Welke documenten heb ik nodig voor reis en trouwen in de Filipijnen ( Manilla )

Gestart door Friendly, maandag 24 februari 2014, 23:10:40

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op woensdag 26 februari 2014, 16:11:30
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 26 februari 2014, 15:30:02
Citaat van: Amice op woensdag 26 februari 2014, 01:03:25
Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 25 februari 2014, 23:46:14
Citaat van: Amice op dinsdag 25 februari 2014, 23:22:28
In principe kunnen ze niet weigeren om jullie te laten trouwen maar ze kunnen het  je wel moeilijk maken en dat doet vooral de belgische ambassade.

Jullie krijgen hoe dan ook een interview op de ambassade en die is gebaseerd om uit te vinden of het geen schijnhuwelijk betreft.

Aangezien jullie elkaar eerst dan voor het eerst ontmoeten heb je de schijn al tegen en zal het op jullie antwoorden aankomen of je door dat interview heenkomt.
Het is derhalve belangrijk dat jullie van elkander weten welke kleur ogen je hebt en al dat soort vragen meer.

Bedenk verder dat de ambassade hier ook mee leest en dus weet wie er zo al langs kan komen bij hun.

Om haar naar belgie te krijgen gaat de ambassade er vanuit dat de relatie 2 jaar moet duren en julie elkander toch minimaal 2x hebben ontmoet.

Het beste is om je tijd ervoor te nemen en het later te plannen .




Dat is ook het eerste wat ik hoor dat de ambassade min of meer verlangd dat de relatie 2 jaar moet duren en men min 2 maal daar moet geweest zijn.
Dan moet er op die 5 jaar dat ik nu gehuwd ben er toch serieus veel veranderd zijn kwa regels.Daarbij als aan alle regels voldaan is mag men de marriage capacity niet weigeren,het huwelijk zelf kan men toch niet weigeren als er in de Filipijnen gehuwd word dacht ik.De miserie zal pas eventueel beginnen wanneer je vrouw dan voor het visa gaat.
Maar ter info,de eerste maal dat ik mijn toen toekomstige ging bezoeken hebben we na een tiental dagen besloten om te huwen en 3 maand daarna ben ik terug gegaan om er te huwen.
Dus die 2 jaar dat je elkaar moet kennen is in mijn ogen dikke zever,ik kende mijn toekomstige 8 maand toen ik haar voor de eerste keer bezocht.Ik zou zeggen,als het goed aanvoelt tussen jullie beiden bij de eerste ontmoeting,ga ervoor.Een relatie of een huwelijk is tenslotte altijd min of meer een gok waarvan men de uitslag niet weet,het kan goed gaan,het kan fout gaan,dat is het risico dat men altijd loopt in een relatie.
Nog een tip,als je besluit om voor de kerk tehuwen zeker niet vergeten om aan het bisdom een document op tevragen dat je nooit een kerkelijk huwelijk gehad hebt in Belgie,indien wel kan je huwen voor de kerk in de Filipijnen vergeten.


Tja lezen is ook een kunst...wat staat er in mijn bericht dan??? ik heb het maar rood gemaakt voor je.

Ook al is dat geen vaste regel, ze vertragen de aanvraag of wijzen in eerste instantie af en vreemd genoeg is er geen beletsel meer na die 2 jaar en wordt een nieuwe aanvraag goedgekeurd.
Dat is schering en inslag in belgie.

Zoals gezegd trouwen kunnen ze moeilijk weigeren, een visum wel.


Voor een Nederlander te zijn en zonder ooit op de Belgische ambassade geweest te zijn veronderstel ik ken je schijnbaar heel goed hoe het er in Belgie toegaat kwestie die zaken.En hoe weet je dat de ambassade ervan uitgaat dat men 2 jaar elkaar minimaal moet kennen en 2 minimum 2 maal daar moet geweest zijn ?


Ach ik denk na meer dan 300 personen naar   :nederlandsevlag: :belgiesmiley: :eu: te hebben gebracht wel enige ervaring te hebben...mag dat?


Tja,blijkbaar was je bij de 300 personen dan ook aanwezig op het interview... :biggrinn:

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op donderdag 27 februari 2014, 00:15:56
Sterker nog: ik train ze zelfs  :biggrinn:
Getraind of niet getraind, Mv Weiz is ook getraind en die ziet in een oogopslag al wat vlees ze in de kuip heeft, het woord gebruik, de spontaniteit doen dan wel de rest , trouwen in de  :smiley-philippines: is daarom nog geen probleem maar uw huwelijk gelegaliseerd krijgen in  :belgiesmiley: is een ander paar mouwen..... Met gewoon eerlijk te zijn kom je het verst.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Ik zie niet in wat er mis is aan eerlijke koppels trainen om de eigenwijze van de ambassades te leren kennen en daarin op de juiste manier te anticiperen.

Men dient wel te beseffen dat men ook in  :belgiesmiley: met een regime te maken heeft, niet meer en niet minder. Of daar nu een mevr Weiss werkt en of die nu ultra rechts, progressief of links  dient zal daarbij voor het koppel in kwestie om het even zijn, de daarmee gepaard gaande grillen echter niet.

Laat dus mevr.Weiss haar werk maar gewoon doen dan doe ik het mijne wel.

Overigens geldt dit niet enkel voor de belgische ambassade, andere ambassades kunnen er ook wat van.  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op donderdag 27 februari 2014, 07:54:43
Ik zie niet in wat er mis is aan eerlijke koppels trainen om de eigenwijze van de ambassades te leren kennen en daarin op de juiste manier te anticiperen.

Men dient wel te beseffen dat men ook in  :belgiesmiley: met een regime te maken heeft, niet meer en niet minder. Of daar nu een mevr Weiss werkt en of die nu ultra rechts, progressief of links  dient zal daarbij voor het koppel in kwestie om het even zijn, de daarmee gepaard gaande grillen echter niet.

Laat dus mevr.Weiss haar werk maar gewoon doen dan doe ik het mijne wel.

Overigens geldt dit niet enkel voor de belgische ambassade, andere ambassades kunnen er ook wat van.  :jajaja:
Nu hadden we geen training,zie er trouwens het nut niet van in ook als je niks te verbergen hebt,en bij bepaalde vragen trok ik wel eventjes de wenkbrauwen op maar met kalm,beleefd en rustig te blijven kom je het verst of je nu "getraind" bent of niet.
Nog een vraagje Amice,ken je mevr. Weisz persoonlijk?

gosternokke

Nou voor sommige pinay is zo een training wel nuttig. Niet om om de ambassade om de tuin te leiden, maar gewoon om wat assertief te zijn.

Vele pinays  zijn aangeleerd  ouderen en hoger geplaatsten niet tegen te spreken.   Mijnvrouw was ook zo geleerd thuis,  en liet zich terwijl ze niks te verbergen had toch helemaal klem praten.   

Amice

Citaat van: gosternokke op donderdag 27 februari 2014, 18:31:37
Nou voor sommige pinay is zo een training wel nuttig. Niet om om de ambassade om de tuin te leiden, maar gewoon om wat assertief te zijn.

Vele pinays  zijn aangeleerd  ouderen en hoger geplaatsten niet tegen te spreken.   Mijnvrouw was ook zo geleerd thuis,  en liet zich terwijl ze niks te verbergen had toch helemaal klem praten.   

Je slaat de spijker op de kop maar uiteraard is het geheel complexer aangezien ieder individu verschillend is. Sommige klappen dicht,andere koken van woede en dan is er nog de wil om het visum te krijgen waarvoor door de filipina's maar ook door de buitenlander veel gedaan of ontzegd wordt wat ze eigenlijk beter niet kunnen doen.

@ consyns guy
Makkelijk praten als je er zo door heengekomen bent maar denk je eens in of je hetzelfde zou zeggen als je al 2x je aanvraag hebt zien afwijzen ondanks dat je alle documenten in orde hebt.
Er zit verschil tussen jou persoonlijke aanvraag en de meer dan 300 zoals ik op mijn kerfstok heb en gelukkig ook tussen ambassades.

Mevr. Weiss is een aardige vrouw met een rotbaan die ze echter graag blijkt te doen.
Vooral filipina's weten niet wat haar taken zijn en met welke bedoelingen ze doet wat ze moet doen.
Als filipina's maar zeker ook de buitenlandse partner dat bewust wordt gemaakt zijn er al veel valkuilen gedicht en is het makkelijker om assertief te zijn voor ze en ja ik denk dat dit ook  het werk voor ambassades en dus ook voor  mevr. Weiss  makkelijker maakt.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

#37
Citaat van: Amice op donderdag 27 februari 2014, 19:28:59
Citaat van: gosternokke op donderdag 27 februari 2014, 18:31:37
Nou voor sommige pinay is zo een training wel nuttig. Niet om om de ambassade om de tuin te leiden, maar gewoon om wat assertief te zijn.

Vele pinays  zijn aangeleerd  ouderen en hoger geplaatsten niet tegen te spreken.   Mijnvrouw was ook zo geleerd thuis,  en liet zich terwijl ze niks te verbergen had toch helemaal klem praten.    

Je slaat de spijker op de kop maar uiteraard is het geheel complexer aangezien ieder individu verschillend is. Sommige klappen dicht,andere koken van woede en dan is er nog de wil om het visum te krijgen waarvoor door de filipina's maar ook door de buitenlander veel gedaan of ontzegd wordt wat ze eigenlijk beter niet kunnen doen.

@ consyns guy
Makkelijk praten als je er zo door heengekomen bent maar denk je eens in of je hetzelfde zou zeggen als je al 2x je aanvraag hebt zien afwijzen ondanks dat je alle documenten in orde hebt.
Er zit verschil tussen jou persoonlijke aanvraag en de meer dan 300 zoals ik op mijn kerfstok heb en gelukkig ook tussen ambassades.

Mevr. Weiss is een aardige vrouw met een rotbaan die ze echter graag blijkt te doen.
Vooral filipina's weten niet wat haar taken zijn en met welke bedoelingen ze doet wat ze moet doen.
Als filipina's maar zeker ook de buitenlandse partner dat bewust wordt gemaakt zijn er al veel valkuilen gedicht en is het makkelijker om assertief te zijn voor ze en ja ik denk dat dit ook  het werk voor ambassades en dus ook voor  mevr. Weiss  makkelijker maakt.




Ik had het wel over de marriage capacity en niet over het visum verkrijgen hoor.Dat het visum verkrijgen soms met valkuilen bezaaid is begrijp ik ook hoor als ik sommige reacties hier lees op het forum en speciaal dan het interview om het visum te verkrijgen.En makkelijk praten !! Mevr Weisz stelde mij en mijn toekomstige ook vragen waarbij ik dacht dat kan toch niet.Vb. vraag aan mijn vrouw...hoe oud ben je? Antwoord....36 ma'am.Vraag....Heb je kinderen ? Antwoord...Nee ma'am.Respons Mevr Weisz...dat kan niet,op die leeftijd heeft iedere vrouw in de  :smiley-philippines: kinderen.Toen ben ik tussen gekomen met de vraag waarom niet.Antwoord...het is de  :smiley-philippines: hier kan dat niet.
Nog eentje.Vraag van haar aan mij...Hoe hebben jullie elkaar leren kennen? Antwoord...Door het internet.Reactie...Een diepe zucht en rollende ogen.
Nu begrijp ik best wel dat Mevr. Weisz allerlei soorten volk te spreken krijgt en het een rotjob is maar niemand dwingt haar die job uit te voeren en om een vergelijking te maken toen mijn vrouw naar de Spaanse ambassade kon ze heel goed het verschil in mentaliteit voelen,Spaanse,vriendelijk en behulpzaam,normale vragen tijdens het interview,Belgische ambassade afstandelijk,soms op het onvriendelijke af maar ik moet eerlijk zeggen het interview met Mevr. Weisz voor het marriage capacity verliep tamelijk vlot.
En je zult best wel gelijk hebben dat training kan helpen maar als je erg onzeker naar het interview gaat zal de beste training zelfs niet helpen vrees ik want de interviewer kan de vragen zodanig stellen dat je er bij wijze van spreken met open ogen ingeluisd word gewoon door de vraagstelling alleen al,zeker bij pinays die het engels niet vlot kunnen verstaan of spreken.
Weet je wat het is ,in Belgie en de ambassades gaat men automatisch ervan uit dat het een schijnhuwelijk is of zal zijn,in de Spaanse is men "onschuldig" tot het tegendeel bewezen is,daar zit hem het verschil met de Belgische ambassades,daar ben je op voorhand schuldig en moet je het tegendeel bewijzen.
En eerlijk ,in veel gevallen is het hartstikke moeilijk om te bewijzen dat het wel degelijk een schijnhuwelijk is of zal zijn.Persoonlijk vind ik dat men een toekomstig koppel het voordeel van de schijn moet geven,daarna kan men nog altijd optreden indien gewenst.

Ronny55

Citaat van: Amice op donderdag 27 februari 2014, 19:28:59
Citaat van: gosternokke op donderdag 27 februari 2014, 18:31:37
Nou voor sommige pinay is zo een training wel nuttig. Niet om om de ambassade om de tuin te leiden, maar gewoon om wat assertief te zijn.

Vele pinays  zijn aangeleerd  ouderen en hoger geplaatsten niet tegen te spreken.   Mijnvrouw was ook zo geleerd thuis,  en liet zich terwijl ze niks te verbergen had toch helemaal klem praten.   

Je slaat de spijker op de kop maar uiteraard is het geheel complexer aangezien ieder individu verschillend is. Sommige klappen dicht,andere koken van woede en dan is er nog de wil om het visum te krijgen waarvoor door de filipina's maar ook door de buitenlander veel gedaan of ontzegd wordt wat ze eigenlijk beter niet kunnen doen.

@ consyns guy
Makkelijk praten als je er zo door heengekomen bent maar denk je eens in of je hetzelfde zou zeggen als je al 2x je aanvraag hebt zien afwijzen ondanks dat je alle documenten in orde hebt.
Er zit verschil tussen jou persoonlijke aanvraag en de meer dan 300 zoals ik op mijn kerfstok heb en gelukkig ook tussen ambassades.

Mevr. Weiss is een aardige vrouw met een rotbaan die ze echter graag blijkt te doen.
Vooral filipina's weten niet wat haar taken zijn en met welke bedoelingen ze doet wat ze moet doen.
Als filipina's maar zeker ook de buitenlandse partner dat bewust wordt gemaakt zijn er al veel valkuilen gedicht en is het makkelijker om assertief te zijn voor ze en ja ik denk dat dit ook  het werk voor ambassades en dus ook voor  mevr. Weiss  makkelijker maakt.
Uiteraard kan een goede voorbereiding een verschil maken, ik wil zeker geen afbreukdoen aan je inspanningen, maar om te spreken "training" vind ik een beetje te. Nu kan ook het woordgebruik tussen  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: mij een verward beeld gegeven hebben  :weetikniet: . Heb in mijn leven ook al intervieuw afgenomen en het verschil tussen spontane en getrainde antwoorden merk je heel duidelijk.....iedereen is wel wat voorbereid , maar spontaniteit en eerlijkheid moet er wel bij zijn.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Cosyns Guy

Heel juist Ronny,"training" in de antwoorden ok en wel tot men je een vraag steld die je niet "getraind" hebt en je alsnog in de valkuil trapt.Wij zijn "slim" maar de interviewer is "slimmer" en weet heus wel in de meeste gevallen of je eerlijk bent of niet in de antwoorden.Het beste is zoals je zegd,gewoon eerlijk zijn,korte antwoorden geven en je niet op de stang laten jagen is meestal voldoende om zonder kleerscheuren door het interview te komen.In feite speelt de ambassade het spel een beetje vals,ze weten hoe pinays zijn tegenover autoriteiten en daar maken de ambassades soms misbruik van denk ik.