apparatuur ging kapot tijdens inburgerings examen.deel 3 niet kunnen afleggen.

Gestart door her, donderdag 16 mei 2013, 22:05:40

Vorige topic - Volgende topic

her

Eergisteren was het zover, mijn vrouw zou het inburgerings examen doen die dag.

Helaas was er iets mis met de apparatuur die uit nederland komt.

Toen ze met deel 3 begon viel het geluid totaal weg.

De eerste 2 delen zijn wel goed gemaakt.
Helaas moet ze deel 3 nog helemaal doen waarschijnlijk omdat het geluid weg viel.
We baalden echt!
Ook moet ze nu extra kosten maken voor verblijf etc

We wachten nu in spanning af wanneer de ambassade belt met het verlossende telefoontje dat de apparatuur weer werkt en ze het af kan maken.
Wellicht laten ze haar toch slagen als de eerste 2 delen goed  zijn gemaakt.Althans dat hoop ik.
Examen afleggen tegen de computer kan misschien ook niet altijd even goed werken,wie heeft dat nog meer ervaren?

Amice

Dat gebeurt geregeld hoor.
Het systeem is niet deugdelijk genoeg om voor een examen waar de goedkeuring van een visum vanaf hangt te laten uitvoeren.
Het gebeurt ook vaak dat het examen wel afgelegd kan worden maar de verbinding dusdanig onder de maat is dat het examen manuel beoordeeld dient te worden en dat duurt dan weer weken.

Overigens kan men daarover een bezwaar indienen, temeer daar de rechtbank in Den bosch een uitspraak heeft gedaan die bepaald heeft dat het niet behalen van het inburgerings examen buitenland enkel op grond daarvan niet als afwijzings reden kan gelden om het visum niet te verstrekken, indien aan de overige voorwaarden wel is voldaan. In bezwaar kan men zich op deze uitspraak beroepen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

her

En kan de schade vergoed worden?
We hebben de andere papieren/ legalisaties bijna rond. Goed om te horen dat de aanvraag waarschijnlijk wel in gang gezet kan worden.

Amice

In principe krijg je het examengeld niet terug.
In bezwaar kun je ook een claim voor de geleden(bewijsbare) schade opnemen, vergeet niet om ze daarbij ook in gebreke te stellen, ook al wordt bezwaar meestal al als een ingebrekestelling gezien.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pjottr

Tja Nederland is ook opweg een ontwikkelingsland te worden. Dit zou je toch niet mogen verwachten. Daarnaast interesseert ze het vlgs mij totaal niet ,dat jij daardoor in de problemen komt
Dus ook de mentaliteit is opweg naar het nul niveau
En maar blijven vingerwijzen naar derde wereldlanden die op veel gebied net zo ver of zelfs verder zijn dan zij daar in Europa.Het zijn net britten die levennog in het koloniale tijdperk en voelen zich nog steeds superieur. Buckingham palace bijvoorbeeld De arrogantie ten top. Stelletje zotten.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

her

Het examen geld hoef ik natuurlijk niet terug tenslotte kan ze deel 3 op een andere dag afmaken.

her

De apparatuur in manilla is nog steeds niet gemaakt. Mijn vrouw en na haar anderen moeten wachten totdat het systeem weer operationeel is. Pffff

her

donderdag gaat mijn vrouw het laatste deel maken:D
de server is weer operationeel

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

her

Mijn vrouw is geslaagd. :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
Ik ben zo trots op haar.
Ze heeft 45 punten gescoord op de toets gesproken nederlands:D:D