) en een rijksnummer.
Daarna duurd het nog ongeveer 6 mnd tot brussel heeft beslist en je een permanent visa krijgt.
Wij wonen sinds 1 mnd in Turnhout en alles loopt gesmeerd.
Tegenvaller was alleen de zorgverzekering in nederland.
Als je namelijk een uitkering van nederland ontvangt zoals aow of rijkspensioen dam moet je eerst papieren hebben van zorgverzekering nederland voordat je ziekenkas kan afsluiten.
En dat duurd 6 tot 8 weken, je weet wel ambtenaren hehe.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

toteme

ik had 7 jaar geleden een visit a friend visum aangevraagd voor mijn vriendin & deze is tot 2x toe geweigerd . Daarna ben ik naar de ambassade in Manila gegaan om te vragen om welke reden het visum geweigerd werd om dat we aan alle voorwaarden voldeden. Een volslanke vrouw zei dat ze de reden van weigering niet kon zeggen maar ze gaf me de raad om te trouwen indien in haar ooit in Belgie wou zien . Dit hebben we dan ook gedaan en idd 9 maand later was mijn asawa in Belgie

Ronny55

Citaat van: toteme op maandag  2 november 2015, 09:50:44
ik had 7 jaar geleden een visit a friend visum aangevraagd voor mijn vriendin & deze is tot 2x toe geweigerd . Daarna ben ik naar de ambassade in Manila gegaan om te vragen om welke reden het visum geweigerd werd om dat we aan alle voorwaarden voldeden. Een volslanke vrouw zei dat ze de reden van weigering niet kon zeggen maar ze gaf me de raad om te trouwen indien in haar ooit in Belgie wou zien . Dit hebben we dan ook gedaan en idd 9 maand later was mijn asawa in Belgie
Dat zal mev Weizz geweest zijn, een Nederlandse.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

@ronny niet op de foto klikken aub want dan zie je weer promoted content staan en daar word je nogal kriebelig van.  :lachen:

Sorry voor  :offtopic:
het leven is net een lul keihard en veel te kort