Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

België is het achtste beste land om te leven.

Gestart door ganda, vrijdag 8 januari 2010, 10:01:10

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: gosternokke op zaterdag  9 januari 2010, 17:10:31
Ik zie hier meerder malen de woorden ,,het land van melk en honig,, voorbijkomen wat dan zowel op Nederland en Belgie zou slaan.   Maar is het hier wel zo een land van melk en honig?    Het minimumloon in Ned. is momenteel iets van rond de 9 euro per uur bruto,ik werk 40 uur per week ,is 360 bruto, 300 netto, keer 4 weken is 1200 per maand netto.  Met een bijstands uitkering ben je nog beter af ,die krijgen 1300 per maaand (gezinsuitkering)   Door de vorst zit ik tijdelijk in de WW, dus moet ik het redden van 1000 euro deze maand. Hoezo land van melk en honig, tis te veel om van dood te gaan en te weing om te leven.  Ik weet het kan altijd erger want ik heb nog een oude moeder van 80 jaar en die moet rondkomen van haar A.O.W van 900 euro per maand.  
Vanuit de mensen die een uitkering krijgen is dit het het land van melk en honing, niet voor de werkende mens tot 2x "modaal" (gezinsinkomen en met de nodige mitsen en maren, alleen al het BEGRIP wat modaal nu eigenlijk is). Laat ik het zo uitdrukken: Als het voor de uitkeringsgerechtigden niet zo is dan is dat ook niet het geval bij die andere groep.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Jongske

Zelfdoding in het land van melk en honing heeft volgens mij zelden te maken met economische redenen, maar meer met het gemis aan welgevoelen  :jajaja:
en de zinloosheid van het bestaan