Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuwe kenteken platen

Gestart door LMBen, woensdag 31 juli 2013, 03:28:03

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Creek , precies weet ik het ook niet maar het schijnt dat enkele jaren geleden er een verbod op tweedehands invoer is gestemd en alle tweede hands na die wet worden niet meer geregistreerd ....zo ook de surplus , voertuigen die in onderdelen het land(veelal van Japan) in kwamen en hier terug geassambleerd werden (subic) van righthand naar lefthand drive ....geen registratie meer...allemaal nogal drastische maatregelen...of die als zodanig klakkeloos kunnen ingevoerd worden  :weetikniet: hier en daar zullen er een hoop niet echt blij zijn daarmee....zeker niet als je bedenk dat de meesten zich het eten uit de mond gespaard hebben voor zo'n tweedehands status symbool. Volgens een schatting van een medewerker van LTO hier zou om zo'n 25% van de auto's gaan   :weetikniet: klink me wel enorm.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

De wetgeving was er al een tijdje,  alleen wordt daaraan sinds begin van het jaar strikt de hand gehouden

Van belang zijn EO 156 en EO 877

http://tariffcommission.gov.ph/eo_156.htm

http://tariffcommission.gov.ph/eo_877.htm

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

robert van dijck

Ronny, wat is een surplusauto?

groetjes

Robert

Ronny55

Citaat van: robert van dijck op vrijdag  2 augustus 2013, 10:45:19
Ronny, wat is een surplusauto?

groetjes

Robert

Een voertuig gebouwd uit tweedehands onderdelen. Tweedehands onderdelen noemt men hier surplus.

wordt menig surplus van japan ingevoerd...het probleem is dat in japan auto's het stuurwiel rechts hebben en daar mag je in de  :smiley-philippines: niet mee rijden , dus die worden in onderdelen ingevoerd en dan omgebouwd al dan niet volgens de regels van de kunst ....das is eigenlijk het probleem...Honda heeft dat voorgetrokken en gewonnen... tig honda fizz in de  :smiley-philippines: zijn surplus.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Er rijden er hier heel wat rond die de "Mindanao" platen hebben.... :jajaja: :jajaja:

K, L, M, G............

Kon niet met de eigenaar van KEN's surplus spreken want hij was afwezig vandaag...en hij zou er veel meer van moeten afweten want hij heeft een paar weken geleden dure Mitsubishi leger-personenwagens geimporteerd en als die niet mogen worden geregistreerd dan is hij de lul........





Dit zou een Cebu Plate zijn.............Y





robert van dijck

bedankt Ronny voor de uitleg

groetjes

robert

callebaut

Citaat van: bananacreek op vrijdag  2 augustus 2013, 14:33:51
Er rijden er hier heel wat rond die de "Mindanao" platen hebben.... :jajaja: :jajaja:

K, L, M, G............



:ikkeniebegrijp: Wagen nieuw aangekocht te Cebu ( Hr Bommel ) kentekenplaat begint met een K
:ikkeniebegrijp: Wagen nieuw aangekocht ( Ketelbinkie ) kentekenplaat begint met een K

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

callebaut

It's official: The Land Transportation Office has announced that it will uphold "the constitutionality and legality of Executive Order 156" and go after used vehicles that were imported illegally into the Philippines.
The Supreme Court in February, however, effectively banned duty-free importation of used cars into the country, except in Subic.

But imported cars, according to the Ceza, are slapped with a 100 percent duty, which effectively doubles their cost. The Bureau of Customs, which runs an office at CEZA, collects the duties here.

A vehicle's cost increases by P50,000, representing the shipping fee per unit, and by another P10,000 for the cost of converting the vehicle from right-hand to left-hand drive, which is the norm in the Philippines.

Despite the high duty and conversion costs, buyers can still bring home a Mitsubishi Pajero 2.5 from Port Irene for only P350,000. The selling price for a slightly used Toyota Lucida is P250,000 and is negotiable.

A Toyota Hi-Ace 21 sells for only P280,000; Nissan Serena, P240,000; Mitsubishi Delica, P250,000; Mitsubishi Spacegear 2.5, P300,000; Isuzu Bighorn, P440,000; and Mitsubishi Pajero 2.8, P550,000.

Importers, according to sources, scout for slightly used cars in Japan, where owners replace their units cars after a few years.

At Port Irene, buyers from as far as Metro Manila, Ilocos and Isabela spend a day or two negotiating for the price of the car.

Some buyers are actually traders or dealers in the business of reselling the vehicles in Metro Manila for a bigger price, earning as much as P50,000 per unit in the process.

A source said many used cars had been brought into the country through Port Irene, prompting one locator to open a store for spare parts and accessories. Buyers of imported vehicles will find it handy if a shop is nearby to offer parts and accessories.

Denk dat het eerder gaat om iligale invoer ..... en daarom zijn de nietsvermoedende kopers van zo een unit de dupe ....

Ronny55

Citaat van: callebaut op vrijdag  2 augustus 2013, 14:54:49
Citaat van: bananacreek op vrijdag  2 augustus 2013, 14:33:51
Er rijden er hier heel wat rond die de "Mindanao" platen hebben.... :jajaja: :jajaja:

K, L, M, G............



:ikkeniebegrijp: Wagen nieuw aangekocht te Cebu ( Hr Bommel ) kentekenplaat begint met een K
:ikkeniebegrijp: Wagen nieuw aangekocht ( Ketelbinkie ) kentekenplaat begint met een K
Nieuwe toyota's ? K is de begin letter van cagayan de oro dacht ik

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.