John van de Heuvel op Filippijnen RTL 4 , 1 mei 20.30 uur.

Gestart door gosternokke, donderdag 1 mei 2014, 20:22:50

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Programma ging geheel over de   :nederlandsevlag:  Richard B. wiens arrestatie al eerder hier op het forum was gemeld.    Je moet m.i. wel heel desperaat zijn om 1 jaar gevangenisstraf in Nederland te willen ontlopen, om vervolgens naar  :smiley-philippines: te vluchten.

Zo erg kan 1 jaar in de bak in   :nederlandsevlag: toch niet zijn ?     Zeker niet als je het afzet tegen de omstandigheden waarin hij in  :smiley-philippines:  woonde en leefde.


Leefde in Talamban-Cebu in een krotje op palen boven de water.  Beroep chauffeur op een dieplader , met bijbehorend  filippijns salaris van krap 500 peso per  dag waarschijnlijk  :negatief:


  Ik weet niet of de regeling nog bestaat dat nederlanders die in buitenland gevangen zitten  30 euro per dag krijgen van de ambassade om te overleven, maar as de regeling niet wegbezuinigd is heeft ie het nu dan financieel beter dan met werken.

De man is nog niet uitgeleverd naar  :nederlandsevlag:  omdat er nog een zaak tegen hem loopt in  :smiley-philippines:


   Triest voor zijn vrouw die 7 maanden zwanger was en waarschijnlijk van niks wist  :negatief:     

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: gosternokke op vrijdag  2 mei 2014, 09:33:19
Programma ging geheel over de   :nederlandsevlag:  Richard B. wiens arrestatie al eerder hier op het forum was gemeld.    Je moet m.i. wel heel desperaat zijn om 1 jaar gevangenisstraf in Nederland te willen ontlopen, om vervolgens naar  :smiley-philippines: te vluchten.

Zo erg kan 1 jaar in de bak in   :nederlandsevlag: toch niet zijn ?     Zeker niet als je het afzet tegen de omstandigheden waarin hij in  :smiley-philippines:  woonde en leefde.




  Triest voor zijn vrouw die 7 maanden zwanger was en waarschijnlijk van niks wist  :negatief:      
wel in de bajes hebben ze ook zo haar regels , en als je voor een klein kutje vast zit ben je er niet blij mee. en terecht natuurlijk. dan zat ik liever op de fils hoor.  

overigens mooi dat ze die schooier van de straat hebben gehaald .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Citaat van: gosternokke op vrijdag  2 mei 2014, 09:33:19
Programma ging geheel over de   :nederlandsevlag:  Richard B. wiens arrestatie al eerder hier op het forum was gemeld.    Je moet m.i. wel heel desperaat zijn om 1 jaar gevangenisstraf in Nederland te willen ontlopen, om vervolgens naar  :smiley-philippines: te vluchten.

Zo erg kan 1 jaar in de bak in   :nederlandsevlag: toch niet zijn ?     Zeker niet als je het afzet tegen de omstandigheden waarin hij in  :smiley-philippines:  woonde en leefde.


Leefde in Talamban-Cebu in een krotje op palen boven de water.  Beroep chauffeur op een dieplader , met bijbehorend  filippijns salaris van krap 500 peso per  dag waarschijnlijk  :negatief:


  Ik weet niet of de regeling nog bestaat dat nederlanders die in buitenland gevangen zitten  30 euro per dag krijgen van de ambassade om te overleven, maar as de regeling niet wegbezuinigd is heeft ie het nu dan financieel beter dan met werken.

De man is nog niet uitgeleverd naar  :nederlandsevlag:  omdat er nog een zaak tegen hem loopt in  :smiley-philippines:


   Triest voor zijn vrouw die 7 maanden zwanger was en waarschijnlijk van niks wist  :negatief:     

Het initiele bericht hier op het forum meldde destijds dat er niets tegen hem liep hier op de phils, maar in de text van het programa schijnt er nu dus toch een delict door hem te zijn gepleegd met een minderjarige jongen.  :weetikniet:

Ik vermoed dat de phils hem snel zullen veroordelen en bannen als unwanted alien en dan uitleveren.

Dan mag deze gast niet klagen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Alex

Er werd ook een "liefdadigheidsinstelling" genoemd, maar daar gingen ze verder niet op in. De documentaire geeft verder wel een goede inkijk in een squater area.

gosternokke

Klopt ja, het zou om een instelling van een andere Nederlander op Cebu gaan.  Ik kon de naam zogauw niet verstaaan van die instelling.


  Gek dat  :nederlandsevlag: criminelen zich nog steeds veilig wanen in   :smiley-philippines:    het feit dat er geen uitleveringsverdrag is zegd dus niks.   

Want zoals Amice al opmerkte, je krijgt  het predikaat ,, ongewenste buitenlander,,  en vervolgens een rotschop het land uit.

  In veel landen in Latijns amerka is het zo als je daar eenmaal een vrouw en kinderen heb word je met rust gelaten.  Het grote voorbeeld is hierin Ronnie Biggs, de treinrover.

Maar in  :smiley-philippines: hebben ze blijkbaar schijt aan die kids.   Men wil absoluut niet te boek staan als vrijhaven voor allerlij gespuis.

peldoman

Vindt het maar een flutprogramma.
Goed dat ze hem gepakt hebben, maar wat is de rol van die van de Heuvel daar nou in geweest?
Ik vindt het maar een Jan Doedel.
Ik heb gezegd.

Alex

#7
De naam van de liefdadigheidsinstelling is lets share -cebu .... kijk maar op youtube.

gosternokke

Citaat van: peldoman op vrijdag  2 mei 2014, 14:03:13
Vindt het maar een flutprogramma.
Goed dat ze hem gepakt hebben, maar wat is de rol van die van de Heuvel daar nou in geweest?
Ik vindt het maar een Jan Doedel.
Ik heb gezegd.


   De rol van De Heuvel ?   Heel cruciaal in deze zaak. Hij heeft de  :smiley-philippines: justitie ingelicht, dat die Richard  in  :smiley-philippines:  verbleef op een verlopen paspoort ,  en gezocht werd in   :nederlandsevlag: 

  Ik ga er vanuit dat hij in  :smiley-philippines: geen geldige verblijsftitel had, en ook geen werkvergunning, maar das allemaal niet aan de orde gekomen.

Zonder dat van de Heuvel  had ingegrepen had ie daar waarschijnlijk nog lang gezeten.    Want de nederlandse justietie was niet aktief naar hem op zoek, men wist wel dat ie in  :smiley-philippines: zat , maar bij gebrek aan een uitleveringsverdrag konden ze verder niks.

Ja, je mag het een flut program vinden, wel 1 met resultaat.   En....................  wat vooral in   :nederlandsevlag: belangrijk is  KIJKCIJFERS,

  1,3 miljoen kijkers  :thumb:

peldoman

Citaat van: gosternokke op vrijdag  2 mei 2014, 17:57:42
Citaat van: peldoman op vrijdag  2 mei 2014, 14:03:13
Vindt het maar een flutprogramma.
Goed dat ze hem gepakt hebben, maar wat is de rol van die van de Heuvel daar nou in geweest?
Ik vindt het maar een Jan Doedel.
Ik heb gezegd.


   De rol van De Heuvel ?   Heel cruciaal in deze zaak. Hij heeft de  :smiley-philippines: justitie ingelicht, dat die Richard  in  :smiley-philippines:  verbleef op een verlopen paspoort ,  en gezocht werd in   :nederlandsevlag: 

  Ik ga er vanuit dat hij in  :smiley-philippines: geen geldige verblijsftitel had, en ook geen werkvergunning, maar das allemaal niet aan de orde gekomen.

Zonder dat van de Heuvel  had ingegrepen had ie daar waarschijnlijk nog lang gezeten.    Want de nederlandse justietie was niet aktief naar hem op zoek, men wist wel dat ie in  :smiley-philippines: zat , maar bij gebrek aan een uitleveringsverdrag konden ze verder niks.

Ja, je mag het een flut program vinden, wel 1 met resultaat.   En....................  wat vooral in   :nederlandsevlag: belangrijk is  KIJKCIJFERS,

  1,3 miljoen kijkers  :thumb:
Zal allemaal wel waar wezen, maar ik blijf het een eng mannetje vinden.
Vindt ook dat zoiets niet via een sensatieprogramma moet gaan.
Nederlandse justitie is wederom tekort geschoten, en nu is het opgelost door een Marokkaan.
Maar goed ieder zijn meug.