Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuwe kenteken platen

Gestart door LMBen, woensdag 31 juli 2013, 03:28:03

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  3 augustus 2013, 08:07:49
Citaat van: callebaut op vrijdag  2 augustus 2013, 14:54:49
Citaat van: bananacreek op vrijdag  2 augustus 2013, 14:33:51
Er rijden er hier heel wat rond die de "Mindanao" platen hebben.... :jajaja: :jajaja:

K, L, M, G............



:ikkeniebegrijp: Wagen nieuw aangekocht te Cebu ( Hr Bommel ) kentekenplaat begint met een K
:ikkeniebegrijp: Wagen nieuw aangekocht ( Ketelbinkie ) kentekenplaat begint met een K
Nieuwe toyota's ? K is de begin letter van cagayan de oro dacht ik




# A" - Region I (Ilocos Region) and CAR (Cordillera Administrative Region)
# "B" - Region II (Cagayan Valley Region)
# "C" - Region III (Central Luzon Region), Superseded by "R" in 2003
# "D" - Regions IV-A (CALABARZON) and IV-B (MIMAROPA), Superseded by "V" in 2000
# "E" - Region V (Bicol Region)
# "F" - Region VI (Western Visayas Region
# "G" - Region VII (Central Visayas Region), Superseded by "Y" in 2004
# "H" - Region VIII (Eastern Visayas Region)
# "J" - Region IX (Zamboanga Peninsula) and ARMM
# "K" - Regions X and XIII (Northern Mindanao and Caraga)
# "L" - Region XI (Davao Region)
# "M" - Region XII (SOCCSKSARGEN)
# "N" - National Capital Region, 1981—1982, 2009—2010 (with increments of "I", "O", and "Q")
# "P" - National Capital Region, 1982—1991, 2010—2011 (with increments of "I", "O", and "Q")
# "R" - Region III (Central Luzon Region), overflow Series for Private since 2003
# "S" - Government-owned (Red Plate) Vehicles
# "T" - National Capital Region, 1991—1995, 2011—2012 (with increments of "I", "O", and "Q")
# "U" - National Capital Region, 1995—1997, 2012-2013 (with increments of "I", "O", and "Q")
# "V" - Regions IV-A (CALABARZON) and IV-B (MIMAROPA), overflow Series for Private since 2000
# "W" - National Capital Region, 1997—2001, 2013—present (with increments of "I", "O", and "Q")
# "X" - National Capital Region, 2001—2005
# "Y" - Region VII (Central Visayas Region), overflow series for Private since 2004
# "Z" - National Capital Region, 2005—2009

Herbie

Citaat van: pierrevanwies op zondag  4 augustus 2013, 15:30:25
 wauw,men is nooit te oud om te leren....   :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Ja inderdaad nooit te oud om te leren maar wat is er van waar ook. Verhuizen de nummer platen mee met de auto als die verkocht is :weetikniet: want heb eens in Capas een  lekker plaatje gezien LUL :floet: maar die bestaan bij ons in :belgiesmiley: niet. Verboden :jajaja: En die zou moeten komen uit Region XI (Davao Region)
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag  2 augustus 2013, 10:36:10
De wetgeving was er al een tijdje,  alleen wordt daaraan sinds begin van het jaar strikt de hand gehouden

Van belang zijn EO 156 en EO 877

http://tariffcommission.gov.ph/eo_156.htm

http://tariffcommission.gov.ph/eo_877.htm



Heb vanmorgen met de eigenaar van KEN' Trading gesproken en het probleem zou hier op de radio opgeblazen zijn.

Het hangt er helemaal vanaf wat de local LTO chief besluit om te doen en de nu dienstdoende chief LTO Dumaguete is bang en daarom inplement hij de EO 156 bij de letter.

Maar als je naar Bais of Bayawan gaat voor de vernieuwing dan kan het wel, maar dan moet je de smoketest ook daar laten doen.

Zelfs Ramos die naar Hafna Bohol werd "gedeporteerd" heeft er geen probleem mee en hij kan dat ook doen voor de handelaren voor die wagens die werden geimporteerd na 1 January 2007. De man woont nog steeds in Dumaguete.

In Dumaguete hebben ze nog steeds geen stickers terwijl ze die wel hebben in Bayawan en Bais.

Voor mijn wagens geen probleem inculsief de Y plate. 

Hij beweerde vervolgens dat het hier om SUV's gaat en NIET om easy-rides, buses en trucks.

Het probleem begon toendertijd met de Honda Philippines en dat ging toen ook om de Honda Jazz of zoiets.


LMBen

Het gaat om de Honda Fit, die zijn iligaal ingevoerd en honda heeft de rechtzaak tot sc gewonnen.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

josv

Citaat van: pierrevanwies op zondag  4 augustus 2013, 15:30:25
  wauw,men is nooit te oud om te leren....   :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Ja, voor mij ook !! Vandaag even op zitten letten maar zie van alles voorbij komen. Wat een wereldstad is Davao toch  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronny55

Citaat van: pierrevanwies op maandag  5 augustus 2013, 10:35:19
Citaat van: bananacreek op maandag  5 augustus 2013, 08:14:36
Citaat van: Kano op vrijdag  2 augustus 2013, 10:36:10
De wetgeving was er al een tijdje,  alleen wordt daaraan sinds begin van het jaar strikt de hand gehouden

Van belang zijn EO 156 en EO 877

http://tariffcommission.gov.ph/eo_156.htm

http://tariffcommission.gov.ph/eo_877.htm



Heb vanmorgen met de eigenaar van KEN' Trading gesproken en het probleem zou hier op de radio opgeblazen zijn.

Het hangt er helemaal vanaf wat de local LTO chief besluit om te doen en de nu dienstdoende chief LTO Dumaguete is bang en daarom inplement hij de EO 156 bij de letter.

Maar als je naar Bais of Bayawan gaat voor de vernieuwing dan kan het wel, maar dan moet je de smoketest ook daar laten doen.

Zelfs Ramos die naar Hafna Bohol werd "gedeporteerd" heeft er geen probleem mee en hij kan dat ook doen voor de handelaren voor die wagens die werden geimporteerd na 1 January 2007. De man woont nog steeds in Dumaguete.

In Dumaguete hebben ze nog steeds geen stickers terwijl ze die wel hebben in Bayawan en Bais.

Voor mijn wagens geen probleem inculsief de Y plate. 

Hij beweerde vervolgens dat het hier om SUV's gaat en NIET om easy-rides, buses en trucks.

Het probleem begon toendertijd m ervaren hebben in Tet de Honda Philippines en dat ging toen ook om de Honda Jazz of zoiets.



  Tjei tjei tjei    :denk:  en sinds wanneer kun je je VERNIEUWING of verlenging  doen in bayawan of bais als je voertuig in

  in dumaguete is geregistreerd???     :neeneenee: 

  ken wel een lid hier die het zeker zal weten.....

  wat jaren terug ging het zeker niet want een van mijn voertuigen was geregistreerd in bais en elk jaar moest ie in bais verlengd worden omdat dat niet kon  in dumaguete.....   :jajaja: :jajaja:

salut    :hoedjeaf:

     
Sedert de registratie's gecomputeriseerd zijn kan je in principe in iedere LTO vernieuwen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

CitaatTjei tjei tjei    denk  en sinds wanneer kun je je VERNIEUWING of verlenging  doen in bayawan of bais als je voertuig in

  in dumaguete is geregistreerd???     neeneenee 

  ken wel een lid hier die het zeker zal weten.....

  wat jaren terug ging het zeker niet want een van mijn voertuigen was geregistreerd in bais en elk jaar moest ie in bais verlengd worden omdat dat niet kon  in dumaguete.....   jajaja jajaja

salut    hoedjeaf

Dat was jaren geleden, correct, maar ik heb het een jaar of 5 gedaan tot...zie hieronder..........

Geen enkel probleem want je betaalt alleen 100 peso extra voor de "EERSTE NIEUWE" registratie in het betreffende LTO office ....ik heb het jaren gedaan via de vrouw van de timmerman die in Bayawan op de LTO werkt en geen enkel probleem.....maar nu MOET je ook de smoketest doen in dezelfde plaats waar je de registration doet, dus heeft het voor mij geen zin meer om helemaal naar Bayawan te rijden.

Ramos in Dumaguete wilde mijn KIA niet als camouflage registreren zonder toestemming van de Armed Forces of da Philippines.....Bayawan....NO PROBLEM...... :happy: :happy: :happy:


bananacreek

Citaat van: pierrevanwies op woensdag  7 augustus 2013, 16:52:07


  mooie truck creek, maar je zou hem beter in echte matte camouflage kleuren spuiten zodat ie niet zoveel opvalt.....en dat ze je niet van kilometers ver zien afkomen   :haha: :haha:    :daag:

  .

Gaan we rot doen of jaloers worden?

Kijk zo'n tank heb ik hier nog achter de garage staan dacht ik....even kijken.... :jajaja: :jajaja: :atyourservice: :atyourservice:

Vorige week opnieuw gespoten

Ronny55

Citaat van: Benincebu op maandag  5 augustus 2013, 10:40:12
Het gaat om de Honda Fit, die zijn iligaal ingevoerd en honda heeft de rechtzaak tot sc gewonnen.
Inderdaad Honda Fit maar in onderdelen als "surplus"ingevoerd van Japan dan hier weer gemonteerd met stuurwiel links dan wel....daar is waar het schoentje wrong voor Honda . Diverse ongelukken met slechtomgebouwde honda's fit  wat de merknaam "honda" bezoedelde en hun reputatie ondermijnde. (lees , flinke hap uit de verkoop  :floet: )
  Nu wil men blijkbaar een lijn trekken en willen ze alle surplus gaan verbieden...maar of ze de soep zo heet kunnen uitlepelen als ze ze willen serveren staat op een ander blad. We zitten uiteindelijk nog altijd in de  :smiley-philippines:  :weetikniet: More fun in the  :smiley-philippines:  :jajaja:  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Er is nog wel een verschil tussen surplus en scrap.  Surplus zijn complete wagens die worden ingevoerd die al dan niet van een links stuur worden voorzien. Scrap zijn de wagens die zijn opgebouwd uit delen (doorgezaagd chassis etc.)
Merkwaardig is natuurlijk dat die ingevoerde bussen, zelfgemaakte jeeps, tricycles en andere barrels  stukken minder zijn maar wel mogen  rijden.
De drijfveer achter het verbieden van surplus is, en dat zal niemand verbazen, $$$$$$.
Niet voor niets was er kortgeleden een plan opgedoken om alle 10 jaar en oudere auto's te verbieden om de economie op te krikken.

http://www.philstar.com/opinion/2013/02/15/909008/10-year-old-cars-be-junked
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn