Welke documenten heb ik nodig voor reis en trouwen in de Filipijnen ( Manilla )

Gestart door Friendly, maandag 24 februari 2014, 23:10:40

Vorige topic - Volgende topic

Friendly

Hoi Iedereen,

Ik ben een 32 jarige Belg en heb sinds vorig jaar een relatie met een Filipijnse uit Davao.
In heel mijn leven heb ik nog nooit in een vliegtuig geweest (schrik ), maar ik heb geen keuze nu ;-) ,
ik wil eindelijk samen zijn bij haar omdat we elkaar zo hard missen en we willen starten met ons gezin.
Mijn ervaring in welke documenten ik nodig heb om naar daar te gaan is nul alsook welke documenten ik nodig heb om te kunnen trouwen in Manilla en waar kan ik elk document verkrijgen?
Mijn vliegtuigtickets zijn al besteld ( 17/11/2014 - 05/12/2014 )
Graag had ik begonnen om alles al klaar te hebben zodat ik rustig naar die periode kan verlangen.
Ik ben nieuw op dit forum , ik hoop echt dat ik ideeën en informatie kan krijgen van jullie !
Alvast hartelijk bedankt !!!
Vele groetjes !!!

Rich

 :welcome: en veel plezier in het forum.

Ga eens rustig zitten en bekijk de vele topics eens en je zal een antwoord vinden op je vragen. Mochten er dan nog dingen onduidelijk zijn dan helpen wij waar het kan.

Vliegangst?  Besef dat als je een stap buiten de deur zet, het risico op een ongeval veel groter is dan een reis met het vliegtuig.

Succes met de eerste voorbereidingen van je reis  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Friendly

Dank je wel Rich !!
Ik zal inderdaad eens goed rondkijken waar ik alle info kan vinden ;-)
Ja , ik hoor dat inderdaad van veel mensen dat vliegen best wel meevalt, eenmaal in de lucht kan ik er toch niet meer af hé :-) !!!
Ik had vorige maand eens een mail gestuurd naar ministerie van buitenlandse zaken, maar heb nog steeds geen reactie gekregen van hen :-(
Dus heb ik me ingeschreven op dit forum omdat jullie allen weten hoe alles te doen.
Ik zal eens rondkijken en nogmaals bedankt om me welkom te heten ;-) !!!
Hopend op toffe contacten met jullie allen.

Groetjes !!!!!

Rich

Het is dus je eerste vlucht en eerste keer dat je haar gaat ontmoeten. Is het niet een beetje voorbarig om nu al meteen naar ginder te gaan om te trouwen?
Het kan meevallen maar stel je voor dat het tegen valt. Ken je iets van de cultuur? Van het land?
Rich de Nederbelg.

Friendly

Het is inderdaad de eerste keer dat we elkaar in het echt zullen ontmoeten.
Dagelijks zitten we aan de camera 4 a 8 uren en als ik ergens ga of ze is thuis en gaat naar buiten of om te eten ... we blijven we op camera en delen veel van ons doen en laten.
Ik begrijp dat het misschien te snel kan zijn , maar ik wil haar zo graag naar hier krijgen , want voor mij naar daar gaan lijkt me geen goede keuze voor het inkomen.
In de toekomst ( na misschien 20 jaar goed sparen ) kunnen we daar naartoe gaan dan.
We wisselen contstant foto's uit van wat we doen en onze omgeving en eten.
Ons contact is via skype , facebook , telefoon , brieven, ...
Waar ik goed heb opgelet in de éérste maanden van onze relatie was of ze ooit iets zou vragen van geld of geschenken ... en... nooit heeft ze me iets gevraagd.
Ze werkt in een callcenter en haar ouders hebben een eigen bedrijf. Ze wonen in een groot huis waar ik via de camera mee aan tafel schuif en gespreken met hen heb alsook ga ik mee in de tuin.
Haar omgeving en levensstijl ken ik nu en ze hebben niks tekort zo te zien.
Dus denk ik dat ik een juiste keuze maak , we hebben nog maanden te gaan voor het November is wanneer ik bij haar zal zijn.
Indien jullie nog tips hebben mag je me dit gerust laten weten.
Alvast bedankt !!!!! :-) ;-)
Groetjes !!!!

Blauwvinger

Hello Friendly  :welcome:

Ja, goeie raad. Ga eerst eens daar wat rond huppelen en snuif is wat van de cultuur.
Niet te voorbarig, trouwen kun je altijd nog.
Als je gf echt gek op je is, dan wacht ze wel.
Verder wens ik je succes. :atyourservice:

Adik

Als je het kunt permiteren ga als verrassing eerder daarna toe. De vrouwkes (in het algemeen, dit is niet nationaliteit gebonden) zijn soms nogal wisselvallig en worden onzeker als het voor hun gevoel te lang duurt. Beschouw het niet als vanzelfsprekend dat iemand het gemis wat je met een afstandrelatie hebt nergeert en zich gelukkig cq tevreden stelt met het delen van dagelijkse momenten e.d.

Het is m.i. wel de juiste instelling wat je beschrijft want je laat namelijk niet de dingen na die je wel op afstand kan doen, maar je leert elkaar vaak pas kennen als je (samen) wat tegenslagen/ moeilijkheden hebt overwonnen. De echte "spannende" momenten zijn naast gebruikelijke feestdagen ook/ vooral de dagen net nadat je weer vertrokken bent*.

Ook als iemand uit zijn/ haar comfortzone is leer je soms een andere kant van een persoon kennen. Probeer haar voordat je gaat trouwen nog een keer jouw thuis in het echt te laten ervaren. Veel geluk en wijsheid samen toegewenst.


* Dit schrijf ik op basis van 9 maanden, 2.5 jaar en nog eens 2.5 jaar (waarna ze na een paar bezoeken over en weer uiteindelijk in NL kwam wonen en we nog een aantal jaar samen zijn geweest) ervaring met lange afstandrelaties.


 

robinson7268

Wat ik ook opvallend vind is dat zij Davao komt en je wilt gaan trouwen in Manilla ??

Friendly

Blauwvinger50

Dank je voor jouw reactie.
Idd als ze me graag ziet dan zou ze op mij wachten, kzal er eens over praten met haar ;-)
Het is tof om de reacties van jullie te krijgen

Groetjes

Friendly

Lex1980

Dank je voor jouw reactie !!
Jammer genoeg kan ik maar 1 keer gaan dit jaar en in November was het beste voor ons beiden om samen verlof te kunnen hebben.
Tof te zien dat jij hier ervaring mee hebt .
We hebben inderdaad soms wel een gevoel dat het nog lang is tot november , maar meestal verlangen we echt tot die dag dat ik zal aankomen.
Alles wat we kunnen delen nu doen we en ik begrijp dat in het echt natuurlijk anders kan zijn , maar ik probeer positief te denken en wie weet heb ik wel een goeden vrouwtje.
Ik weet ik praat nu als een echte verliefde man en dan lijkt alles zo perfect en niet kan in mijn denkbeeld verkeerd gaan (;-) verliefd zijn hé ) , we hebben nog maanden te gaan voor ik daar bij haar ben. Ik kruis mijn vingers dat ze de vrouw is die er voor mij wil zijn.
Ik ben jullie allen zo dankbaar omdat ik via deze weg toch heel wat informatie en tips kan krijgen van jullie en ik zal zo goed mogelijk verdere info geven op jullie vragen en antwoorden zodat ik echt alles zal weten ;-)


Alvast bedankt voor jouw reactie

Vele groetjes !!!