apparatuur ging kapot tijdens inburgerings examen.deel 3 niet kunnen afleggen.

Gestart door her, donderdag 16 mei 2013, 22:05:40

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

 :congratualtionsis0:    met het slagen van de toets. Hoeveel is het maximaal aantal punten , en hoeveel moet er minmaal gehaald worden om te slagen ?

Kano

Slagen na het nemen van hindernissen, Dat is een extra felicitatie waard  :congratualtionsis0: :congratualtionsis0:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

her


Amice

 :congratualtionsis0:
De wachttijden zijn behoorlijk toegenomen blijkt wel.
n kandidaat die examen moest doen had een afspraak op 28 mei en is wegens de storing verplaatst naar 17 juni.

Als je in zo'n geval met een deadline te maken hebt voor bv inkomensvereisten/ jaarcontract, dan helpt die examencomputer die wel even om zeep zo.  :negatief:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

her


Ronald-D

Oud topic, maar wil het toch weer even aanhalen.

Gisteren heeft mijn vrouw ook het inburgeringsexamen afgelegd, maar ook zei vertelde me dat het deel TGN niet te verstaan was...het gedeelte met de tegenstellingen zeer slecht en het nazeggedeelte totaal niet verstaanbaar :(

Tot overmaat van ramp was de computer niet in staat haar te beoordelen, en moeten wij (volgens de ambassade een week, maar ik weet wel beter ben ik bang) wachten op het resultaat.



Zit nu met een al twee dagen durende huilende partner, want ze is zó teleurgesteld omdat ze drie maanden echt fulltime aan haar nederlands gespendeerd heeft en nu alle hoop verloren heeft omdat ze totaal niets verstond van wat er gezegd werd en dus zomaar wat probeerde te antwoorden. Dit allemaal door de slechte geluidskwaliteit waardoor de stem tè zacht was om te verstaan....

Tja, en hier kan je dus niet op oefen of wat dan ook leren.

Degene die na haar kwam kreeg de uitslag overigens wel meteen... dus de computer had met haar geen problemen.

Zij echter had wel degelijk problemen met dezelfde belabberde geluidskwaliteit van het TGN gedeelte...gevolg: Gezakt op TGN

Amice

Hopelijk heeft ze wel haar beklag gedaan bij het ambassade personeel?

Voordeel van Manuel check is dat ze er dan zelf achterkomen dat het onverstaanbaar was.

Al met al duurt dat gebakel al weer enige jaren en ze lossen niks op blijkbaar.

Enfin, per november 2014 gaat het dan wel weer veranderen en gaat het niet meer per telefoon maar met computer.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronald-D

Citaat van: Amice op vrijdag  4 juli 2014, 19:22:34
Hopelijk heeft ze wel haar beklag gedaan bij het ambassade personeel?

Voordeel van Manuel check is dat ze er dan zelf achterkomen dat het onverstaanbaar was.

Al met al duurt dat gebakel al weer enige jaren en ze lossen niks op blijkbaar.

Enfin, per november 2014 gaat het dan wel weer veranderen en gaat het niet meer per telefoon maar met computer.




Ze heeft niet haar beklag gedaan,  want natuurlijk durft ze dat niet omdat ze als zovele bang is dat dat wel eens negatief zou kunnen uitpakken voor haar.
Ik zit er aan te denken zelf maar een mailtje te sturen.... Wel een nette mail uiteraard.

Als ze via een manual check erachter komen dat de kwaliteit van het geluid slecht was, vraag ik mij ten zeerste af of ze dit dan wel toe gaan geven, want wie controleert de uitslag dan uiteindelijk? Zijn deze mensen niet verbonden met het instituut die deze vorm van examen, of de examen computer zelf gemaakt hebben?

Dat het één en ander gaat veranderen dat wisten we...En dat het dan niet meer telefonisch wordt afgenomen zou eens hoog tijd worden.

Het is toch van de gekke dat mensen op deze manier geen eerlijke kans van slagen krijgen?

Amice

Toegeven dat het systeem feitelijk gefaalt heft zullen ze niet, bezijdens dan dat je dat tussen de regels door kunt aflezen aan de hand van de verandering per november.

Er zijn vaste mensen die deze manual check uitvoeren van het instituut.
Maar dat zijn volgens mij dan toch weer anderen dan die het systeem gemaakt hebben.

Ze zal denk ik een herkansing krijgen want een geheel slacht gemaakt examen zullen ze niet kunnen verbloemen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronald-D

Dank je wel voor je reacties Amice.

Niet het totale examen is slecht gemaakt... alleen het gedeelte van de TGN toets wat niet te verstaan was.

Ik vind het overigens heel frappant dat nu nèt dat gedeelte van de TGN toets wat het zwaarste meetelt voor het examen... Het papegaaien zeg maar... dat dàt nu net van belabberde geluidskwaliteit moet zijn.

Zou je overigens denken dat ze via de manual check kunnen nagaan of de telefoon verbinding slecht was? Want hoe zouden ze zo'n examen dan eigenlijk opslaan? Lijkt me dat de computer dit zelf doet... en dat het niet via de telefoonverbinding wordt opgenomen?