interview belgische ambasade manila

Gestart door stef boss, dinsdag 8 januari 2013, 21:25:47

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: gammaracer op dinsdag 21 mei 2013, 21:13:23
natuurlijk heeft josv gelijk , maar als het ter hore  komt van wie het komt kan de visa wel eens lang aanslepen , chantage van de overheid dus , en dat is wel het laatste dat je wil natuurlijk !

dus houden de meesten het voor zichzelf !

mvg

Hangt gewoon van een goede tactiek af en dan heeft het niks met chantage te maken.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

gammaracer

kwas deze morgen eens aan t  checken op de website van ibz voor de visa , tikte toen na mijn nr gechekt te hebben enkele andere nummers in en rarara , sommigen waren al na een paar dagen afgekeurd , sommigen werden zelfs dezelfde dag nog goedgekeurd  :weetikniet:
en zelden duurde het langer dan 2 maanden,meeste waren goedgekeurd rond de jaarwisseling en sinds maart is er een negatieve tendens, want meer weigeringen
hier heb ik toch sterk men bedenkingen of alles wel eerlijk verloopt ! :denk:

worden die visa aanvragen alleen in brussel behandeld trouwens of worden die  naar de gemeenten doorgestuurd ? :confused2:
mvg

mike-bel

visa goedkeuring is taak van ambassades of  DVZ in Brussel
niet de gemeenten

gammaracer

er is nochtans een dienst vreemdelingen in antwerpen ook , winterthur  genaamd , tis daar altijd erg druk , moest er vandaag trouwens zijn ,
dienst is gelegen aan de grote steenweg in berchem , ongeveer 500 meter van de oude kerk aan de linkerkant .
Is maar voorlopig daar ondergebracht omwille van centralisatie , dit om te vermijden dat illegalen gaan pendelen tussen de verschillende gemeenten om er financieel bij te winnen

mike-bel

stedelijke dienstverlening aan niet belgen

heeft niets te maken met DVZ in Brussel, die toegang en verblijf regelt, maw visa en verlenging

Rudic

Een ambassade kan geen visum goedkeuren zonder het advies van vreemdelingenzaken.
Het laatste woord ligt bij vreemdelingenzaken.
Zelf heeft mijn vrouw op een kleine 15 minuten 3 vraagjes gehad, ik was toen 36 jaar en zei tegen de ambassadrice dat ik mij niet goed voelde voor het gesprek van zenuwachtigheid.
Maar die vrouw was zo sociaal en vroeg mij waarom ik een Filipijnse wou, en aan haar zei ze, waarom ben je nog niet getrouwd en nog geen kinderen.
We hebben toen nog wat zitten praten over de taxi's en over oplichters daar en toen zei ze, je mag trouwen. Ik met mijn mond vol tanden stond erbij en keek er na.
Omdat we een afspraak hadden om 10 uur, was daar nog iemand die daar om 10 uur moest zijn. Die was voor mij om binnen te gaan. Duurde zo lang, en ik zei tegen mijn vriendin toen, tussen 12 en 13 eet iedereen.
En ja zeg, komen die 2 vorige terug buiten om 11.45, en zoals ik kon merken was het voor hun noppes.
We waren maandag in de ambassade en mochten donderdag de papieren halen, ik zei is het niet vrijdag normaal om de papieren te halen, toen zei ze, jullie mogen die donderdag al komen halen.
Ze was heel vriendelijk tegen ons maar de vorige was onbeschoft tegen haar.

Wees onderdanig in de ambassade, wring niet tegen neem bewijs mee naar de ambassade, en zeg altijd dat je haar al een jaar kent, alles eronder wordt afgekeurd. 

Cosyns Guy

Citaat van: Rudic op woensdag 23 april 2014, 17:23:19
Een ambassade kan geen visum goedkeuren zonder het advies van vreemdelingenzaken.
Het laatste woord ligt bij vreemdelingenzaken.
Zelf heeft mijn vrouw op een kleine 15 minuten 3 vraagjes gehad, ik was toen 36 jaar en zei tegen de ambassadrice dat ik mij niet goed voelde voor het gesprek van zenuwachtigheid.
Maar die vrouw was zo sociaal en vroeg mij waarom ik een Filipijnse wou, en aan haar zei ze, waarom ben je nog niet getrouwd en nog geen kinderen.
We hebben toen nog wat zitten praten over de taxi's en over oplichters daar en toen zei ze, je mag trouwen. Ik met mijn mond vol tanden stond erbij en keek er na.
Omdat we een afspraak hadden om 10 uur, was daar nog iemand die daar om 10 uur moest zijn. Die was voor mij om binnen te gaan. Duurde zo lang, en ik zei tegen mijn vriendin toen, tussen 12 en 13 eet iedereen.
En ja zeg, komen die 2 vorige terug buiten om 11.45, en zoals ik kon merken was het voor hun noppes.
We waren maandag in de ambassade en mochten donderdag de papieren halen, ik zei is het niet vrijdag normaal om de papieren te halen, toen zei ze, jullie mogen die donderdag al komen halen.
Ze was heel vriendelijk tegen ons maar de vorige was onbeschoft tegen haar.

Wees onderdanig in de ambassade, wring niet tegen neem bewijs mee naar de ambassade, en zeg altijd dat je haar al een jaar kent, alles eronder wordt afgekeurd. 
Onderdanig !!!.Denk dat gewoon doen en vriendelijk zijn al meer dan voldoende is zeker.De tijd van de lijfeigenen is volgens mij toch al lang voorbij.Daarbij de administratieve zijn er voor ons en niet het omgekeerde.
Alhoewel,ik moet eerlijk zijn,ik had geen probleem met het interview voor het lc en mijn vrouw hier halen viel ook betrekkelijk mee,het wonen in Spanje zal er  misschien iets aan gedaan hebben.Enkel een vriendelijk interview voor mijn vrouw in de ambassade,de Spaanse,en na het interview wist ze direct dat het visum was goedgekeurd.
In het algemeen gesproken kunnen vele Belgische diensten nog veel leren kwestie van klantvriendelijkheid en hulpzaamheid van sommige buurlanden maar dat is een ander onderwerp.
Kleine anekdote nog.Toen ik naar Spanje verhuisde en de papierkram in orde moest brengen vroegen de diensten in Spanje vanwaar ik kwam,toen ik antwoordde Belgie klopte de dame zich op het voorhoofd en zei:joder,miseria oltro vez.Zegt genoeg hoe ze er in het buitenland over de Belgische administraties denken.

mars

Mogen familieleden mee bij het gesprek op de ambassade (legal capacity marriage ) of mag alleen jij, en je toekomstige echtgenoot binnen?


Amice

Familie wordt absoluut gemaand om in de wachtkamer plaats te nemen en zich niet met ambassade werk te bemoeien.
Ik vraag me zelfs af of die wel mee naar binnen mogen.

Datzelfde kan gebeuren met de  :belgiesmiley:asawa/bf als die in de aanval gaat.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citaat van: mars op maandag 15 september 2014, 16:01:12
Mogen familieleden mee bij het gesprek op de ambassade (legal capacity marriage ) of mag alleen jij, en je toekomstige echtgenoot binnen?



Is er een reden waarom de hele familie mee moet?
Om nog meer verhaaltjes te brouwen.....