Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

België is het achtste beste land om te leven.

Gestart door ganda, vrijdag 8 januari 2010, 10:01:10

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Jaja mensen, België is het achtst beste land op de wereld en Nederland staat op de elfde plaats.
Ondanks dat feit zijn er sommige individuen die beweren dat wij apenlanden zijn en kiezen  voor de Filipijnen .
De Filipijnen staan op de 105e plaats.
Somalië sluit het hekken op de 194e plaats.

http://www.internationalliving.com/Internal-Components/Further-Resources/quality-of-life-2010

http://www1.internationalliving.com/qofl2010/

Leve België :agreed:

xav

hmmm sommige redenen dat ze opgeven bij sommige landen zijn toch messen die aan twee kanten snijden volgens mij... zoals bij Amerika staat er dat het een veilig land is  :floet: , dat kan toch wel met een korrel zout genomen worden volgens mij met al die vuurwapens... dit zal misschien wel op sommige plaatsen zo zijn, maar in de meeste groot steden loop ik toch niet op straat in de kleine uurtjes...

wat mij wel verwonderd is dat frankrijk op nummer 1 staat... had ik nooit gedacht dat frankrijk het paradijs op aarde was... maar ja, je hebt dan wel het spreekwoord "leven als god in frankrijk"  :lachen:

ganda


In de top 20 staan er 15 Europese landen. Wij leven dus echt in het rijke westen.

:happy:


Phille

Als ze de USA als 1 land opnemen in hun lijst moeten ze dat ook doen met de europese unie als 1 entiteit ... er zijn namelijk goeie plaatsen in Amerika als er slechte plaatsen zijn ... als je de safety instructions leest bij het huren van een wagen in Miami dan weet je het wel :-) of wanneer men rondloopt in New York en men wijkt een beetje af van het was beschaafdere deel van NY en de politie zegt je dat je dat beter toch niet kan doen ... dan is het ook wel duidelijk he  :denk:


Paring Belga

Het beste land voor Cost of Living is: IRAQ
Het beste land voor Leisure & Culture is: SWEDEN
Het beste land voor de Economy is: LICHTENSTEIN
Het beste land voor de Environment is: BRUNEI
Het beste land voor Health is: FRANCE
Het beste land voor Infrasturcture is: UNITED STATES
Het beste land voor Climate is: ZIMBABWE
 

Phille

Heb de cijfers nog even bekeken ... we staan niet op de achtste plaats maar op een 6de gedeelde plaats, samen met Luxemburg, USA.

:applaus:

:congratualtionsis0:


gosternokke

Klopt echt niks van ,van die lijst. Als je nu ziet dat een welvarend land  als United Arab Emirates , een lagere  totaal score krijgt dan Filippijnen.  En als je dan verder kijkt zie je dat het klimaat van Nederland en Belgie hoger scoort dan het klimaat in FIlippijnen.    Gelijk in de prullenbak met die lijst.

nils

Ik stel voor een nieuwe lijst te maken.
Het beste land om te wonen met een buitenlandse partner.  :neeneenee:
Welke zou dan bovenaan staan?

wispelturig

Citaat van: ganda op vrijdag  8 januari 2010, 11:36:29

In de top 20 staan er 15 Europese landen. Wij leven dus echt in het rijke westen.

:happy:



ik vraag mij altijd af hoe zo dat mensen hier nooit tevreden zijn. :confused2:

ganda

Citaat van: gosternokke op vrijdag  8 januari 2010, 20:50:18
En als je dan verder kijkt zie je dat het klimaat van Nederland en Belgie hoger scoort dan het klimaat in FIlippijnen.    Gelijk in de prullenbak met die lijst.

Wij hebben een gematigd zeeklimaat en geen tropisch klimaat met tyfoons.

Toch logisch dat we beter scoren dan de Filipijnen.