Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

België is het achtste beste land om te leven.

Gestart door ganda, vrijdag 8 januari 2010, 10:01:10

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Als je de lijst a.d.h.v. de maslow pyramide bekijkt,roept dat zelfs nog vraagtekens op.

In nederland heerst woningnood,blijkbaar telt dat criterium niet echt mee, evenals de voedselbanken.
M.i. is het ook niet gerelateerd naar het aantal inwoners.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Citaat van: gosternokke op vrijdag  8 januari 2010, 20:50:18
Klopt echt niks van ,van die lijst. Als je nu ziet dat een welvarend land  als United Arab Emirates , een lagere  totaal score krijgt dan Filippijnen.  En als je dan verder kijkt zie je dat het klimaat van Nederland en Belgie hoger scoort dan het klimaat in FIlippijnen.    Gelijk in de prullenbak met die lijst.

De UAE scoort vooral slecht voor vrijheid (16) en klimaat (10) wat het totaal naar beneden trekt. Laat ons eerlijk zijn, de meeste landen daar met hun shariah zijn nu niet bepaald voorbeelden van vrijheid.

Wat woningnood betreft, het is nog altijd beter dan de duizenden Filipinos die in huisjes van karton en golfplaat wonen of gewoon slapen op een stuk karton op straat.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

CitaatWat woningnood betreft, het is nog altijd beter dan de duizenden Filipinos die in huisjes van karton en golfplaat wonen of gewoon slapen op een stuk karton op straat.

Zo lust ik er nog wel een:
Er is in heel de filippijnen niet 1 huis te vinden die is gebouwd comform europese maatstaven,geisoleerd en wel.
Nederland kent slechts 17 miljoen inwoners en ik wil het percentage in vergelijk wel eens zien op welke plaats ze dan uitkomen als het inwoners gerelateerd is, het zal altijd nog beter zijn dan de filippijnen, maar of ze dan nog zo hoog scoren valt te bezien.

Voorlopig is er in de filippijnen volop te huur, in nederland dien je een lot uit de loterij te winnen om een huis toegewezen te krijgen, alle vrijheden ten spijt.

Op mijn vraag "waarom woon je daar?"aan een filipina die in Tondo woonde, antwoorde ze "het is goedkoop" mijn volgende vraag was "als je elders zo goedkoop kunt wonen, ga dus elders wonen?" was het antwoord: NEE!
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Het is makkelijk als toerist of gepensioneerde met â,¬ te vertellen hoe fantastisch het is te wonen in de Filippijnen. Vertel dat aan de miljoenen Filipinos die in het buitenland moeten gaan werken omdat er geen werk is in eigen land. Naar de voedselbank hoef je daar niet te gaan. Die is er niet. Hele families leven dankzij het geld dat elke maand wordt opgestuurd vanuit het buitenland. Als die geldstroom morgen stopt zinken de 7000 eilanden van miserie in de zee.

In de Filippijnen wonen hele generaties / families onder 1 dak. Dikwijls noodgedwongen omdat men zich als jong koppel geen eigen huis kan veroorloven. In Nederland wil iedereen meteen een eigen huisje en als de overheid daar niet meteen kan voor zorgen is het slecht leven in Nederland.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

Citaat van: xav op vrijdag  8 januari 2010, 11:02:38
hmmm sommige redenen dat ze opgeven bij sommige landen zijn toch messen die aan twee kanten snijden volgens mij... zoals bij Amerika staat er dat het een veilig land is  :floet: , dat kan toch wel met een korrel zout genomen worden volgens mij met al die vuurwapens... dit zal misschien wel op sommige plaatsen zo zijn, maar in de meeste groot steden loop ik toch niet op straat in de kleine uurtjes...

Enkel in Amerika Xav? Durf jij in de kleine uurtjes buiten te lopen aan de Anderlechtse poort in Brussel ? Of in Amsterdam, Parijs, Charleroi, Luik? om even dichter bij huis te blijven.

Ik niet in ieder geval.
Rich de Nederbelg.

Phille

@ Luc

Ik vind dat wat werk en lonen er hier toch wel het een en het ander moet recht gezet worden hoor ... veel gaan idd overseas werken, maar dat heeft naar mijn gevoel veel meer te maken met het feit dat men dan veel meer kan verdienen dan wat gangbaar is in hun eigen land.

Velen streven een bepaald niveau na die ze zien op TV of zien hoe bepaalde westerlingen (meestal op pensioen) er een luxe leventje op nahouden. Kan zo een voorbeeldje geven. De zus van mijn vriendin leeft in Manilla met een Amerikaan (is nog niet op pensioen, is 59), die huurt daar ne riante villa met zwembad, heeft wagen met driver, voor elk kind een nanny (hebben 2 kinderen), een meid, een part-time tuinman, een part-time poolboy, bovenop dit alles krijgt ze 50.000,00 pesos per maand om te kunnen gaan shoppen. Al dat personeel kost daar toch amper geld, over profiteren van eigen landgenoten gesproken ... dus als zij zelf de kans zien doen ze niet anders dan om het even welke andere westerling. En voor de rest loopt die troela stevig naast haar schoenen ... maar dit is dan weer een ander onderwerp  :floet:

Amice

#16
Ik ben het uiteraard ook niet eens met Luc maar we moeten ook niet allemaal hetzelfde zijn of denken.

De inkomsten van de OFW beslaan 10% van het nationaal inkomen, denk niet dat de 7000 eilanden bij het wegvallen daarvan zullen wegzinken.

CitaatNaar de voedselbank hoef je daar niet te gaan. Die is er niet.

Sterker nog die komt bij de mensen in de straat, zeker met de aankomende verkiezingstijd worden ze weer in de watten gelegd op die manier. Ook met kerst werd hier van alles uitgedeeld, echter ben ik van mening dat het hier nodig is en in nederland overbodig zou moeten zijn.

CitaatIn de Filippijnen wonen hele generaties / families onder 1 dak.

CitaatOp mijn vraag "waarom woon je daar?"aan een filipina die in Tondo woonde, antwoorde ze "het is goedkoop" mijn volgende vraag was "als je elders zo goedkoop kunt wonen, ga dus elders wonen?" was het antwoord: NEE!
Men wil blijkbaar niet anders, wie zijn wij dan wel om daar  dan een dergelijk etiket aan op te hangen?
CitaatIn Nederland wil iedereen meteen een eigen huisje en als de overheid daar niet meteen kan voor zorgen is het slecht leven in Nederland.
Wel als die woningnood al decenia lang duurt en dit m.i. aldus gemanipuleerd is om de huizenprijzen op te krikken of vast houden. In tegenstelling tot de Filippijnen betaald men in nederland een aanzienlijk deel belasting waar dit soort zaken van geregeld dienen te worden, allereerst mag men dan wat verlangen van de overheid en in geval de overheid dus niets doet is er net als in de filippijnen sprake van mismanagement.

Om o.a. die redenen zet ik mijn twijfels bij de juiste samenstelling van de ranglijst.
Het is immers maar net door welke bril je het wilt bekijken.
Maar meer nog met welk doel die lijst is samengesteld.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

O.B.Bommel

Citaat van: gosternokke op vrijdag  8 januari 2010, 20:50:18
Klopt echt niks van ,van die lijst. Als je nu ziet dat een welvarend land  als United Arab Emirates , een lagere  totaal score krijgt dan Filippijnen.  En als je dan verder kijkt zie je dat het klimaat van Nederland en Belgie hoger scoort dan het klimaat in FIlippijnen.    Gelijk in de prullenbak met die lijst.
Ja, lulkoek, die lijst. Rekenverdeling, oordeel over wat prettig is of niet, oordeel over wat gewenst is, allemaal persoonlijke waarderingen.
Ik weet niet in hoeverre men geinteresserd is in de mate van krantencirculatie per aantal inwoners of het aantal telefoons (daar moeten de Filipijnen toch veel punten halen), maar dat zijn blijkbaar serieuze items.
Waar ik punten zou geven is cost of living (van de spullen die IK wil hebben), echte rechten of politieke rechten, wordt de cultuurwaarde bepaald door hoogdravende opera's of Pop-stars (en wat is mijn keuze daarin), en tja, dat climaat mag bij mij een wegingsfactor hebben van 30% i.p.v. 10. Zal eens puzzelen hoe de verhouding dan ligt.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

nils

Dan nog de vraag, wordt je er gelukkiger van als je in een goed land leeft.  :happy:
Ik vind het altijd eervol lol, maar de lijstjes zeggen uiteindelijk weinig over je persoonlijk situatie.
Zo is een man in de Saudie Arabie zo slecht nog niet af, maar een vrouw wellicht minder.
Maar gefeliciteerd aan alle Belgen die van de Nederlanders hebben gewonnen.  :clapping:

O.B.Bommel

#19
Heb eens even gepuzzeld en dan kom ik met zovelen mitsen en maren om ongeveer gelijk uit tussen NL en PH. Allebei op ongeveer 60. Daarbij geef ik klimaat een hogere waardering en geeft ik PH ook meer punten en NL minder, waardeer ik risk and safety in NL op 90 want die 100 kan tegenwoordig onmogelijk waar zijn, tel ik cultuur en environment, infrastructuur (want ik heb daar tijd zat om maar een voorbeeld te geven) nauwelijks mee en laat ik cost of living en health wel zwaar tellen. Allemaal natte vingerwerk dus, maar het scheelt nogal wat plaatsjes.
Conclusie: In beide landen ben ik tot op heden tevreden afhankelijk van de waardering. En dat klopt ook wel ongeveer, ik hoef NU nog niet weg, later zijn de omstandigheden veranderd en dan wellicht wel  :thankyoufw5: :kusxe8:

Overigens de verschillen tussen  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: zijn klein, maar best opmerkelijk........

Tja, en zonder die berekening te maken weet ik wel 2 landen die bij mij veel hoger zouden scoren dan  :smiley-philippines: :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: , dat zijn Australie en Nieuw Zeeland, maar dat is wishful thinking.....
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam