Emigreren, iets om heel goed over na te denken !

Gestart door Cobra, woensdag 12 februari 2014, 19:36:20

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Het blijft altijd een gok. Blijf je in de Filipijnen en kom je in een levensbedreigende situatie die snel medisch ingrijpen vereist dan is even snel reizen naar BE of NL niet mogelijk. Het beste is zelf een (flinke) spaarpot achter de hand te houden voor zo'n geval. PH ziekteverzekeringen hebben vaak een leeftijdsgrens,  sluiten eerdere of bepaalde ziekten uit en vragen naar gelang je ouder wordt steeds hogere premies en zoals reeds gemeld doen moeilijk als het op uitbetaling aankomt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

Een flinke spaarpot zal niet veel helpen wanneer je ergens woont waar geen fatsoenlijk uitgerust ziekenhuis is.

Een groot nadeel vind ik dat je erg afhankelijk bent van de waarde van de euro. Als je een dik pensioen hebt kunt je al tegen een stootje maar anders kan het hard aankomen wanneer de euro ineens zakt onder de 50 pesos. Zeker wanneer je dat spaarpotje niet hebt.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: Luke op maandag  8 april 2019, 04:23:22
Zolang je gezondheid OK is, is een PH ziekteverzekering overbodig; consultaties en medicatie voor kleine kwaaltjes is best te betalen. Het probleem is bij een (chirurgische) ingreep! Zelfs met een PH ziekteverzekering kan je al snel in de problemen komen met kostendekking; ze hebben altijd wel een reden om NIET te betalen of minder dan in de polis beschreven staat omdat je niet in hun geregistreerd hospitaal opgenomen bent of de verkeerde procedure gevolgd, enfin de privé maatschappijen ontvangen graag maar uitbetalen is een andere zaak!
Enkele jaren geleden is een lid hier in allerijl naar BE gevlucht  omdat de hij de behandeling niet meer kon betalen. Een goeie vriend van mij die regelmatig de PH bezocht is verleden jaar geopereerd aan de prostaat (toch een veel voorkomende ingreep bij senioren niet?) Hij heeft een lange revalidatie achter de rug maar nu zijn er andere complicaties al dan niet het resultaat van die ingreep. Hij ziet reizen naar de PH niet zitten op het moment.

Ik ben ook in de buurt van de pensioenleeftijd en na 20+ jaren in de PH te hebben gewoond, twijfel ik om te blijven eens gepensioneerd. Wat me hier houd is gemakzuchtig (tragere) leven en het klimaat. Aan de andere zijde is de vervuiling, het oprukkend geweld/drugs (ook tegen non-filipinos), de corruptie, de overbevolking, inflatie etc.

Voorbeeld:

Gisteren kreeg ik een cheque van 8000 pesos van de Paramount Direct verzekering in Makati City voor de operatie aan mijn oksel maar de flikkers hielden maar 5% aan van de waarde van het wegnemen van een malignant tumor OP DE SKIN terwijl mijn operatie DIEP in de oksel werd uitgevoerd en ik recht heb op 62,5% van 40 duizend pesos....ik ga ze aanschrijven en nogmaals copies van de foto's van de betrokken operatie sturen plus een nieuw medical certificate met een vermelding in mijn klacht dat ik na 10 werkdagen mijn geld wil ontvangen anders dat ik daarna bij de Insurance Commision in Makati City een klacht indien en daarnaast een civil case file bij de RTC in Dumaguete City en vraag om 4 million pesos exemplary damages, 38000 pesos actual damages, 100 duizend pesos lawyer fees en 6 million pesos moral damages.....FUCK THEM ALL... :denk:  :denk: .....en mijn documentary evidence zal overweldigend zijn...en gelijk mijn vorige week betaalde 8900 pesos premie opeisen. :denk:  :jajaja:  :jajaja:  :thumb:  :thumb:  :atyourservice:  :atyourservice:








bananacreek

Probleem is dat je een pepaald bedrag moet betalen als je damages aanvraagt in een rechtzaak en die ben je natuurlijk kwijt al je de zaak verliest en in vele gevallen verlist een foreigner vanwege het feit dat hij een foreigner is.....maar dit is toch wel wel een klare zaak neem ik aan.... :confused2:  :confused2:


bananacreek

SKIN?... :confused2:  :confused2:  THERE IS NO BLOODY SKIN..... :lachen:  :lachen:



Lijkt meer op een HAMSANDWICH zonder kaas.... :denk:  :denk:

bananacreek

En ik ben zeer gelukkig met het besluit om foto's van de operatie te laten nemen.... :happy:  :happy:

Ronny55

Heb me een spaarpot aangelegd voor medische kosten, dat is mijn ziekte verzekering. Diverse maatschappijen indertijd aan gesproken over de voorwaarden voor terugbetalingen.... Premie's van 8k php tot 21k php per maand , terugbetalingen van 150k tot max 500k naargelang de hoogte van de premie...Alle ziektes met voorgeschiedenis worden niet vergoed . Was begonnen met temet 100k en dan maandelijks 10k op een spaarrekening , tegenwoordig wordt nog enkel bijgevuld indien nodig .  Voor heel ernstige zaken ga ik wel even terug naar  :belgiesmiley: , enige jaren geleden 2 stens laten zetten , had me hier zo'n 500 k php gekost . Naar   :belgiesmiley: gaan kost ook wel geld , heeft me ook zo'n goede 3,000 € gekost maar ok.
   Of ik nog terug ga enkel en alleen om medische redenen denk ik niet. Sterven moet je overal , als uwe tijd er is moet je gaan , of je nu in de  :smiley-philippines:  zit of in  :belgiesmiley: , daar trek diene hierboven zich niets van aan.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

janvanderijt

ik beb mijn verzekering bij caritas healt  shield ben er best tevreden over 2 jaar geleden 10 dagen met denque in het ziekenhuis gelegen bijna alles werdt betaald niks voorschieten of zo en later terug krijgen  koste toen 2000 p per  maand  krijg ook 3 keer per jaar een check up bloed urine hartfilmpje long foto scan voor mijn nieren en prostaat heb hem toen ik dit jaar 70 werdt opgewaardeert to 6000p per maand ik dacht 70 veel kans dat je vaker een dokter nodig hebt hoop het niet maar ben tevreden over mijn verzekering :jajaja:

boeman

iedereen hier alvast bedankt met de reactie's hier !!!
Hoe blijf ik in orde met ziekenzorg in België als ik naar Filipijnen ga ? Had vernomen dat ik voor 6 maand aanwezig moest zijn in België ? verblijfplaats moet hebben ! iemand ervaring hiermee ?

joost

Off topic.

Hallo Boeman.
Ik heb voor 6 en 'n half jaar terug mijn vrouw leren kennen. Toen we besloten om haar naar Nederland te krijgen heb ik ook weleens op  dit forum  vragen gesteld. Dat is ook wel 'n onderdeel van het forum om elkaar zoveel mogelijk te helpen dan wel advies te geven. Zoals ik al vertelde heb ik dus ook weleens vragen hier gesteld maar het meeste , en daar leer je zelf heel veel van , heb ik van internet. Met 'n beetje googelen kom je 'n heel eind. Je moet dat maar eens gaan proberen. Ik check iedere dag of er iets nieuws gepost is. Als er dan iemand 'n vraag stelt en ik kan hem/haar met mijn opgedane ervaring helpen dan doe ik dat ook. Ik vind dat ook weer interessant want zo krijg je ook weer nieuwe discussies. Waarom nu dit hele verhaal? Jij blijft alleen maar vragen stellen. Probeer zelf eens iets op te zoeken. Je zult zien als je jezelf er ook in verdiept dat het heel interessant is. Ik praat nu voor mezelf maar iedere keer als ik het forum bezoek en ik zie dat jij weer wat gepost hebt dan denk ik , daar heb je Boeman weer met 'n vraag. Versta me niet verkeerd wat ik je nu allemaal hebt vertelt want dit is alleen maar positieve feedback.
Groeten.
Joost.