Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Met Emirates naar Clark

Gestart door vvjoris, zaterdag 1 juni 2013, 18:40:21

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Vanaf 15 oktober vliegt Emirates van AMS via Dubai naar Clark voor â,¬ 795 (gewoon gezien op de Emirates site)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

boldy

dat zou mooi zijn als dat zo is . ben volgend jaar mei van plan om  naar daar te gaan en op clark te gaan vliegen dus zou echt geweldig zijn als het zo zou wezen  :thumb: (als de prijs goed is )
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

Superhandig als je toch daar in de buurt moet zijn en zo Manila kan mijden.

Vraag ik me toch af ziet  emirates daar nou brood in, dat men zoveel passagiers denkt te hebben voor Clark , of is dit onder druk van   :smiley-philippines:  gebeurd  om dat Manila  het vliegverkeer allang niet meer aankan.

Weet nog laatste keer  dat ik in manila landde januari 2012 waren er het laatste halfuur meerdere grote vliegtuigen geland, wat een drukte en chaos in terminal 1. En giganties lange rijen voor de paspoortcontrole.



Herbie

Een paar jaar geleden heb ik eens horen zeggen dat ze van Clark de internationale luchthaven, wilden maken. Omdat de landingsbaan veel langer is en de grootste vliegtuigen ter wereld er kunnen landen wat in Manila niet kan. Of het waar is of niet, :weetikniet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

disnoke

daar spreken ze al heel lang over maar of het echt gaat gebeuren?  Dan moet er nog een goede verbinding zijn met Manilla, wat daar nog wel eens heel lang kan gebeuren

Veel domestic flights zijn er niet meer in Clark, Pal express is terug in Manilla nu is er enkel nog Air Asia met een paar verbindingen maar ook minder enkel Kalibo en Davao

Luchthaven stelt niet veel voor en als er 400 man van een vlucht komen zal het ook een drummen worden.  Vorige keer daar ook geland en was wel een verademing tegenover Manilla, op 10 minuten was ik buiten maar zat wel op een vlucht uit Thailand

Emirates, Qatar airways begint er ook mee in october, benieuwd of Etihad zal volgen

gosternokke

Er is een goede verbinding met manila over de weg (NLEX ) North Luzon Expressway , maar je loopt  vaak vast op de rondweg van Manila 

En je heb gelijk   Men noemt het een internationale  luchthaven ,maar Clark steld niks voor.    had vorig jaar een dometic flight van puerto naar Clark, en was  stomverbaasd dat men dit een internationale luchthaven noemd.

Ronny55

Gezien Manila het internationaal lucht verkeer niet meer aankan is er al een tijdje sprake om van Clark de nr 1 internationale luchthaven van de  :smiley-philippines: te maken, zou een hele ontlasting zijn voor manila. Van Clark of van Manila verder vliegen naar mindanao,Cebu of Leyte enz, maakt niet zoveel verschil. Voor niet Manila bewoner een goede zaak dacht ik zo.

Uiteraard toekomst muziek(min 5 jarenplan) ...want de terminal en andere infrastructuur moet drastisch geupgarde(uitgebreid) worden ....en niet zo'n klein beetje.
Misschien best een totaal nieuwe "up to date" terminal neerpoten.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

disnoke

er is al sprake van sinds 1995  :lachen:

Een paar jaar geleden werden er verschillende krotten afgebroken om plaats te maken voor een hogesnelheidstrein die manilla zou verbinden maar daar is nog niet echt mee begonnen

Een van de redenen dat ik al gehoord heb waarom is Lucio Tan, eigenaar van pal express en die heeft ook belangen in manilla als luchthaven en die zou een verhuis niet echt zien zitten

Voor vertrekkende domestic flights moet je nu inchecken in de internationale building, eerst ticket tonen bij het binnenkomen, dan x-ray, inchecken, terug naar buiten gaan, 50 meter verder een andere deur binnen, de "domestic terminal", terminal fee betalen, terug x-ray en dan kom je in een zaaltje uit met een paar winkeltjes ernaast en dat is het dan. 

Internationale terminal is iets ruimer daar kun je nog wat rondlopen tussen de winkeltjes maar de beste keuze is naar de 1e verdieping te gaan, daar heb je ook wat winkeltjes, meer zitruimte en een lounge waar je tegen betaling binnen kunt en een sigaretje kunt roken.  Denk dat het met 1 vlucht van 400 man wel helemaal vol zal zijn, er zijn twee bruggen maar de vluchten die ik tot nu toe genomen heb is te voet naar het vliegtuig, eens heb ik er een vliegtuig naast gezien en dat was naar Korea

Pinocchio

Luchtvaartmaatschappij Emirates doet binnenkort de luchthaven van Zaventem aan, dit zou vanaf midden augustus 2014 gebeuren.
Dit schrijft de krant De Morgen.
Nog wat meer concurentie vanuit Zaventem kan nooit kwaad.

Ifugao

WAT een verademing was dat om op Clark International te vliegen. In de toekomst zal ik altijd proberen om dat weer te doen. Met een vlucht van Singpore stonden we in 10 minuten op straat na de landing. Geweldig!