Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

OPGELET verlaten ph

Gestart door apollo, zaterdag 31 mei 2014, 07:46:49

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Citaat van: apollo op zaterdag 31 mei 2014, 11:25:58

Waarschijnlijk een aanpassing ,eenzijdig door immigratie, na het lanceren van het 6 m visum  :floet:


Het 6 maanden visum betstaat (nog) niet. Het is slechts en exit/re-entry permit voor 6 maanden. Je Visum is nog altijd slects 59 dagen geldig en moet nog steeds elke 2 maanden verlengd worden.

Amice

Citaat van: Luke op zondag  1 juni 2014, 04:06:26
Citaat van: Lorre op zondag  1 juni 2014, 02:39:07
Indien je gehuwd bent met een pinay en ook permanent woont in de :smiley-philippines:, dan ook een  ECC nodig?  Hoorde al 2 verschillende verhalen, wie geeft me de link naar een officiĆ«le instantie?

Indien met Balikbayan visum (minder dan  1 jaar): neen
Als je dat Balikbayan visum verlengd (2de en 3de jaar) dus naar een toeristenvisum: ja
Indien 13A visum: ja

ECC niet voor balikbayanvisum, kan ik geen duidelijk info/link vinden. Het R.A. 6768 zegt "..geen traveltax." maar niks over ECC
Toeristenvisum en 13A visum staat beschreven op de BI website

Precies dat las ik ook.
Overigens is die traveltax vrijstelling al jaren zo maar het is juist die ECC die nog niet zolang geleden is ingevoerd.
Het kan derhalve zijn dat de site info niet up to date is.

Een balikbayan kun je niet verlengen, je valt daarna bij langer verblijf dus terug op de touristenvisa en dan is het correct dat je die ECC dient te hebben.
Om na 1 jaar wederom de balikbayan stamp te krijgen dien je dus eerst het land te verlaten en bij terugkeer kun je  dan wederom die stamp vragen.





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Zie toevallig deze morgen op FB een bericht van een vriend die vandaag is geweigerd op de luchthaven wegens geen Exit permit, en zodoende 2 vluchten heeft gemist. Ook hij is getrouwd met een filipina.

Sinds kort zijn de regels strenger geworden las ik : http://thisisphilippines.wordpress.com/2014/01/15/exit-clearance-in-plain-english-as-of-january-2014/
Rich de Nederbelg.

Lenn

Ik vind dat hele EEC gebeuren louter geldklopperij, it's more fun in de Ph.

Amice

Citaat van: Rich op zondag  1 juni 2014, 10:09:42
Zie toevallig deze morgen op FB een bericht van een vriend die vandaag is geweigerd op de luchthaven wegens geen Exit permit, en zodoende 2 vluchten heeft gemist. Ook hij is getrouwd met een filipina.

Sinds kort zijn de regels strenger geworden las ik : http://thisisphilippines.wordpress.com/2014/01/15/exit-clearance-in-plain-english-as-of-january-2014/

Mja ook daar niets duidelijks over balikbayan holders tenzij ze onder punt 5 of ECC/B worden ingeschaalt, maar dan nog is het onduidelijk of ze daar ook daadwerkelijk ingeschaalt worden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Het ECC voor permanente/werk visa bestaat al. Het is tijdens de vorige BI-commissioner dat ook toeristenvisumhouders een ECC moeten voorleggen bij het verlaten van het land na 6 maanden. En JA het is geldklopperij!

BI is een "revenue oriented" (inkomstengenererende) instelling!

Cosyns Guy

Wat is het doel dan eigenlijk van dat ECC gedoe ? Men zou denken dat het moeilijker zou zijn om in het land te komen dan het te verlaten.Of is het de bedoeling om diegenen te snappen die het land proberen te verlaten met een verlopen visa ? Wat dan nog niet verklaard waarom Filipinos het ook zouden moeten hebben.

Rich

Citaat van: Cosyns Guy op zondag  1 juni 2014, 18:49:40
Wat is het doel dan eigenlijk van dat ECC gedoe ? Men zou denken dat het moeilijker zou zijn om in het land te komen dan het te verlaten.Of is het de bedoeling om diegenen te snappen die het land proberen te verlaten met een verlopen visa ? Wat dan nog niet verklaard waarom Filipinos het ook zouden moeten hebben.


ECC-A is issued to departing foreign nationals to prove that they have no derogatory records in the country and have no pending obligations with the government at the time of issuance.
Rich de Nederbelg.

Pjottr

Dit is al zo lang als ik hier woon en dat is al heel lang.....Zo heb je ook een re-enry permit nodig Ook geldklopperij
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies & segers op zondag  1 juni 2014, 20:30:41
hier is er eentje, de ECC  .

  .

Zo, ik zie dat je toch een NSS led lamp gekocht hebt............