Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum voor gezinshereniging voor de kinderen

Gestart door bruno13, maandag 23 september 2013, 14:33:14

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Now Bruno dat hoord zich al goed aan ....Edoch, de toelating van de vader is eerder nodig voor de  :smiley-philippines: autoriteiten (DSWD) die moeten Nl hun fiat geven om met  minderjarige kinderen voor permanent uit te reizen....voor zover ik weet.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Dat is correct Ronny55 maar niet enkel.
Men heeft het affidavit of parental consent van de vader nodig ofwel de toestemming van DWSD( beiden kan ook wel eens voorkomen) ook nodig als men bv overstapt op een ander vliegtuig in een ander land en dus ook bij vertrek in de  :smiley-philippines:

Het heeft derhalve internationaal te maken met het tegengaan van (illegaal) "human trafficking"
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bruno13

Alle papieren zijn inorde
Als ze niets anders vragen dan hoef ik toch niets meer tedoen he
Denk alleen   wachten nu,of ze zouden daarna nog met iets anders kunnen afkomen  ?
We zullen zien

Fail_over

Citaat van: bruno13 op zaterdag 28 december 2013, 07:41:37
of ze zouden daarna nog met iets anders kunnen afkomen  ?

Bij ons kwamen ze ook als aller laatste als kerstkado nog met de vraag om een moeder DNA test, dus er kan nog vanalles gebeuren.
Tot het moment dat de ambassade je asawa oproept om de visa op te halen.

Normaal moet je wel de toestemming van de vader hebben als die vermeld staat op het geboorte register. Als de kids de naam van de moeder dragen kan dit een indruk wekken dat die niet het geval is, maar mijn ervaring is dat men erg grondig is als het om kinderen gaat.

Suc6!
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bruno13

december 18 2013 visa binnen gedaan
januari 19 registratie in dvz brussel
vandaag antwoord ,in behandeling,,,,,pff wachten duurt zo lang he
we weten niet wanneer we kunnen boeken,het zal allemaal rap rap rap moeten gebeuren als het zo ver is
2 retour en 3 enkel tickets hoop ik,en dan nog de zelfde vlucht,maar ja  dat hebben we ervoor over
grtjs

bruno13

visa voor de kids is geweigerd,,,,,redden weten we nog niet maar denk dat er een dna test nodig is

Amice

Mijn common sence vertelt mij dat als een DNA test niet tot de standaard vereisten behoort,dat DVZ daar dan seperaat als ze de aanvraag in ontvangst hebben genomen dient te vragen.
Enkel indien dus niet binnen de daarvoor gestelde termijn daarin wordt voorzien kan weigering volgen.

Indien dus niet als aanvullend vereiste die DNA test is verlangt, is weigering om die reden ongegrond en niet ontvankelijk.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bruno13

word de reden van weigering naar mij gestuurd of naar de filippijnen
afwachten maar wat het verdict is

Cosyns Guy

Citaat van: bruno13 op zaterdag 26 april 2014, 12:19:46
word de reden van weigering naar mij gestuurd of naar de filippijnen
afwachten maar wat het verdict is
Dacht dat men volgens Internationaal Recht de moeder niet kan ontzeggen om haar kinderen bij haar te hebben..

Amice

In verweer kan hij zich beroepen op art.8 Ervm ja maar dan nog dien je aan de gestelde eisen die het land stelt te voldoen.

Wat niet duidelijk is het feit hoelang het gezin al uit elkaar leeft?
Het kan maar zo zijn dat een verbroken gezinsrelatie wordt tegen geworpen.
In  :nederlandsevlag: staat daar een termijn van 5 jaar voor, dus na 5 jaar niet samengeleefd te hebben met de kinderen kan de IND dus op basis van verbroken gezinsrelatie de visums weigeren.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent