Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ziekte verzekering

Gestart door lorre_love_10, woensdag 27 maart 2013, 06:43:08

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Bluecross betaalt wel uit maar ik ken ook gevallen waar ze dat niet gedaan hebben, ik denk dat het daarbij gaat of men wel of niet voor iets verzekerd is.
In ieder geval als het een hospitalisatie bill is dan betalen ze die rechtstreeks aan het ziekenhuis, je hebt er geen omkijken naar.


Echter is bij BlueCross dan weer het nadeel dat ze bestaande ziekten niet meeverzekeren, dat doet Charitas weer wel.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

 
Het is een prachtig topic zeer bruikbaar ....Edoch met wat de kosten zijn gerelateerd met de ouderdom.....als alleenstaande....als gezin ,etc ....Zou het nog intressanter zijn  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

ondanks dat het referentiekader beperkt is zijn er wel foreigners die idd uitbetaald hebben gekregen. Het door mij genoemde voorbeeld is zo een geval.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

We hebben het hier al eens meer gehad over ziektekosten verzekering maar er is geen een die sluitend of maatwerk levert.

Op 'het andere forum' was jaren geleden eens iets geopperd om als groep aowers of expats gezamelijk iets te bedingen, bij bv. nederlandse verzekeringen, maar ook dat is zo ver ik weet op niets uitgelopen.   :weetikniet:

Aldus blijft toch het spaarpotje het belangrijkste middel om er zich tegen te wapenen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies op zaterdag 30 maart 2013, 02:53:41
Het ging mij eerder over die philhealht,als gezin mij laten mee verzekeren kan niet  want ik heb geen gezin en zit al die jaren met een toerist visum en ik persoonlijk zie het zo niet zitten mocht ik daar ooit met de een of andere hospitaalbill gaan aankloppen om mijn pesos terug te krijgen , dan zal philhealht waarschijnlijk  wel  de acr-card er gaan bijvragen [staat duidelijk op dat ik toerist ben] , dat ze mij dan nog zullen uitbetalen blijft natuurlijk een groot vraagteken......   :weetikniet:  ieder zal wel zijn eigen mening hebben hierover.... 

Goede vraag en ik ga dat toch een keer navragen hier............. :hoedjeaf:

Kano

http://www.philhealth.gov.ph/members/individually_paying/faqs.html
........................


5. Can a foreign national enroll as an Individually Paying Member?

YES, the Implementing Rules and Regulations of RA 7875, as amended by RA 9241, provides for the inclusion to the National Health Insurance Program the citizens of other countries residing and/or working in the Philippines. If the foreign national is employed, he/she shall be registered under the Employed Sector Program. Meanwhile, if he/she is self-employed or merely residing in the country, he/she may enroll as an Individually Paying Member. He/she only needs to accomplish and submit to any PhilHealth office, the PhilHealth Member Registration Form (PMRF) and a photocopy of his/her Alien Certificate of Registration (ACR) issued by the Bureau of Immigration (BI) to prove his/her residency in the country.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag 30 maart 2013, 13:40:45
http://www.philhealth.gov.ph/members/individually_paying/faqs.html
........................


5. Can a foreign national enroll as an Individually Paying Member?

YES, the Implementing Rules and Regulations of RA 7875, as amended by RA 9241, provides for the inclusion to the National Health Insurance Program the citizens of other countries residing and/or working in the Philippines. If the foreign national is employed, he/she shall be registered under the Employed Sector Program. Meanwhile, if he/she is self-employed or merely residing in the country, he/she may enroll as an Individually Paying Member. He/she only needs to accomplish and submit to any PhilHealth office, the PhilHealth Member Registration Form (PMRF) and a photocopy of his/her Alien Certificate of Registration (ACR) issued by the Bureau of Immigration (BI) to prove his/her residency in the country.


Uitstekend, dan hoef ik geen nummertje meer te halen en wachten en wachten en wachten.............. :jajaja: :jajaja: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

lorre_love_10

Heeft er iemand een idee wat een kanker behandeling kan kosten in de Filippijnen?

Herbie

Is het voor je schoonmoeder die waarschijndelijk al ziek is. Zou ik het niet doen weggesmeten geld, voor die paar maanden dat ze langer de zon zal zien. Misschien grof gezegt maar, als je een paar duidend euro's over hebt :denk: Die tegen het einde van het jaar toch weg zijn en dan nog eens begraaf kosten en bla bla er bij moet nemen. Maar ieder zijn keuze. Je kan je geld gewoon in zee droppen, dan heb je er ook niets aan. Bij mij gezegt een ezel stoot zich geen twee keer aan de zelfste steen. Laat mij schoonfamilie maar lekker uitbloeien. Het is grof maar dat is het leven in derde landen.

Sorry pö
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Amice

Voor kanker behandelingen en bv. morfine kan een filipino een aanvrag doen bij sweapsteak, indien ze onvermogend is en kanker heeft vanaf stadium 2.

Het is overigens meer een lot uit de loterij, maar er zijn meerdere gevallen waar dat wel aan werd vergoed.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent