Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internet vriendin opzoeken in Cebu

Gestart door Ronaldd33, woensdag 19 juni 2013, 10:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Ronaldd33

Citaat van: Ronald-D op donderdag 27 februari 2014, 09:26:37
Spannend! Je eerste keer :)
Overstap is ruim zat... Gewoon de borden bekijken met je gate nummer erop en borden volgen maar :)

Hoe lang ga je?

Ik vlieg je twee weken later achterna naar Cebu... Ik vertrek 27 maart en vlieg 2 mei weer terug.

Ik ga er nu voor de derde keer naartoe en in december/januari is ze drie weken bij mij geweest...

Ik wens je veel plezier en succes!

Zeker spannend!
Ik vertrek 10 maart en ga 31 maart weer terug. Wie weet kom ik je nog tegen ;).
Bedankt! Ik houd jullie op de hoogte.

Ronaldd33

Klopt het dat je geen of heel slecht wifi verbinding hebt op Mactan international airport? En kan ik daar wel gewoon smssen? Ik heb Hi.
Een collega van mij die in Manilla was kon toen geen bel verbinding krijgen. Hij had t mobile.

Lorre

Citaat van: Ronaldd33 op maandag  3 maart 2014, 20:51:30
Klopt het dat je geen of heel slecht wifi verbinding hebt op Mactan international airport? En kan ik daar wel gewoon smssen? Ik heb Hi.
Een collega van mij die in Manilla was kon toen geen bel verbinding krijgen. Hij had t mobile.

Ik had geen probs op Mactan om te bellen, het ligt ook niet aan  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: provider, maar aan de dekking van het  :smiley-philippines: netwerk.

Ronald-D

Citaat van: Ronaldd33 op maandag  3 maart 2014, 20:51:30
Klopt het dat je geen of heel slecht wifi verbinding hebt op Mactan international airport? En kan ik daar wel gewoon smssen? Ik heb Hi.
Een collega van mij die in Manilla was kon toen geen bel verbinding krijgen. Hij had t mobile.

Klopt wel dat je niet overal verbinding hebt op het vliegveld....de beste verbinding die ikzelf daar had was meer bij de gates.....maar daar heb je niet ál te veel aan als je de douane voorbij bent.....
zenuwachtig dat jij en je vriendin elkaar niet kunnen vinden? ;)
Wees gerust....dat had ik óók hoor, toen ik de eerste keer daarheen ging....(áls het dat is natuurlijk) maar tóch goed gekomen....je kan elkaar wel een normaal sms-je sturen.

Even een tip: als je dáár bent, zo snel mogelijk een prepaid simkaartje kopen.....van Globe of van Smart.
Zelf neem ik meestal eentje van Smart....voor een paar 100 pesos inclusief 5 dagen gebruik van internet :) (kan je ons óók af en toe een fotootje laten zien...hahahaha)
Vraag maar even aan je vriendin....die kan je er wel mee helpen om naar bijvoorbeeld een mall te gaan en daar een phone shop op te zoeken.

Nog éven.....en dan mag je. Wel leuk!
Mijn eerste keer was vorig jaar....8 maart vloog ik toen (dus ongeveer dezelfde tijd en óók voor 3 weken)....reuze spannend!

Of we elkaar tegen komen....dát zal wel niet denk ik....tegen de tijd dat ik daar aankom ga jij alweer bijna terug.
Ik wens je een fantastische tijd daar samen met je toekomstige grote liefde

Ronaldd33

Ik zit hier inmiddels al bijna 2 weken en het is inderdaad geweldig. Van de week ook haar familie ontmoet in de bergen wat een erg bijzondere ervaring was.

Nu heb ik echter een vraag over een toeristenvisum voor haar. Als het goed zou klikken was ik van plan haar kennis te laten met Nederland. Ik weet dat er een consulaat is in Cebu. Is er iets wat we al kunnen voorbereiden aan documenten en dergelijke nu ik hier toch nog zit? Heeft het zin om bij de consulaat langs te gaan. Ik heb van meegenomen een formulier bewijs van garantiestelling en of particuliere logiesverstrekking.

Alle bonnetjes die we hier kregen hebben we bewaard.

Ik hoor graag wat ik nog kan doen hier.

Amice

Met de invoering van de nieuwe MOMI wet zijn de referenten belangrijk geworden aangezien die verantwoordelijk worden geacht voor de bezoeker.

Je  kunt het beste  het touristen visum in nederland aanvragen voor haar en daar tesamen har documenten bij meesturen.

Belangrijkste is haar terugkeer garaantie zoals: werk en verlof met toestemming van haar werkgever en wanneer ze wordt terug verwcht op haar werk.

Een schoolgaand kind die achterblijft, hiervoor dient ze dan de nieuwe enrollment voor het komende schooljaar  en de fee's daarvoor betaald te hebben.

Aantoonbare zorg voor ouders ,waarvoor ze het beste een verklaring van DSWD te hebben.

Een huis & lot op haar naam waarvan ze de title kan overleggen.


:atyourservice:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronaldd33

Ik had ondertussen ook het consulaat in Cebu gemaild en die zeggen dat je voor een visa sinds november 2013 niet meer daar terecht kan maar alleen in Manilla. Maar eerst moet ze een afspraak maken via vfsglobal netherlands. Ik heb de site bekeken en ik zie dat voor ons het best van toepassing is visiting family and friends visa. Omdat daar ook het formulier garantiestelling van toepassing is.

Ik vraag me wel nog een aantal dingen af. Ze heeft nu geen werk behalve af en toe haar familie helpen op de markt. Dat soort documenten kan ze dus ook niet laten zien. Ze woont in een boarding house met haar grootvader (daar moet ze documenten voor krijgen?). En het bewijs dat ze weer terug gaat wat moet je daarvoor laten zien? Ticket terug? Zal wel meer nodig zijn.

En waar kan je een medical travel insurance regelen in cebu?

Verder gaat ze niet meer naar school en heeft ze ook geen kinderen.


Ronaldd33



Ik loop te klooien om een foto toe te voegen op mijn ipad ;).

robinson7268

Citaat van: Ronaldd33 op maandag 24 maart 2014, 04:03:57
Ik had ondertussen ook het consulaat in Cebu gemaild en die zeggen dat je voor een visa sinds november 2013 niet meer daar terecht kan maar alleen in Manilla. Maar eerst moet ze een afspraak maken via vfsglobal netherlands. Ik heb de site bekeken en ik zie dat voor ons het best van toepassing is visiting family and friends visa. Omdat daar ook het formulier garantiestelling van toepassing is.

Ik vraag me wel nog een aantal dingen af. Ze heeft nu geen werk behalve af en toe haar familie helpen op de markt. Dat soort documenten kan ze dus ook niet laten zien. Ze woont in een boarding house met haar grootvader (daar moet ze documenten voor krijgen?). En het bewijs dat ze weer terug gaat wat moet je daarvoor laten zien? Ticket terug? Zal wel meer nodig zijn.

En waar kan je een medical travel insurance regelen in cebu?

Verder gaat ze niet meer naar school en heeft ze ook geen kinderen.



Een toeristenvisum kan alleen door haar worden aangevraagd op de ambassade in Manilla na het maken van een afspraak. Als ze geen "terugkeergarantie" kan geven wordt dit visum hoogstwaarschijnlijk afgewezen op basis van het vermoeden van vestigingsgevaar. Hiertegen kan zij in beroep. Dat kan jij dan voor haar doen als zij jou machtigt. Je kan dan zelfs een advocaat op toevoeging (tegen een klein bedrag, iets van â,¬ 90,- dacht ik) krijgen omdat zij geen inkomen heeft. Misschien kan zij een verklaring van DSWD krijgen dat zij normaal voor haar opa zorgt.

Belangrijk is een goede voorbereiding. Kijk ook eens op de volgende website van Buitenlandse partner

http://www.buitenlandsepartner.nl/forumdisplay.php?8-Toeristenvisum

Een verzekering voor haar kun jij ook voor haar regelen. Via bijv. OOM verzekeringen. Kun je online afsluiten. Zou er nog wel even mee wachten, anders maak je voor niets kosten.

Supernova

Gaat lastig worden zonder werkgeversverklaring..... misschien toch proberen zo'n verklaring te regelen bij een zelfstandige op die markt. Zo hebben al meerdere forumleden het voor elkaar gekregen.....