Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ziekte verzekering

Gestart door lorre_love_10, woensdag 27 maart 2013, 06:43:08

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Sorry had alleen je laatste post gelezen.....Inderdaad, die verzekering ken ik ,Caritas, maar ik ben daar te oud voor...En philhealt hebben we ook uiteraard....en inderdaar afhouding RMZ gebeurd automatisch op mijn pensioen ...maar ik zou een vrijstelling kunnen krijgen...
Caritas is wel geplafoneerd op 80000 peso philhealt inbegrepen heeft mij een iemand verteld  :weetikniet: dan heb je zelf toch nog een aardige duit moeten ophoesten. De moment dat de rekening boven de 500000 peso ligt heb je veel aan die 80000 peso.
Ik beweer niet dat er geen mensen zijn die er voordeel aan hebben zo'n verzekering aan te gaan....Maar in mijn geval is het zinloos.
Die 15 tot 20 duizend permie die ik aangeef is wel voor een verzekerd bedrag van 1,2 miljoen voor ziekte en 2 miljoen bij ongeval. Dan zijn de eerste 20000 nog voor eigen rekening.

Verzekeringen zijn zeker geen filantropische instellingen...
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Adriaan

Heeft iemand ervaring met de zgn. "premium wizard" van Blue Cross?  Voor mij draaide die uit op de "right royal run around" oftewel een vruchteloze kringloop. Men brengt je telkens naar het beginpunt terug zonder een premie te noemen.

Amice

Ik dacht dat Blue cross ook maar dekking gaf tot 60 of 65 jaar.
Dat zou de reden kunnen zijn.

Wellicht is Phil health een beter alternatief :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adriaan

Ik denk niet dat dat de reden is Amice. Kano gaf vorig jaar (op 11 juli 2012) een link naar Blue Cross waaruit bleek dat ze een programma voor 65-plussers gestart hadden. Hier is die link:
http://www.bluecross.com.ph/index.php?&id=medicalplans&plan=spremier (als hij niet werkt terug naar Kano). Ik zocht dus op dat programma "but got nowhere".

Ik had trouwens ook al de "Premium Wizard" geprobeerd met een gefingeerde leeftijd beneden 65 om te kijken of het aan die leeftijdsgrens lag - maar met het zelfde non-resultaat.

Ik wil inderdaad in de Filippijnen nagaan in hoeverre Philhealth me van dienst kan zijn. De moeilijkheid is die "pre-existing conditions" die vrijwel iedereen op mijn leeftijd wel heeft.

Kano

Ik kom nog steeds met de link naar de premier verzekering van Blue Cross
http://www.bluecross.com.ph/index.php?&id=medicalplans&plan=spremier

De premies kun je ook hier vinden en blijkens de tabel kun je ook verzekerd zijn als je 100 bent (tegen hoge premie uiteraard)
http://www.bluecross.com.ph/index.php?id=medicalplans&plan=spremier&sub=prem


:atyourservice:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Citaat van: Adriaan op dinsdag  1 oktober 2013, 10:58:34
Ik denk niet dat dat de reden is Amice. Kano gaf vorig jaar (op 11 juli 2012) een link naar Blue Cross waaruit bleek dat ze een programma voor 65-plussers gestart hadden. Hier is die link:
http://www.bluecross.com.ph/index.php?&id=medicalplans&plan=spremier (als hij niet werkt terug naar Kano). Ik zocht dus op dat programma "but got nowhere".

Ik had trouwens ook al de "Premium Wizard" geprobeerd met een gefingeerde leeftijd beneden 65 om te kijken of het aan die leeftijdsgrens lag - maar met het zelfde non-resultaat.

Ik wil inderdaad in de Filippijnen nagaan in hoeverre Philhealth me van dienst kan zijn. De moeilijkheid is die "pre-existing conditions" die vrijwel iedereen op mijn leeftijd wel heeft.


Ik ben anders wel benieuwd naar het eind resultaat Adriaan.
Al was het maar informatief voor iedereen hier.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adriaan

Bedankt Kano.

De premies voor "private" zijn op het nivo van de goedkopere internationale verzekeringen - maar er is geen eigen risico vermeld. Dat is gewoonlijk hoog bij die andere verzekeringen die niet specifiek voor de Filippijnse markt zijn. Men kan bij Allianz een reisverzekering afsluiten voor een jaar die op leeftijd 78 in principe iets van 2200 Australische dollar kost.(eigen risico 200 dollar). Ik zeg "in principe" omdat ik niet weet wat ze rekenen als ze "pre-existing conditions" mee verzekeren (als ze dat überhaupt doen). Een verzekering bij Blue Cross voor alleen maar de "ward" (ziekenzaal) is wel goedkoop maar daar moet je wschl. begrafeniskosten bijrekenen. Zelfs in Nederland (en Australie) sterven er vele mensen per jaar aan in het ziekenhuis opgedane infecties. Stel je de situatie in zo'n Filippijnse "ward" voor, met trossen familieleden die gedurig binnenklossen en navenant veel bacterien meebrengen. Dan denk ik nog niet eens aan het feit dat je daar wschl. geen oog dicht kunt doen

bananacreek


Adriaan

Allemachtig Creek. Is die foto genomen in de Filippijnen? Het lijkt meer op een rampgebied in bijv. Pakistan. Maar zonder twijfel is de situatie in de meeste Filipino "wards" rampzalig genoeg. Mijn vrouw bericht over het Australische ziekenhuis waarin ze werkt (als operatiekamer verpleegkundige) dat het aantal MRSA ("Golden staph") infecties ontstellend is. Die zijn allemaal in het hospitaal opgelopen en tasten vooral lieden aan die een of ander "foreign object" (zoals bijv. "pin" of "plate") in hun lichaam hebben. Zij bracht eens zo'n infectie mee naar huis en we "leden" er toen beiden aan (overigens was dat leed in ons geval heel miniem).

bananacreek

Citaat van: Adriaan op dinsdag  1 oktober 2013, 14:46:47
Allemachtig Creek. Is die foto genomen in de Filippijnen? Het lijkt meer op een rampgebied in bijv. Pakistan. Maar zonder twijfel is de situatie in de meeste Filipino "wards" rampzalig genoeg. Mijn vrouw bericht over het Australische ziekenhuis waarin ze werkt (als operatiekamer verpleegkundige) dat het aantal MRSA ("Golden staph") infecties ontstellend is. Die zijn allemaal in het hospitaal opgelopen en tasten vooral lieden aan die een of ander "foreign object" (zoals bijv. "pin" of "plate") in hun lichaam hebben. Zij bracht eens zo'n infectie mee naar huis en we "leden" er toen beiden aan (overigens was dat leed in ons geval heel miniem).

Ja, dat is een foto waarschijnlijk ergens in Manila genomen en hier in Dumaguete is het ogeveer hetzelfde in het provincial hospital waar de mensen op de gangen liggen.

Maar toch hoor je hier weinig spreken over infecties die je in het ziekenhuis op kunt lopen en reken maar dat het hier in een provincial hospital smerig kan zijn.

Hier een paar foto's van het provincial hospital in Dumaguete, maar ik nam geen foto's in de wards want dan heb je kans dat je op de kop geslagen wordt........... :jajaja: :jajaja:

Kan ze nu niet vinden............ :negatief: :negatief:

Maar via internet een paar






Deze komen van mij via het forum voordien









Paar andere provincial hospitals