Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Apengedrag

Gestart door Amice, dinsdag 29 april 2014, 03:58:19

Vorige topic - Volgende topic

nils

 :denk:
Mijn theorie is dat ze duizenden jaren geleden het bergbeklimmen de Apennijnen zat waren
en hun apen gedrag nog steeds moeten afleren.
Zo hebben sommige ook nog het temperament van een Italiaan en zijn ze dol op ijs.

Fail_over

Citaat van: peldoman op dinsdag 29 april 2014, 13:05:12
Valt dit niet onder Eten &Drinken?

Nee, want volgens mij eten de apen de vlooien niet op, maar bijten ze ze alleen stuk. Tenminste meen ik in zo'n natuurprogramma gezien te hebben.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bananacreek

Citaat van: Amice op dinsdag 29 april 2014, 03:58:19
Filipino apen gedrag:
Je komt het veel tegen dat ze zitten te vlooien in bepaalde houdingen zitten enz.

Je hoeft maar op straat rond te kijken om zelfs gezichten te zien die toch veel van apen weg hebben.

Soms levert dat grappige foto's op en die zijn hier dan ook welkom.

Zoiets bijvoorbeeld:


Ik vraag me vaak af hoe dat nu komt, dat ze dit apen gedrag hebben, ze klimmen in bomen alsof het niks voorstelt, zitten in een apenhouding enz. Zijn ze genetisch in een ander stadium dan andere rassen, of zijn het nu juist die andere rassen die vervreemd zijn. :weetikniet:




Lorre


Lorre


Lorre


Lorre


Koen

tja, dat vraag ik me soms ook af waarom deze houding. Ik heb mijn ex-vriendin eens op de smalle zijkant van een bad zo zien zitten. Zij zat rustig te kijken tot er water genoeg was in het bad, maar ik vroeg me af hoe ze dat deed. Als ik zoiets moet doen, lig ik zeker in het bad... of op de vloer, met waarschijnlijk wat pijnlijke ledematen...

Cosyns Guy

Citaat van: Koen op dinsdag 29 april 2014, 18:59:30
tja, dat vraag ik me soms ook af waarom deze houding. Ik heb mijn ex-vriendin eens op de smalle zijkant van een bad zo zien zitten. Zij zat rustig te kijken tot er water genoeg was in het bad, maar ik vroeg me af hoe ze dat deed. Als ik zoiets moet doen, lig ik zeker in het bad... of op de vloer, met waarschijnlijk wat pijnlijke ledematen...
Apen,apen,we stammen allemaal af van de apen schijnt het dus wij zullen het door de duizenden jaren heen wel afgeleerd hebben door andere leefgewoonten zeker.

Amice

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 30 april 2014, 00:01:01
Citaat van: Koen op dinsdag 29 april 2014, 18:59:30
tja, dat vraag ik me soms ook af waarom deze houding. Ik heb mijn ex-vriendin eens op de smalle zijkant van een bad zo zien zitten. Zij zat rustig te kijken tot er water genoeg was in het bad, maar ik vroeg me af hoe ze dat deed. Als ik zoiets moet doen, lig ik zeker in het bad... of op de vloer, met waarschijnlijk wat pijnlijke ledematen...
Apen,apen,we stammen allemaal af van de apen schijnt het dus wij zullen het door de duizenden jaren heen wel afgeleerd hebben door andere leefgewoonten zeker.

Dat bedoel ik dan ook maar de filippijnen of Azie is net zo oud als europa in deze wereld hoor.
Wellicht minder ontwikkelt en nee toch ook weer niet als je naar metro manila kijkt en toch doet het volk daar precies hetzelfde als diegene in de province, maar anderzijds hebben ze toch ook de high society.

Zo kan het maar zo zijn dat iemand die netjes iedere morgen in pak naar kantoor gaat in zijn vrijetijd,die zithouding aanneemt en ook in staat is in de boom te klimmen en die zal prive ook de voorkeur geven om met de hand de rijst naar binnen te scheppen. Dat zijn dan toch mensen met  doorgaans bachelor opleiding.

Dat vlooien overigens gebeurt niet enkel bij arme mensen. In de familie van n vriendin waar iedereen een goede baan heeft,doen ze het ook, wellicht meer voor bonding(wat ze oh zo belangrijk vinden in families) of sociaal gedrag.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent