Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Ben nog iets vergeten.

Foreigners met een grote mond, en die constant met grote verhalen te lopen verkondigen hoe rijk ze wel niet zijn, en om er dan (en dat heb ik al veel meegemaakt) achter te komen dat ze nog geen nagel hebben om aan hun kont te krabben etc................. maar dat ga ik hier niet neerpennen.
Rich de Nederbelg.

Lorre

@Rich: en jij hebt je naam (daar) dan nog niet mee ook.  Als je je voorstelt: hi, I'm Rich :haha:, dus zijn ze er wel zeker van dat je stinkend rijk bent. :lachen: :lachen:

regenwolkje

Citaat van: Michaela op donderdag 22 mei 2014, 10:33:51
de mentaliteit.  als de dochter trouwt met een witneus, denken en voelen de ouders, broers en zussen dat ze ook rijk zijn

Waar ik mij serieus aan erger is het idee dat ginder heerst dat foreigers 'rijk' zijn en zich alles kunnen veroorloven. Spijtig genoeg doen veel foreigners zich inderdaad bewust of onbewust zo voor en houden daarmee dat verkeerde idee in stand.

Zo zijn zowel de oudste zus als een van de broers van mijn vriendin verloofd met een foreigner, en die foreigners sturen soms veel geld op en dure cadeaus. Die zus en die broer hebben ook onlangs met geld van hun foreigner een vergroting van hun slaapkamer laten doen (hoe de architectuur van hun huis dat aankon heb ik nog geen idee van). Mijn vriendin zou dat ook dolgraag willen want ze heeft echt een hele kleine slaapkamer, maar dat kan voor mij gewoon niet omdat ik het budget er niet voor heb. Ik heb al dikwijls uitgelegd dat ze mij niet met die andere foreigners mag vergelijken, want die hebben reeds heel hun leven gewerkt en gespaard, leven waarschijnlijk in een huis dat ze reeds afbetaald hebben enzo. Maar ze kan het toch maar moeilijk aanvaarden. Naar het schijnt heeft haar broer dan eens een keer tegen mijn vriendin gezegd "why is your room so small?" Ik weet niet of het ook echt smalend bedoeld was, maar ik vind het toch wel kwetsend om zoiets te zeggen. Ik vermoed dat mijn vriendin zich nu wat 'minderwaardig' voelt ofzo omdat haar foreigner niet kan doen wat de anderen wel kunnen.

Volgens mij zijn afgunst en pronkend gedrag alomtegenwoordig in de  :smiley-philippines: .

Nog iets.
Ze kunnen ginder ook niet echt goed met geld omgaan vind ik. Wat geld opzij leggen voor onvoorziene omstandigheden later is iets heel moeilijks voor hen, en ze stellen zich bij hun uitgaven niet echt de vraag: is dit echt nodig? Korte-termijn denken dus.

Rich

Citaat van: Lorre op donderdag 22 mei 2014, 10:52:47
@Rich: en jij hebt je naam (daar) dan nog niet mee ook.  Als je je voorstelt: hi, I'm Rich :haha:, dus zijn ze er wel zeker van dat je stinkend rijk bent. :lachen: :lachen:

Breek me de bek niet open  :lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

of je nu wel of niet rijk bent als buitenlander , of als je jezelf als heel arm voor doet , of als je zelf heel arm bent . zij geloven je toch niet .
kan ook niet anders , als je een ticket kunt betalen naar ginder of zelf meerdere moet je wel erg rijk zijn toch? . de meesten buitenlanders lopen er ook nog eens met een bosje bank biljetten te zwaaien , het liefst in kleine coupons want dan lijkt het meer. tsja neem de filipinos  dan eens kwalijk dat zij denken dat je schatrijk bent. met de wel bekende gevolgen van dien .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Lorre

Je kan het hen 100 keer uitleggen dat het niet zo is, maar het valt in dovemansoren!  Komt het door hun koppigheid of domheid, ik weet het niet.  Ik heb met mijn dame eens de kosten die we hebben in :belgiesmiley: voorgerekend, dan krijg je als antwoord: Belgium is expensive!  Daarmee was de kous af :biggrinn:.

Ook gezien dat een pinay haar eigen volk als mindere gaat beschouwen als ze aan de arm van een witneus hangt, strekenwijven.  Ze voelen zich meer en laten het duidelijk blijken, jammer maar helaas.

Omgaan met geld?  Kunnen ze in de verste verte niet, we leven vandaag, wat morgen brengt, zien we wel.  Een budget opstellen voor bv een week of maand, wasda?  

Christof

Dat er oude witneuzen rondlopen met meisjes die jonger, en soms veel jonger zijn dan 18.

Voor de Filipijnse, als je iets vraagt, dat ze niet altijd gaan antwoorden, dat je het er soms moet uitsleuren, en dan nog weet je niet als dit het juiste antwoord zal zijn.

De manier van zaken doen, sommige hebben het moeilijk om excursies te organiseren, waarbij ze toch zeker wel een aardig centje zouden verdienen.

Klantenbinding kennen ze blijkbaar biet

Als je 3 dagen na elkaar ontbijt gaat eten, en je betaald 100 php, na de 4 de dag was het plots 120 php. Ze verliezen nog liever een klant dan toe te geven dat ze fout zijn.

Ik had geen last met mensen die geld vroegen, ze hebben er niet om gevraagd die mensen. Ik had wel probleem met de roma s die geld vroegen, want die kinderen waren echt onbeschoft.


Gibson

- Vieze oude mannetjes die met wel heel erg jonge dames rondlopen
- Arrogante toeristen (niet alleen witneuzen)
- Service van bedrijven (denk aan reparatie van apparaten/verkrijgbaarheid onderdelen, telefoon/kabel/internet bedrijven etc) verkopen doen ze graag, service leveren niet zo graag
- 4 werknemers bij de kassa (of meer). Een huisvrouw bij Appie Heijn doet het 10 keer sneller
- "Out of Stock"......
- Banken....betalings verkeer....


Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

bananacreek

Citaat van: Christof op donderdag 22 mei 2014, 13:50:16
Dat er oude witneuzen rondlopen met meisjes die jonger, en soms veel jonger zijn dan 18.

Voor de Filipijnse, als je iets vraagt, dat ze niet altijd gaan antwoorden, dat je het er soms moet uitsleuren, en dan nog weet je niet als dit het juiste antwoord zal zijn.

De manier van zaken doen, sommige hebben het moeilijk om excursies te organiseren, waarbij ze toch zeker wel een aardig centje zouden verdienen.

Klantenbinding kennen ze blijkbaar biet

Als je 3 dagen na elkaar ontbijt gaat eten, en je betaald 100 php, na de 4 de dag was het plots 120 php. Ze verliezen nog liever een klant dan toe te geven dat ze fout zijn.

Ik had geen last met mensen die geld vroegen, ze hebben er niet om gevraagd die mensen. Ik had wel probleem met de roma s die geld vroegen, want die kinderen waren echt onbeschoft.

Vanmiddag bij de verzekering van mijn trailer kreeg ik te horen dat mijn trailer "undersinsured" was en moest 300 pesos bij betalen en dat kwam toen op 980 pesos en op mijn "hardnekkige" vraag waarom???

"Sir, it's just like that...an increase"

"" Ök, but why?

"I don't know sir"

"Ok, can I talk to the manager?"

:lachen: :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja: :jajaja: "I am da Manager sir"................ :jajaja: :jajaja:

Mijn antwoord: "Ok I will pay now but next year I will go somewhere else"

Haar antwoord: "Ok, that's up to you Joe"..............

980 pesos per jaar voor een kleine trailer............ :negatief: :negatief: :negatief:


bananacreek

Citaat van: Rich op donderdag 22 mei 2014, 10:51:22
Ben nog iets vergeten.

Foreigners met een grote mond, en die constant met grote verhalen te lopen verkondigen hoe rijk ze wel niet zijn, en om er dan (en dat heb ik al veel meegemaakt) achter te komen dat ze nog geen nagel hebben om aan hun kont te krabben etc................. maar dat ga ik hier niet neerpennen.

Je hoort zulke verhalen vaak bij de restaurants van de Why Not  waar ze met elkaar zitten te praten (bv twee Amerikanen) en spreken dan over hun miljoenen projecten en na aankoop het land OP EIGEN NAAM kunnen zetten omdat ze speciale vrienden zouden hebben......leuk om aan te kunnen horen....



Verder kwam de man niet ............... :lachen: :lachen: