Wat vindt jullie Filipijnse partner lekker om te eten in Nederland?

Gestart door PHwaarde, maandag 24 maart 2014, 19:39:31

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Wat vindt jullie Filipijnse partner lekker om te eten in Nederland? Dus welke Nederlandse gerechten vallen in de smaak, & welke juist niet?

dozo


Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

josv

Nene heeft net spruitjes gegeten. Gisteren brussels lof, hetzelfde vanochtend als ontbijt. E.e.a. wel met rijst ipv aardappels natuurlijk.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Michaela

Breng haar naar markt waar zij verse vis kan kopen. Zij bepaalt het daar zelf. En natuurlijk mag rijst niet ontbreken, pandarijst.

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Budgie

Citaat van: resscy_jalac op maandag 24 maart 2014, 20:15:59
Breng haar naar markt waar zij verse vis kan kopen. Zij bepaalt het daar zelf. En natuurlijk mag rijst niet ontbreken, pandarijst.

Komt mijn vrouw niet te gast want die moet perse basmati geurige thai rijst Pandan is niet lekker zegt ze
Getting older beats the alternative -dying young

Budgie

Mijn vrouw vind tot mijn verbazing boerenkool met worst het einde
Tevens brocoli en hutspot zijn favoriet En als ik ze voorzichtig bruin bak uien en gebakken aardappels
Voorts kippensoep met balletjes  en kip zelfgemaakt De soep uit blik vind ze veel te zout.
Ook lust ze wel grauwe erwten met spekjes En spaghetti met een extra schep suiker over de saus 
Niet lekker vind ze prei of andijvie We eten meestal s`avonds aardappelen met vlees en groenten en zij eet als luch rijst met een visje en soyasaus
Getting older beats the alternative -dying young

Fail_over

Er wordt hier toch een 20 kg rijst per 2 maanden geconsumeerd. Jasmin rice dan wel. (asian store)
Voor de rest eten de meisjes graag wit brood met hagelsag en pindakaas, en chocoladepasta.
Vers fruit is heel erg in trek.

Traditionele Nederlandse / Belgische gerechten vinden ze wel lekker, maar ikzelf ben daar niet zo'n fan van. Ik heb liever rijst, spagettie dan aardappelen.

T vrouwtje drinkt dan wel weer bier met energy drink.  :weetikniet: geen idee waarom, de combinatie lijkt me vreeselijk.  :crazy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

wiking

patat sate, frikandel speciaal, broodje kroket, mexicano sate, kibbeling, gebakken vis, aardapelen/brocolli zalm, mijn zelfgemaakte lasagna, kip met rijst ( geen droge rijst )
babi pangang van de chinees, maar niet de loempias.