Internet vriendin opzoeken in Cebu

Gestart door Ronaldd33, woensdag 19 juni 2013, 10:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Soushkin

Citaat van: joe op zaterdag  5 april 2014, 00:10:13
of deze ik weet niet juist meer waar deze getrokken is maar ik dacht in complex januari 2014 sta rosa

Dat is inderdaad bij Target Mall, Complex area. De eetgelegenheid op de achtergrond is Jollibee. De foto is aan de voorkant van de Mall genomen, tegenover KFC.


Niet het soort stall waar ik het over had. Een dezer dagen moet ik toch bij SM Santa Rosa zijn, dan zal ik een foto maken van de stand die ik bedoel. Die stand ziet er anders uit, staat binnen in de mall zelf heeft ook een terrasje enzo.


Woon je toevallig ook in Santa Rosa?
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Soushkin

Citaat van: serge81 op vrijdag  4 april 2014, 17:57:52
Met dat idee loop ik ook al even rond om voor mijn almost wifey zoiets te beginnen , moest het tegen vallen om haar naar hier te halen na onze trouw misschien in de toekomst zoiets doen daar  ( maar het is alleen maar een idee ), ik ben er zelf 33 ik kan zo ni holder te bolder ginder gaan wonen , ik ben nog niet op pensioen :-)


Ik was 34 toen ik vertrok en ben hier nu zo'n 2.5 jaar. Je hoeft dus niet te wachten totdat je 65+ bent. ;)

Afhankelijk van de plaats waar je naartoe gaat hebben ze ook werk voor Nederlanders. Meestal in de buurt van Manila. Er was afgelopen week weer een bedrijf in Alabang op zoek naar 20 Nederlandstaligen. Betaalt 48.000php netto per maand. Daar kan je aardig van leven hier in de Filippijnen.

Ze zijn nog in de voorronden dus als je snel bent zit je erbij. Ze hebben er nu nog minimaal 15 nodig.  Als je interesse hebt stuur me dan je CV enzo, dan zal ik het doorsturen en krijg je een uitnodiging. :thumb:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

daf105paccar

Citaat van: Soushkin op zondag  6 april 2014, 21:07:19
Citaat van: joe op zaterdag  5 april 2014, 00:10:13
of deze ik weet niet juist meer waar deze getrokken is maar ik dacht in complex januari 2014 sta rosa

Dat is inderdaad bij Target Mall, Complex area. De eetgelegenheid op de achtergrond is Jollibee. De foto is aan de voorkant van de Mall genomen, tegenover KFC.


Niet het soort stall waar ik het over had. Een dezer dagen moet ik toch bij SM Santa Rosa zijn, dan zal ik een foto maken van de stand die ik bedoel. Die stand ziet er anders uit, staat binnen in de mall zelf heeft ook een terrasje enzo.


Woon je toevallig ook in Santa Rosa?
waffles with ham and cheese  :neeneenee: :negatief:
Ik heb er eentje gekocht met niets erop.
Puur wafel.
Toen aan mijn vriendin gegeven om even te proeven........................heb het lege zakje terug gekregen.
Bleek dat ze mij gelijk gaf.............al dioe extra rommel is niet nodig. :biggrinn:

Soushkin

Ik vind ze zelf ook wel lekker. Zijn best goede wafels. Naar mijn mening de beste die hier in de Filippijnen te verkrijgen zijn.


In ieder geval stukken beter dan die wafels met worsten en kaas etc. er in bij die stands waar ik altijd de naam van vergeet.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Lorre

Citaat van: Soushkin op dinsdag  8 april 2014, 20:05:33Ik vind ze zelf ook wel lekker. Zijn best goede wafels. Naar mijn mening de beste die hier in de Filippijnen te verkrijgen zijn.

Jullie vinden déze lekker??? :ikkeniebegrijp:  Waarschijnlijk nog nooit een échte Luikse wafel geproefd? :haha:  En zwijg me aub van die "Brusselse gebakken lucht", das geen wafel, dat is een kruising tussen crêpepapier en papier maché. :negatief:  The Belgian Waffles from the Philippines = gebakken karton, niks smaak, niks geur, geen mondgevoel, dus nul komma nul. :floet: 

't Is net als bier drinken in Nederland, lekker... tot je the real Belgian stuff ervaart :lachen:, dan moet je ook geen Heineken, Bavaria, Grolsch, Amstel, Oranjeboom, Hertog Jan, etc in het kwadraat meer. :benweg:

The Belgian Waffles from the Philippines, óók lekker  :negatief:... tot je het échte spul ervaart!  Komaan, brand los!!!

Rich

Citaat van: Lorre op dinsdag  8 april 2014, 23:48:37
Citaat van: Soushkin op dinsdag  8 april 2014, 20:05:33Ik vind ze zelf ook wel lekker. Zijn best goede wafels. Naar mijn mening de beste die hier in de Filippijnen te verkrijgen zijn.

Jullie vinden déze lekker??? :ikkeniebegrijp:  Waarschijnlijk nog nooit een échte Luikse wafel geproefd? :haha:  En zwijg me aub van die "Brusselse gebakken lucht", das geen wafel, dat is een kruising tussen crêpepapier en papier maché. :negatief:  The Belgian Waffles from the Philippines = gebakken karton, niks smaak, niks geur, geen mondgevoel, dus nul komma nul. :floet: 

't Is net als bier drinken in Nederland, lekker... tot je the real Belgian stuff ervaart :lachen:, dan moet je ook geen Heineken, Bavaria, Grolsch, Amstel, Oranjeboom, Hertog Jan, etc in het kwadraat meer. :benweg:

The Belgian Waffles from the Philippines, óók lekker  :negatief:... tot je het échte spul ervaart!  Komaan, brand los!!!

Heel juist  :thumb:  Lijkt op iets van wafels gemaakt van pannekoeken beslag. Ok het lijkt op wafels maar het zijn ver van de echte Belgische.
Rich de Nederbelg.

Soushkin

Citaat van: Lorre op dinsdag  8 april 2014, 23:48:37
Citaat van: Soushkin op dinsdag  8 april 2014, 20:05:33Ik vind ze zelf ook wel lekker. Zijn best goede wafels. Naar mijn mening de beste die hier in de Filippijnen te verkrijgen zijn.

Jullie vinden déze lekker??? :ikkeniebegrijp:  Waarschijnlijk nog nooit een échte Luikse wafel geproefd? :haha:  En zwijg me aub van die "Brusselse gebakken lucht", das geen wafel, dat is een kruising tussen crêpepapier en papier maché. :negatief:  The Belgian Waffles from the Philippines = gebakken karton, niks smaak, niks geur, geen mondgevoel, dus nul komma nul. :floet: 

't Is net als bier drinken in Nederland, lekker... tot je the real Belgian stuff ervaart :lachen:, dan moet je ook geen Heineken, Bavaria, Grolsch, Amstel, Oranjeboom, Hertog Jan, etc in het kwadraat meer. :benweg:

The Belgian Waffles from the Philippines, óók lekker  :negatief:... tot je het échte spul ervaart!  Komaan, brand los!!!

Ze zijn nog steeds de beste die in de Filippijnen te verkrijgen zijn.


De stroopwafels en kaas zijn ook niet om te vreten hier. Ik heb in ieder geval nog steeds geen degelijke kaas hier geproefd.


Ik ga die Filippijnse "kaas" dus ook niet met de Nederlandse vergelijken.

Als ik kaas wil haal ik die bij Santis Delicatessen, die importeren ze vanuit Nederland samen met een hoop andere producten als wortels en doperwten in blik, rode kool met appel etc. Die blikken met wortels en doperwten van hier zijn ook niet om te vreten. Witte bonen in tomatensaus zijn dan wel weer oke en vrijwel net als in Nederland.

Zo zijn er een heleboel producten waarvan de smaak en kwaliteit ver beneden het peil liggen wat ik gewend ben maarja, we zitten nu eenmaal in de Filippijnen.

Chips bijvoorbeeld, sommige chips van Oishi zijn nog wel om te doen. Al die goedkope rommel van 6 pesos per zakje is standaard troep. Ik vergelijk dan ook de Filippijnse producten met de Filippijnse producten, niet met de Nederlandse want dat moeten ze in alle gevallen toch afleggen.

Neem het verschil tussen Duyvis pinda's/borrelnootjes en die rommel van hier. Dus haal ik pinda's bij die straatverkopers, die zijn beter van smaak dan wat in de zakken in de supermarkt zit.

Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

yepyep

Citaat van: kristof19 op dinsdag  1 april 2014, 20:17:30
Citaat van: Soushkin op maandag 31 maart 2014, 13:42:03
Citaat van: Ronaldd33 op maandag 31 maart 2014, 03:28:03
Ze woont in Toledo Matab-ang. Foodstall klinkt interessant. Hoeveel kost dat ongeveer en krijgt ze papieren om te bewijzen dat ze dat heeft? Ze heeft heel weinig bewijs bijvoorbeeld dat ze in een boarding house woont behalve dan fotos die we daar gemaakt hebben.


Deze loopt vrij goed hier in Santa Rosa's SM: http://www.famousbelgianwaffles.net


ja, inderdaad, loopt blijkbaar heel goed als je de rij volk die een wafeltje wilt kopen ziet op de foto's van hun site :lachen: :kusxe8:

ik betrouw die franchises voor die foodstalls voor geen haar...
ik denk het sop van de kolen niet waard...
is hier iemand die er in de praktijk ervaring mee heeft of iemand kent?

Ik heb in het verleden een kroketten kiosk gehad en ik heb chickenwings en sandwiches verkocht. Je krijgt over het algemeen een franchise agreement. Daarmee bewijs je dat je een franchisee bent van de uitbater (franchisor). Van die chickenwings kiosken had ik er twee, beiden overgenomen van iemand anders en beide keren geen franchise agreement gekregen van de franchisor. De uitbater van de kroketten pakte het wel professioneel aan en daar kreeg ik wel een franchise agreement (contract) van. Deze agreements moet je meestal overleggen met de locatie waar jij verkoopt. Ik verkocht in kantoorgebouwen in Makati en in het ene geval moest ik wel de papieren van ons bedrijf (of beter gezegd - mijn vrouw's bedrijf, want een buitenlander mag geen retail of food business runnen in de Filippijnen op zijn/haar naam) overleggen met de locatie en in het andere kantoorgebouw hoefde het weer niet.

De verdiensten zijn uiteenlopend en zullen in een Robinsons mall veel beter zijn dan ergens in een kantoorgebouw. Ik maakte per kar tussen de 4000-8000 pesos per dag. De locatie en het product wat je aanbiedt is gewoon heel belangrijk. Sluit je product op de doelgroep aan die je hebt als 'foot traffic' (zoals de chicken wings) of is het een onbekend product dat minder goed aansluit op de doelgroep. Pas op dat er geen andere spelers zijn die dezelfde producten aanbieden, want dat kan je business kosten. Met die kroketten had ik trouwens een lagere dagelijkse omzet.

De huur van een locatie in een foodcourt in een kantoorcomplex was 16,000 pesos exclusief electriciteit en andere amenities.

De uitbater van de Kroketten is trouwens met de noorderzon vertrokken. Ik heb mijn kiosk tijdenlijk in haar warehouse gestald en op een gegeven moment was ze van de aardbodem verdwenen. Heel vreemd allemaal, vooral omdat het zo'n nette business woman leek. Ze is getrouwd met een Nederlandse chemicus en wonen als het goed is nog in Alabang. Als iemand haar kent en mij in contact kan brengen met haar, let me know.





Amice

Hun/haar facebook page bestaat anders nog steeds, maar sinds 2012 niet meer updated.

https://www.facebook.com/kroketten

Ik ken wel een  :nederlandsevlag: chemicus maar dat zal hoogstwaarschijnlijk een ander wezen en die verblijft op Boracay.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Die FB pagina is inderdaad niet meer geupdate.

En die chemicus zal wel een ander zijn, zijn naam is Bob.