Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AFGELASTE VLUCHT

Gestart door g, maandag 11 januari 2010, 08:05:47

Vorige topic - Volgende topic

g

heeft iemand dit al meegemaakt?

vrijdag ging ik vertrekken naar Manila

maar het vliegtuig raakte defect doordat de defroster tegen de staart aanreed

3 uur zaten we te wachten op de beslissing

toen bleek dat de schade te groot was

alles terug naar af ! incl bagage ophalen

om 2 uur zaten we in de holiday inn in brussel via koude en onvermogen iemand te bereiken

ondertussen was mijn vriendin al afgereisd naar manila vanuit negros

dus ik pas een bericht kunnen sturen van het hotel (eerste beschikbare wifi) natuurlijk vijgen na pasen...

duur hotel , maar luidruchtig en ambetante airco (soit)

slecht geslapen en vroeg op

weer wifi en uitleg aan vriendinlief

ze begrijpt het natuurlijk ... maar daar eindigt het niet

er is een lijst beneden

naamlijsten eigenlijk

maar een aantal mensen staan er niet op

in ook niet, dus geen contact mogelijk met E.... onze luchtvaartmaatschappij ...

de mensen van Holiday  Inn met de handen int haar... zij weten het ook niet

maar voor de mensen niet op de lijst is er geen vlucht gevonden (geen alternatieve ... ) voor die op de lijst ligt er een nieuwe vluchtroute uitgeprint klaar

dus na een klein ontbiijt vlug de hotel shuttle in naar de luchthaven (bagages sleurend)

een koude rit met stops op allerhande plaatsen, veel te volle bus en deuren open , volledig onreglementair en onverantwoord in de sneeuw) zaterdagmorgen

uiteindelijk half de morgen weer voor de counters van de beste luchtvaartmaatshappij ter wereld ??? (ja dat hoorde ik toch ergens) :s !

na een hele tijd aanschuiven in een van de drie of vier onoverzichtelijk rijen, kwam een jonge snotaap ons schijden van de andere rijen

op dat moment waren we zowat uitgerangeerd en andere begonnen ons voor te steken (de pc s stonden enkel voor die toen afgebakende zones)

voor sommigen was al een oplossing

mijn manila bleef ver weg

de karige crew die er was probeerde wel maar kon de toestand niet meester worden

(waar was dat groote machtsvertoon van hostessen van de dag ervoor toen ze de checkin van de slalomcourse voorzagen???)

zaten die nog lekker in bed? in ieder geval was de service nu benenden alle peil !

tegen de middag luisterde eindelijk een nieuw aangekomen hostess naar mijn vragen ...

zij was degene die de hotels moest regelen (daarvoor moesten diegenen die andere vluchten zochten dat er ook nog eens bijdoen, zodat een klant soms meer dan een half uur aan de balie bleven staan !!!)

anyway : zij zei me papieren uitdelend : nee er is geen kans meer om vandaag te vertrekken : de andere reroute luchthaven zitten trouwen ook heel vaak vast door de sneeuwval !...

maar er is een alternatief : u kunt nu naar huis gaan (wat een relief na een hele morgen zonder een druppel water in een rij te staan) en dan gaan we u zo vlug mogelijk opbellen met een alternatief

ik werd als eerste op de lijst gezet (wat een geluk dacht ik nog, dodelijk vermoeid nog voor de reis en bijna flauvallend door vochtgebrek) !

dus ik nog eens vragen (na mijn reservatie nr en naam en telefoon nr te hebben zien opschrijven ) : u belt me toch zeker nog vanavond of morgen ?

JA HEEEL ZEKER ! U mag erop rekenen : DIT GAAT NIET LANG DUREN ...

enfin soit

eigen ticket gekocht voor de trein home
(vertragingen en volk pffff)
taxi betaald  en eindelijk thuis
ongeveer een 27uur na mijn vertrek de dag ervoor

wat uitblazen van de reis
even chatten met mijn vriendin
ze is gelukig opgevangen daar door een vriendin

alleen ik kan haar niet zeggen wanneer ik haar dan wel ga zien !

kleine inconvenience ! heel kleine zou ik zeggen :s

soit ik uiteindelijk mijn bed in ... nog steeds niets gehoord van Etihad (jaja)

gsm naast mijn bed (je weet maar nooit ;;; naive ik:s

enfin zondagmorgen

nog steeds NIETS

uiteindelijk bel ik het nr op de verontschuldigings brief (waarop de hoofding : delayed flight ::::: ????? dit is geen delayed flight  :weetikniet:
maar een AFGELASTE VLUCHT

enfin soit het word erger

op he tnummer verneem ik uiteindelijk dat : ik slecht ten vroegste donderdag DONDERDAG 14 de jan kan vertrekken !!!!!!

ik zeg beleefd dat dat niet goed genoeg is !

sorry we kunnen niks doen ! tis zondag !

wat??????

trouwen het vliegtuig is al vertrokken deze morgen naar ABu Dhabi ???

wat welk , ah meneer als ze u niet gebeld hebben is het zo dat daar geen vrije plaatsen op waren !  :confused2:

maar ik kan wel bellen naar het andere nummer : daar gaan ze maandag antwoorden want daar is ny niemand !

help  :ikkeniebegrijp:

ik probeer nog naar de lucht haven te bellen

the spokes man zegt : ja vandaag gaan de meeste vluchten door

Etihad ? wat is dat ? ah (hij wist niet eens dat dit een maatschappij was met vliegertjes  :floet:

na wat zoeken vond hij er toch een nr
hetzelfde dat ik al had en waar niemand opnam...

dus wat kon ik nog doen
nu huilde mijn vriendin wel een beetje  :hoedjeaf: slechts een beetje

dus ik maar afwachten op een telefoontje

tegen beter weten in

ah ja die spokesman zei nog dat er een etihad vertrok kort na de middag maar het kan ook een ethiopean of zo geweest zijn

ik probeerde nog te weten of daar plaats op was : dat kon hij niet zeggen.. ik moest dat nummer bellen (het beruchte nummer waar niemand was de zondag)

enfin toen heb ik gekeken op die moooie  site
van E airways
ja het klopte
de eerste plaatsen pas vrij op donderdag 14jan
neeeee :ikkeniebegrijp:

ik heb toen een mailtje naar hun contacteer ons adres

korte uitleg en vraag om hulp om er toch vroeger te geraken

....

nu volgende morgen maandag (vandaag) nog steeds geen telefoon

en geen mail terug

maja tis vroeg en maandag eh ! ook voor swerelds beste  :jajaja:

enfin in de scedules zie ik 2 vluchten vandaag naar abu dhabi

en een naar manila per dag

dus ze zouden me daar toch moetne opkrijgen vandaag???

of  indien niet overboeken op een andere maatschappij

net zoals ze al voor zovelen deden voor mij op de vorige zaterdag

zijn alle klanten niet evenveel waard dan ?

wat kan ik nu doen ! ik bent wachten zat !

derde dag na vertrek zit ik nog steeds thuis

en mijn vriendin aleen in manila

hoe romantischer kan het nog worden?

dank voor any feedback
g
:thumb:

innka3

wat voor ticket heb/had je  een ''normale'' of een aanbieding

g

Citaat van: innka3 op maandag 11 januari 2010, 08:20:23
wat voor ticket heb/had je  een ''normale'' of een aanbieding

hi een normale

maar ondertussen heeft mijn reisbureau me gebeld
(ik had hun een email gezonden hieromtrent)
ze gaan alles regelen dat ik vanavond kan vertrekken
hoe dan ook

;-)
:applaus:
ik had hen zaterdag al moeten bellen
dan was ik gisteren al weg geweest
maja

thanks
g

Carpie

Hopelijk komt alles nu gauw in orde.

Ik hoop met deze maatschappij niet dezelfde problemen te krijgen maar ja, in maart zal het "weer" wel zo niet extreem zijn.

Veel plezier daar en geniet van jouw verlof alginds.

Mvg

Johan

JFK

Goed te horen dat Etihad kennelijk niet zo'n betrouwbare maatschappij is die bovendien qua communicatie niet op de voorste rij wil staan  :denk:
Ik had hem als alternatief op mijn lijstje staan, maar denk er nu niet meer over, al weet ik ook wel dat er ooit dingen gebeuren waar niemand grip op heeft.
Maar men kan OP Z'N MINST de klanten goed voorlichten/inlichten.
G, je beschrijft je ervaring redelijk luchtig, of misschien beter gezegd humoristisch-sarcastisch.
Ik hoop dat alles goed komt met je vriendin en laat het ons svp weten hoe het later door Etihad werd 'afgehandeld".
JFKJFK

xav

geen enkele maatschappij is goed in communicatie als het misloopt... de enige prioriteit dat ze dan hebben is om zo weinig mogelijk verlies te draaien dan... natuurlijk zijn de pasagiers wel de dupe dan...

ook van mijn kant hoop ik dat je zo vlug mogelijk kan vertrekken G...

ik weet niet of het wat zou uithalen... maar toch misschien een aangetekend schrijven sturen dat je schadevergoeding wil voor de verloren tijd... ze zullen het wel op de weers omstandigheden steken(wat ook zo was), maar je weet nooit natuurlijk...

g

 :thumb:

hi
dank voor alle medeleven en commentaar

ik wil julie even zeggen dat Aseana (miss Benilda) alles mooi voor elkaar gekregen heeft

deze morgen heeft ze etihad op zijn kop gezet en mij een plaats op de avondvlucht geboekt

dus ik hoop 2de keer goei keer nu ;-)

op naar abu dahbi of daarbij
:-))

voila
ik ga wel een claim zenden naar etihad voor de geleden pijn en tijd ;-)

ze zullen wel op iets tegemoet moeten komen

:denk:

zeker geen blaim aant personeel
maar er moest een hogere coordinator bijgekomen zijn !

alee farewell for now

hopelijk rijden de treinen op tijd nu

daaaag
g :thumb:

Mawibata



Zou g al in de   :smiley-philippines:  zijn ?

Het is zo stil hier.

Of zou hij de eerste dagen wat anders te doen hebben ?    :copulatie:      :lachen:






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

Citaat van: Mawibata op vrijdag 15 januari 2010, 05:44:16


Zou g al in de   :smiley-philippines:  zijn ?

Het is zo stil hier.

Of zou hij de eerste dagen wat anders te doen hebben ?    :copulatie:      :lachen:








we kunnen het maar hopen voor hem dat het  :sexhq0:  :copulatie: en dat het niet enkel blijft bij  :dance:  :lachen:

Phille

@ G

Ziehier een website waar je eventueel een klacht kan indienen indien je dit nodig mocht vinden.

http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexReframed.htm?newURL=%2Fnl%2Flucht%2Fpassag.htm

Vermits je een aantal dagen van je vakantie hierdoor kwijt geraakt bent zou ik toch streven naar een of andere vergoeding, nen upgrade naar Business bijvoorbeeld tijdens je volgende vlucht. Tis maar een suggestie en je kan er alleen maar voordeel bij hebben.