Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internet vriendin opzoeken in Cebu

Gestart door Ronaldd33, woensdag 19 juni 2013, 10:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Ronaldd33

Een collega van mij heeft ook zijn vriendin met succes naar Nederland gehaald terwijl ze werkloos was. Zolang je maar volledig garant staat. Maar ik ga me hier nog meer in verdiepen en alles bij elkaar zoeken wanneer ik thuis ben. Ook alle websites lezen zoals buitenlandse partner.

Klopt het trouwens dat als je een afspraak hebt bij de ambassade zij al binnen dertig naar Nederland moet komen (mits goedgekeurd uiteraard) Dus als ik wil dat ze in november naar nederland komt moet ze in oktober een afspraak hebben? Ik dacht lekker op tijd een afspraak willen maken zodat je nog wat speling hebt met verwerkingstijd en goedkeuring. Dit vertelde vfs global mij. Zal wel te maken hebben met expiratie van dingen.

klootzakken (voorheen Jens)

#51
je moet haar een uitnodiging sturen van uit Ned, deze uitnodiging kun je krijgen bij de gem waar je woont , dit is een uitnodiging in meerdere talen [zo heet zo,n ding] dit is dan voor een toeristen visa en geldig voor ten hoogste 3 maanden .
dit document dient door jou ingevuld te worden ,daarna ga je er mee terug naar je gemeentehuis en laat je het goedkeuren en afstempelen .
jij dient haar dan ook te verzekeren voor een totaalbedrag van [ik meende] 30.000 euro.
als zij zelf niet in staat is voor levens onderhoud dien jij je daar garant voor te stellen , daarvoor heb je een vaste baan nodig en een loon van ten minste ietsje meer dan 1500 euro per maand . als dit geen probleem is krijg je van je gemeente een stempel op je uitnodiging [legalisering] .
deze uitnodiging stuur je op naar haar toe samen met je werkgevers verklaring en je loonstroken van de laatste 3 maand. met deze uitnodiging gaat zij naar de Ned ambassade , zij moet ook kunnen aantonen dat zij zeker weer terug moet naar de Filipijnen. het zij kinderen , werk ,onderhoud vader en moeder, eigen bedrijf, school. enz enz . hoe meer bewijs hoe makkelijker een visa.
houd er rekening mee dat ze op de ambassade heel moeilijk doen over dit laatste. als je denkt dat je het goed voor elkaar hebt ,schrik dan niet als ze haar afwijzen, dit is zo ongeveer standaard . gewoon bezwaar maken en nogmaals indienen . heel vaak lukt het de 2e maal wel . de aanhouder wind.

voor vragen kun je altijd terecht bij de IND. daar staan ze je wel te woord en vertellen je pressies wat je wel en niet moet doen.

https://kdw.ind.nl/overviewsmall.aspx

voor als je je zelf niet garant stelt moet je vriendin kunnen aantonen dat zij minimaal 36 euro per dag te besteden heeft in Nederland. het liefst door middel van bank afschriften .

mijn ervaring is dat het beter is dat jij je niet garant stelt , maar dan moet zij wel kunnen bewijzen dat ze genoeg geld heeft ,min 36 euro per dag om in Ned te verteren .
 

veel succes , je zal het nodig hebben.      
 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Baron

 :hoedjeaf:

Toch erg dat je minstens 1500 plus netto moet hebben  (en een vaste baan) om iemand uit te mogen nodigen.
Ken zat Filipina´s in Nederland, wonen er al 30 jaar, weduwe, leven van hun AOW, huursubsidie en eventueel wat bijstand in een klein flatje. Mogen dus niet hun (Filipijnse, in de PH wonende) dochter eens uitnodigen om gewoon eens samen te zijn. Geen dure dingen doen, alleen praten, wat tv kijken en eens wat Filipina´s op bezoek en dan wat rijst met adobo klaarmaken en een gezellige avond hebben.
Maar ja, iedereen is gelijk, alleen ....   hoe rijker  hoe gelijker!

:neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

stijn54

Citaat van: Baron op zondag 30 maart 2014, 00:35:34
:hoedjeaf:

Toch erg dat je minstens 1500 plus netto moet hebben  (en een vaste baan) om iemand uit te mogen nodigen.
Ken zat Filipina´s in Nederland, wonen er al 30 jaar, weduwe, leven van hun AOW, huursubsidie en eventueel wat bijstand in een klein flatje. Mogen dus niet hun (Filipijnse, in de PH wonende) dochter eens uitnodigen om gewoon eens samen te zijn. Geen dure dingen doen, alleen praten, wat tv kijken en eens wat Filipina´s op bezoek en dan wat rijst met adobo klaarmaken en een gezellige avond hebben.
Maar ja, iedereen is gelijk, alleen ....   hoe rijker  hoe gelijker!

:neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:
Volledig mee eens. Mijn inmiddels ex mocht in Belgie niet bij mij komen omdat het mijn tweede huwelijk was met een Filippijnse. Zij kon wel bij haar Duitse vriend gaan later. Iedereen gelijk in Europa????
Nooit stem ik nog.

Ronaldd33

#54
Bedankt voor de uitgebreide reactie Jens.
Ik zal me goed voorbereiden thuis. Salaris zit ik wel daarboven maar ik zie het somber in betreft geen werk en alleen een boarding house waar ze in woont.

Ze zorgt wel veel voor haar ouders (rest doet geen klap) en haar alleenstaande zus met kinderen. Ze heeft voorheen wel veel gewerkt waaronder in Jollibee en een jaar in Japan. Maar gaat er natuurlijk om wat ze nu doet.

Heb wel alle bonnetjes hier bewaard en kopieen gemaakt en fotos laten afdrukken vans ons samen hier inclusief familie. Ook kopieen van haar certificaten, paspoorten en andere documenten.

Ik ga morgen al weer naar huis helaas. Super tijd gehad en het is te veel snel voorbij. Wordt weer skypen met een brakke verbinding.

Soushkin

Citaat van: Ronaldd33 op zondag 30 maart 2014, 14:40:33
Bedankt voor de uitgebreide reactie Jens.
Ik zal me goed voorbereiden thuis. Salaris zit ik wel daarboven maar ik zie het somber in betreft geen werk en alleen een boarding house waar ze in woont.

Ze zorgt wel veel voor haar ouders (rest doet geen klap) en haar alleenstaande zus met kinderen. Ze heeft voorheen wel veel gewerkt waaronder in Jollibee en een jaar in Japan. Maar gaat er natuurlijk om wat ze nu doet.

Heb wel alle bonnetjes hier bewaard en kopieen gemaakt en fotos laten afdrukken vans ons samen hier inclusief familie. Ook kopieen van haar certificaten, paspoorten en andere documenten.

Ik ga morgen al weer naar huis helaas. Super tijd gehad en het is te veel snel voorbij. Wordt weer skypen met een brakke verbinding.

waar woont ze eigenlijk?

Wat je kunt doen is haar een food stall laten beginnen. Kost in Euro's niet zo heel veel en ze heeft meteen haar eigen bedrijf, heeft ze in ieder geval een goede reden om weer terug te gaan. Plus, ze heeft ook nog eens inkomsten daar.


Ik wilde een stall beginnen in De La Salle maar dat mocht niet omdat m'n vrouw daar werkt. Best jammer want ik had een goede formule. Misschien dat ik later Xavier ga proberen, die zitten hier ook in de buurt.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Ronaldd33

Ze woont in Toledo Matab-ang. Foodstall klinkt interessant. Hoeveel kost dat ongeveer en krijgt ze papieren om te bewijzen dat ze dat heeft? Ze heeft heel weinig bewijs bijvoorbeeld dat ze in een boarding house woont behalve dan fotos die we daar gemaakt hebben.

Pinocchio

Citaat van: Ronaldd33 op maandag 31 maart 2014, 03:28:03
Foodstall klinkt interessant.

Dan zal er ook nog wel gevraagd worden naar de (bewezen) omzet van de laatste jaren met aangifte BIR.

Betaalde belastingen over de laatste jaren!

peldoman

Citaat van: stijn54 op zondag 30 maart 2014, 03:59:13
Citaat van: Baron op zondag 30 maart 2014, 00:35:34
:hoedjeaf:

Toch erg dat je minstens 1500 plus netto moet hebben  (en een vaste baan) om iemand uit te mogen nodigen.
Ken zat Filipina´s in Nederland, wonen er al 30 jaar, weduwe, leven van hun AOW, huursubsidie en eventueel wat bijstand in een klein flatje. Mogen dus niet hun (Filipijnse, in de PH wonende) dochter eens uitnodigen om gewoon eens samen te zijn. Geen dure dingen doen, alleen praten, wat tv kijken en eens wat Filipina´s op bezoek en dan wat rijst met adobo klaarmaken en een gezellige avond hebben.
Maar ja, iedereen is gelijk, alleen ....   hoe rijker  hoe gelijker!

:neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:
Volledig mee eens. Mijn inmiddels ex mocht in Belgie niet bij mij komen omdat het mijn tweede huwelijk was met een Filippijnse. Zij kon wel bij haar Duitse vriend gaan later. Iedereen gelijk in Europa????
Nooit stem ik nog.
Stein54, Begrijp ik het goed, dat als je gescheiden bent van een Filippijnse je nooit meer voor een 2e keer een Filippijnse hier aar toe kan halen?

stijn54

Citaat van: peldoman op maandag 31 maart 2014, 11:05:30
Citaat van: stijn54 op zondag 30 maart 2014, 03:59:13
Citaat van: Baron op zondag 30 maart 2014, 00:35:34
:hoedjeaf:

Toch erg dat je minstens 1500 plus netto moet hebben  (en een vaste baan) om iemand uit te mogen nodigen.
Ken zat Filipina´s in Nederland, wonen er al 30 jaar, weduwe, leven van hun AOW, huursubsidie en eventueel wat bijstand in een klein flatje. Mogen dus niet hun (Filipijnse, in de PH wonende) dochter eens uitnodigen om gewoon eens samen te zijn. Geen dure dingen doen, alleen praten, wat tv kijken en eens wat Filipina´s op bezoek en dan wat rijst met adobo klaarmaken en een gezellige avond hebben.
Maar ja, iedereen is gelijk, alleen ....   hoe rijker  hoe gelijker!

:neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:
Volledig mee eens. Mijn inmiddels ex mocht in Belgie niet bij mij komen omdat het mijn tweede huwelijk was met een Filippijnse. Zij kon wel bij haar Duitse vriend gaan later. Iedereen gelijk in Europa????
Nooit stem ik nog.
Stein54, Begrijp ik het goed, dat als je gescheiden bent van een Filippijnse je nooit meer voor een 2e keer een Filippijnse hier aar toe kan halen?

Nooit meer dat zeg ik niet maar dat was de enige echte reden in mijn geval en in Belgie. Ze noemen dan als redenen van weigering:
- eerste vrouw verblijfsvergunning kreeg (Dat is toch de normale gang toch?)
- leeftijdsverschil (was 22 jaar hetzelfde als mijn eerste)
- mijn eerste vrouw was nog admistratief in Belgie ingeschreven maar ze was al getrouwd en verbleef in Amerika
- geen huwelijksfeest ( waarom vragen ze niet naar de reden?)
Kortom allemaal belachelijke redenen