Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internet vriendin opzoeken in Cebu

Gestart door Ronaldd33, woensdag 19 juni 2013, 10:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Ronaldd33

Citaat van: Benincebu op woensdag 19 juni 2013, 12:57:14
Je kan me altijd bellen als je in Cebu bent en vragen heb.

Bedankt. Dat is goed om te weten.

Ronald-D

Hallo Ronald,

Allereerst welkom op het forum.
Spannend, zo'n eerste bezoekje aan je vriendin...ik heb dit ook mogen ervaren afgelopen maart, en het was méér dan de moeite waard.
Zelf heb ik ook alles toen zelf geregeld....wat betreft de reis.
In maart heb ik met Cathay Pacific gevlogen, en in september ga ik met Singapore Airlines....via BMair (http://bmair.nl/Vliegtickets/Azie/Vliegtickets-Filippijnen-Cebu.htm) vlak na mijn terugkomst een ticket geboekt voor september, voor 705 euro....was afgelopen april een aanbieding.

Bohol zou ik ook doen, zeer de moeite waard.
Op dit forum kan je echt alle info vinden die je zoekt.....

Succes  :thumb:

Rich

Citaat van: Ronaldd33 op woensdag 19 juni 2013, 12:59:37
Moet je echt overstappen op een ander vliegtuig of kan je bij wijze "blijven zitten". Misschien domme vraag. Ik heb wel eens ver gereisd maar dat is altijd rechtstreeks. Ik ben meestal wel van het laatste moment maar 2-3 weken van te voren is denk ik niet goed voor mijn hart ;).

Ze werkt bij een wasserette. Vrij zwaar, vooral de opleiding daarvoor die 6 maanden duurde. Ze was voornamelijk bezig om de taal te leren dan het werk zelf. En in Cebu werkte ze bij Jollibee.

Je kan niet blijven zitten. Als het vliegtuig een tussenlanding maakt ga je zoals men het noemt in "transit"  en je gaat naar de transitzone in afwachting van je aansluitende vlucht.
Je kan dan de luchthaven ook niet verlaten. Maak je geen zorgen over je koffers want die gaan automatisch naar de luchthaven van je bestemming, en die komen in Cebu netjes van de band  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Herbie

Citaat van: Rich op woensdag 19 juni 2013, 14:57:34
Citaat van: Ronaldd33 op woensdag 19 juni 2013, 12:59:37
Moet je echt overstappen op een ander vliegtuig of kan je bij wijze "blijven zitten". Misschien domme vraag. Ik heb wel eens ver gereisd maar dat is altijd rechtstreeks. Ik ben meestal wel van het laatste moment maar 2-3 weken van te voren is denk ik niet goed voor mijn hart ;).

Ze werkt bij een wasserette. Vrij zwaar, vooral de opleiding daarvoor die 6 maanden duurde. Ze was voornamelijk bezig om de taal te leren dan het werk zelf. En in Cebu werkte ze bij Jollibee.

Je kan niet blijven zitten. Als het vliegtuig een tussenlanding maakt ga je zoals men het noemt in "transit"  en je gaat naar de transitzone in afwachting van je aansluitende vlucht.
Je kan dan de luchthaven ook niet verlaten. Maak je geen zorgen over je koffers want die gaan automatisch naar de luchthaven van je bestemming, en die komen in Cebu netjes van de band  :thumb:

Hopelijk wel ja  :biggrinn:  :weetikniet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronaldd33

Citaat van: Ronald-D op woensdag 19 juni 2013, 14:21:37
Hallo Ronald,

Allereerst welkom op het forum.
Spannend, zo'n eerste bezoekje aan je vriendin...ik heb dit ook mogen ervaren afgelopen maart, en het was méér dan de moeite waard.
Zelf heb ik ook alles toen zelf geregeld....wat betreft de reis.
In maart heb ik met Cathay Pacific gevlogen, en in september ga ik met Singapore Airlines....via BMair (http://bmair.nl/Vliegtickets/Azie/Vliegtickets-Filippijnen-Cebu.htm) vlak na mijn terugkomst een ticket geboekt voor september, voor 705 euro....was afgelopen april een aanbieding.

Bohol zou ik ook doen, zeer de moeite waard.
Op dit forum kan je echt alle info vinden die je zoekt.....

Succes  :thumb:

Bedankt!
Jij hebt het goed getroffen zie ik. Mooi! Hopelijk gaat het bij mij ook goed.

Ik had haar dit jaar wel willen onmoeten. Maar zij zit in Japan en ik ga dit jaar 4 weken naar Amerika. Dus dan zijn mijn vakantiedagen ook wel zo´n beetje op.

Raventje


Bedankt!
Jij hebt het goed getroffen zie ik. Mooi! Hopelijk gaat het bij mij ook goed.

Ik had haar dit jaar wel willen onmoeten. Maar zij zit in Japan en ik ga dit jaar 4 weken naar Amerika. Dus dan zijn mijn vakantiedagen ook wel zo´n beetje op.

[/quote]


Succes Ronald :thumb:

her

ALs je met singapore airlines reist dan moet je altijd even een hele eenvoudige  overstap maken op singapore.
Singapore airlines is erg comfortabel en heeft veel altijd aanbiedingen als je 3 a 4 maanden van te voren de ticket boekt.
Denk aan ongeveer 850 euro inclusief en zoals iemand anders zei ga je vanaf singapore verder met silk air(dochter van singapore airlines)
Je kunt ook met cathay pacific vliegen op manilla en daar overstappen op pal dat is de philipine air lines die die dan weer vliegt op cebu
Hier ben je het goedkoopst mee uit maar je moet in manilla wel met de taxi naar een ander vliegveld(20 min) en dat is niet zo heel eenvoudig vond ik zelf.
all in ben je dan ongeveer 625 voor de retour ticket naar manilla kwijt en zo'n 100 euro voor de binnenlandse vlucht.Maar je moet er wel in totaal als je mondig bent 2500 peso= 40 euro extra taxi kosten bij rekenen vanwege het vervoer van het ene naar het andere vliegveld en dit 2 keer.
Ik vind het vlien met cathay pacific comfortabeler omdat je daar veel been ruimte hebt.
Ik vind het een heel eind om naar singapore te vliegen om daarna nog eens 4 uur naar cebu te vliegen.
dit is alleen een gevoels kwestie van het maakt niet uit in tijd of je nu over singapore of over manilla gaat.
Singapore is heel veilig en je kan er goed eten.manilla heeft een veel minder prettig vliegveld
Cathay pacific vliegt meestal op hong kong(daarna meestal een overstap) en dan binnen een uur ben je in manilla.

Herbie

Citaat van: her op woensdag 19 juni 2013, 21:19:34
ALs je met singapore airlines reist dan moet je altijd even een hele eenvoudige  overstap maken op singapore.
Singapore airlines is erg comfortabel en heeft veel altijd aanbiedingen als je 3 a 4 maanden van te voren de ticket boekt.
Denk aan ongeveer 850 euro inclusief en zoals iemand anders zei ga je vanaf singapore verder met silk air(dochter van singapore airlines)
Je kunt ook met cathay pacific vliegen op manilla en daar overstappen op pal dat is de philipine air lines die die dan weer vliegt op cebu
Hier ben je het goedkoopst mee uit maar je moet in manilla wel met de taxi naar een ander vliegveld(20 min) en dat is niet zo heel eenvoudig vond ik zelf.
all in ben je dan ongeveer 625 voor de retour ticket naar manilla kwijt en zo'n 100 euro voor de binnenlandse vlucht.Maar je moet er wel in totaal als je mondig bent 2500 peso= 40 euro extra taxi kosten bij rekenen vanwege het vervoer van het ene naar het andere vliegveld en dit 2 keer.
Ik vind het vlien met cathay pacific comfortabeler omdat je daar veel been ruimte hebt.
Ik vind het een heel eind om naar singapore te vliegen om daarna nog eens 4 uur naar cebu te vliegen.
dit is alleen een gevoels kwestie van het maakt niet uit in tijd of je nu over singapore of over manilla gaat.
Singapore is heel veilig en je kan er goed eten.manilla heeft een veel minder prettig vliegveld
Cathay pacific vliegt meestal op hong kong(daarna meestal een overstap) en dan binnen een uur ben je in manilla.

Voeger was het gratis nu is het 20 peso, hoe jij aan 40 :eu: komt. Wie neemt er nu een taxi van de ene naar de andere terminal. En dan nog 200 peso mischien maar P2500 :ikkeniebegrijp:

http://directionsonweb.blogspot.be/2011/04/naia-1-2-3-shuttle-bus-easy-way-to-get.html



Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

daf105paccar

CitaatMaar je moet er wel in totaal als je mondig bent 2500 peso= 40 euro extra taxi kosten bij rekenen vanwege het vervoer van het ene naar het andere vliegveld en dit 2 keer.
Of je kan de transferbus nemen.
Spotgoedkoop,je hebt wel wat tijd nodig maar als je overdag de transfer doet ben je met de taxi ook die tijd kwijt(het verkeer zit wel eens vast rond de verschillende terminals van de luchthaven)
Transferbus is makkelijk te vinden.
Als je in Manila de eerste stappen buiten het terminal 1 gebouw zet,ga je direct naar rechts.
Op het einde van het gebouw staat het bordje. NAIA shuttlebus
Hij doet een rondrit naar alle 4 de terminals.

ps als je geen peso mee hebt van thuis,best wat geld wisselen in het terminalgebouw voordat je buiten bent.

Ik zou me niet te veel zorgen maken.
Gewoon je gezond verstand gebruiken en je zal een prachtreis hebben.

pps Ik had bliijkbaar hetzelfde idee als Herbie maar hij kan sneller typen dan ik. :lachen:

Ronaldd33

Bedankt voor de reacties.
Tot zover klinkt via Singapore of Hong kong wel aantrekkelijk.

En is het beter om in 1 hotel te zitten voor 3 weken? Dan moet het hotel wel gunstig gelegen zitten natuurlijk. Of ben je dan alsnog ver aan het reizen om bepaalde dingen te kunnen zien? Zelf stelt ze voor om een hotel in Cebu te nemen, een hotel in Toledo (daar zitten haar ouders) en een hotel in Bohol.