interview belgische ambasade manila

Gestart door stef boss, dinsdag 8 januari 2013, 21:25:47

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: gammaracer op zaterdag 18 mei 2013, 11:55:51
btw  , had onlangs nog van iemand gehoord dat haar visa geweigerd werd omwille van dat zijn huis op de zaak stond en niet op zijn naam

dus weze gewaarschuwd hiermee , alleen notariele akten op eigen naam , niet op de firma !
en huurcontracten dienen geregistreerd te worden , veelvuldige fout zo te horen!

mvg

Nogal logisch eigenlijk dat je geen notariële eigendomsakte op naam van een vennootschap moet voorleggen.

En idd, enkel geregistreerde huurcontracten zijn wettelijk geldig, en ik zou iedereen aanraden er ook de plaatsbeschrijving bij de doen.
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: gammaracer op zaterdag 18 mei 2013, 11:51:07
hallo allemaal , had gehoopt jullie nieuws te brengen .....maar helaas .....geen  nieuws hopelijk goe  nieuws

mijn  dossier ligt nu bij DVZ sinds 15 april .......nog steeds geen nieuws  :weetikniet:
controleer de website regelmatig

is het verstandig om naar daar te bellen ? , hoe weet ik nu of mijn dossier volledig is ?? :weetikniet:


mvg


Als je dossier niet volledig is dan hadden ze dat al gezegd tijdens het interview. Pas een goeie maand bij DVZ zeg je. Gewoon afwachten.

Rich de Nederbelg.

rudy1962

Citaat van: gammaracer op zaterdag 18 mei 2013, 11:55:51
btw  , had onlangs nog van iemand gehoord dat haar visa geweigerd werd omwille van dat zijn huis op de zaak stond en niet op zijn naam

dus weze gewaarschuwd hiermee , alleen notariele akten op eigen naam , niet op de firma !
en huurcontracten dienen geregistreerd te worden , veelvuldige fout zo te horen!

mvg


Vragen ze dan de originele akte of is een kopie ook goed? Indien een kopie ook voldoet, moet je dan GANS de akte (kan toch gauw om een 20 tal blz gaan), kopieren?

Rich

Citaat van: rudy1962 op zaterdag 18 mei 2013, 14:12:13
Citaat van: gammaracer op zaterdag 18 mei 2013, 11:55:51
btw  , had onlangs nog van iemand gehoord dat haar visa geweigerd werd omwille van dat zijn huis op de zaak stond en niet op zijn naam

dus weze gewaarschuwd hiermee , alleen notariele akten op eigen naam , niet op de firma !
en huurcontracten dienen geregistreerd te worden , veelvuldige fout zo te horen!

mvg


Vragen ze dan de originele akte of is een kopie ook goed? Indien een kopie ook voldoet, moet je dan GANS de akte (kan toch gauw om een 20 tal blz gaan), kopieren?

Tja, het gaan om het visum van je vrouw, dus je moet er iets voor over hebben hè   :jajaja:


Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: josv op zaterdag 18 mei 2013, 12:28:08
Citaat van: gammaracer op zaterdag 16 maart 2013, 20:35:15
zoals ik al zei had je een vragenlijst met vragen , en aan de hand daarvan werden bijkomende vragen gesteld in het interview , heb dus niet gezegd dat deze vragen letterlijk op papier staan ,maar worden wel degelijk gesteld

ombuds man zal dus niks verdachts vinden , of wat had je gedacht natuurlijk !

Helaas komen dit soort verslagen altijd uit 2e hand. Behalve de dames in kwestie weet niemand hoe of wat. Wat ik wel weet is dat dit soort story's altijd vanuit BE komen. Vanuit NE hoor je nooit dit soort verhalen. Ik was er zelf bij met de aanvraag van Cenomar en 2x met visumaanvraag. Ook van Nene's allereerste visum-aanvraag ( toen nog vriendin, we kenden elkaar net 6 maanden ofzo ) nooit wilde verhalen gehoord, hoe zenuwachtig ze ook was.

Stel : als het mij was overkomen dat mijn vriendin op de NE ambassade werd gevraagt hoe vaak ze klaar is gekomen o.i.d. dan stond binnen de kortste tijd een of ander flut-tv-programma daar op de stoep van de ambassade om met een verborgen camera eens te laten zien hoe het e.e.a. daar aan toe gaat. Echt niet moeilijk om te regelen hoor, smeuige tv is altijd welkom.

Dus belgen, vereenigt u !


:thumb:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

rudy1962

Citaat van: Rich op zaterdag 18 mei 2013, 15:09:31
Citaat van: rudy1962 op zaterdag 18 mei 2013, 14:12:13
Citaat van: gammaracer op zaterdag 18 mei 2013, 11:55:51
btw  , had onlangs nog van iemand gehoord dat haar visa geweigerd werd omwille van dat zijn huis op de zaak stond en niet op zijn naam

dus weze gewaarschuwd hiermee , alleen notariele akten op eigen naam , niet op de firma !
en huurcontracten dienen geregistreerd te worden , veelvuldige fout zo te horen!

mvg


Vragen ze dan de originele akte of is een kopie ook goed? Indien een kopie ook voldoet, moet je dan GANS de akte (kan toch gauw om een 20 tal blz gaan), kopieren?

Tja, het gaan om het visum van je vrouw, dus je moet er iets voor over hebben hè   :jajaja:





Tuurlijk Rich, je hebt gelijk. Ik vroeg me gewoon af of ze op de ambassade gans die akte ook effectief gaan lezen  :weetikniet:

Rich

Citaat van: rudy1962 op zondag 19 mei 2013, 05:02:52
Citaat van: Rich op zaterdag 18 mei 2013, 15:09:31
Citaat van: rudy1962 op zaterdag 18 mei 2013, 14:12:13
Citaat van: gammaracer op zaterdag 18 mei 2013, 11:55:51
btw  , had onlangs nog van iemand gehoord dat haar visa geweigerd werd omwille van dat zijn huis op de zaak stond en niet op zijn naam

dus weze gewaarschuwd hiermee , alleen notariele akten op eigen naam , niet op de firma !
en huurcontracten dienen geregistreerd te worden , veelvuldige fout zo te horen!

mvg


Vragen ze dan de originele akte of is een kopie ook goed? Indien een kopie ook voldoet, moet je dan GANS de akte (kan toch gauw om een 20 tal blz gaan), kopieren?

Tja, het gaan om het visum van je vrouw, dus je moet er iets voor over hebben hè   :jajaja:





Tuurlijk Rich, je hebt gelijk. Ik vroeg me gewoon af of ze op de ambassade gans die akte ook effectief gaan lezen  :weetikniet:

Nee, weet ik ook niet en ik veronderstel van niet, maar ze kijken waarschijnlijk gewoon of de akte compleet is.
Rich de Nederbelg.

gammaracer

ik veronderstel dat mijn dossier dan nu niet lang meer kan duren , gemiddeld zon 4-8 weekjes  na aankomst bij dvz


CitaatHelaas komen dit soort verslagen altijd uit 2e hand. Behalve de dames in kwestie weet niemand hoe of wat. Wat ik wel weet is dat dit soort story's altijd vanuit BE komen. Vanuit NE hoor je nooit dit soort verhalen. Ik was er zelf bij met de aanvraag van Cenomar en 2x met visumaanvraag. Ook van Nene's allereerste visum-aanvraag ( toen nog vriendin, we kenden elkaar net 6 maanden ofzo ) nooit wilde verhalen gehoord, hoe zenuwachtig ze ook was.

Stel : als het mij was overkomen dat mijn vriendin op de NE ambassade werd gevraagt hoe vaak ze klaar is gekomen o.i.d. dan stond binnen de kortste tijd een of ander flut-tv-programma daar op de stoep van de ambassade om met een verborgen camera eens te laten zien hoe het e.e.a. daar aan toe gaat. Echt niet moeilijk om te regelen hoor, smeuige tv is altijd welkom.

Dus belgen, vereenigt u !

tja ,betrappen zit er niet te veel in , je moet alles afgeven aan de balie aldaar , en in luchtige kleding iets verstoppen  :weetikniet:

Amice

wat Josv eigenlijk zegt is dat er meerdere belgen met dezelfde ervaring eens aan moeten kloppen bij de media, die zullen het dan wel als smeuig verhaal naar buiten brengen. maar als een ieder niets doet en enkel verkiest om op n forum te klagen dan veranderd er duidelijk niets bij de ambassade.

Volgen mij heeft hij daar volkomen gelijk in.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gammaracer

natuurlijk heeft josv gelijk , maar als het ter hore  komt van wie het komt kan de visa wel eens lang aanslepen , chantage van de overheid dus , en dat is wel het laatste dat je wil natuurlijk !

dus houden de meesten het voor zichzelf !

mvg