Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

OPGELET verlaten ph

Gestart door apollo, zaterdag 31 mei 2014, 07:46:49

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Heb even nagevraagt bij immigratie, de exitclearens is dag en nacht 7 op 7 te verkrijgen op de luchthaven.....  :weetikniet: wellicht was er nog iets anders aan de hand met de persoon waarbij dat niet kon...
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

orient

Citaat van: Ronny55 op donderdag 12 juni 2014, 07:34:31
Heb even nagevraagt bij immigratie, de exitclearens is dag en nacht 7 op 7 te verkrijgen op de luchthaven.....  :weetikniet: wellicht was er nog iets anders aan de hand met de persoon waarbij dat niet kon...


Vreemd Ronny55.

Ik zal je geen ongelijk geven, maar dan wordt er met 2 maten gemeten.

Vanochtend mijn visum verlengd bij Davao immigration (t/o Victoria Mall) voor 6 maanden. Alleen verlenging visum voor 1 of 2 of 6 maanden is mogelijk.
Kosten voor 2 maanden zijn 3440 pesos (incl 400 fastlane) en voor 6 maanden heb ik 9040 pesos betaald.

Ik vroeg toen ook aan desbetreffende persoon bij immigration: kan ik mijn exit clearance op Davao airport of Manila airport betalen.
Nee, was haar antwoord, want men mag geen geld meer van toeristen ontvangen en men wil voorkomen dat er zich rijen vormen bij de immigratie op het vliegveld.
Tegen jou (Ronny55) is gezegd dat het 24/7 wel kan.

Wie spreekt nu de waarheid?

Of geldt de exit clearance op de airport immigration alleen maar voor residents en moeten non-residents het op het immigratie kantoor in de stad gaan halen???

Luke

Citaat van: orient op maandag 22 september 2014, 06:52:12

Of geldt de exit clearance op de airport immigration alleen maar voor residents en moeten non-residents het op het immigratie kantoor in de stad gaan halen???

Zo is het al een tijdje.
Als permanent resident (13x, 9G, etc..) kan het in een (internationale) luchthaven.
Als toerist enkel mogelijk in een BI kantoor.


Ronny55

Citaat van: Luke op maandag 22 september 2014, 07:27:36
Citaat van: orient op maandag 22 september 2014, 06:52:12

Of geldt de exit clearance op de airport immigration alleen maar voor residents en moeten non-residents het op het immigratie kantoor in de stad gaan halen???

Zo is het al een tijdje.
Als permanent resident (13x, 9G, etc..) kan het in een (internationale) luchthaven.
Als toerist enkel mogelijk in een BI kantoor.



Ha , das dan ook voor mij nieuw , weet ik dat ook weer.

Btw, inderdaad was ik telkens (2 x) ik op the airport mijn exitclearens aanvroeg al "permanent resident" .... Dus geen toerist meer. Thx Luc , weer iets wijzer,  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

apollo

Citaat van: Ronny55 op donderdag 12 juni 2014, 07:34:31
Heb even nagevraagt bij immigratie, de exitclearens is dag en nacht 7 op 7 te verkrijgen op de luchthaven.....  :weetikniet: wellicht was er nog iets anders aan de hand met de persoon waarbij dat niet kon...


Eeeehhhh beste Ronny55,  daar was helemaal niets anders aan de hand.  :neeneenee:
Manilla, Tacloban, Cebu.... BI die ik ken,  hanteren allen verschillende prijzen en voorwaarden en vooral snelheid in afhandelen. Het verbaasd mij dus helemaal al niet meer dat jij je ecc op de luchthaven zou kunnen afhalen  :denk: des te beter voor je. Btw inderdaad zoals al geschreven het is 1 grote geldafzetterij.

Ronny55

Citaat van: apollo op donderdag  2 oktober 2014, 05:21:01
Citaat van: Ronny55 op donderdag 12 juni 2014, 07:34:31
Heb even nagevraagt bij immigratie, de exitclearens is dag en nacht 7 op 7 te verkrijgen op de luchthaven.....  :weetikniet: wellicht was er nog iets anders aan de hand met de persoon waarbij dat niet kon...


Eeeehhhh beste Ronny55,  daar was helemaal niets anders aan de hand.  :neeneenee:
Manilla, Tacloban, Cebu.... BI die ik ken,  hanteren allen verschillende prijzen en voorwaarden en vooral snelheid in afhandelen. Het verbaasd mij dus helemaal al niet meer dat jij je ecc op de luchthaven zou kunnen afhalen  :denk: des te beter voor je. Btw inderdaad zoals al geschreven het is 1 grote geldafzetterij.

Jaja, zoals Luc schreef:  Als permanent resident (13x, 9G, etc..) kan het in een (internationale) luchthaven. Als toerist enkel mogelijk in een BI kantoor. Ben een permanent resident, dus geen probleem gehad. Dat een toerist en permanent visa het verschil maken daar had ik geen weet van....Toch snap ik niet goed waarom dat onderscheid  :weetikniet: Als toerist kan je toch ook om een dringende reden ASAP terug moeten .
Kreeg op een zaterdag het bericht dat mij noodzaakte meteen naar  :belgiesmiley: te gaan , vlucht geboekt voor zondag en op zondag mijn EC op de luchthaven gekregen zonder het minste probleem of vraag.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op donderdag  2 oktober 2014, 11:09:09
Citaat van: apollo op donderdag  2 oktober 2014, 05:21:01
Citaat van: Ronny55 op donderdag 12 juni 2014, 07:34:31
Heb even nagevraagt bij immigratie, de exitclearens is dag en nacht 7 op 7 te verkrijgen op de luchthaven.....  :weetikniet: wellicht was er nog iets anders aan de hand met de persoon waarbij dat niet kon...


Eeeehhhh beste Ronny55,  daar was helemaal niets anders aan de hand.  :neeneenee:
Manilla, Tacloban, Cebu.... BI die ik ken,  hanteren allen verschillende prijzen en voorwaarden en vooral snelheid in afhandelen. Het verbaasd mij dus helemaal al niet meer dat jij je ecc op de luchthaven zou kunnen afhalen  :denk: des te beter voor je. Btw inderdaad zoals al geschreven het is 1 grote geldafzetterij.

Jaja, zoals Luc schreef:  Als permanent resident (13x, 9G, etc..) kan het in een (internationale) luchthaven. Als toerist enkel mogelijk in een BI kantoor. Ben een permanent resident, dus geen probleem gehad. Dat een toerist en permanent visa het verschil maken daar had ik geen weet van....Toch snap ik niet goed waarom dat onderscheid  :weetikniet: Als toerist kan je toch ook om een dringende reden ASAP terug moeten .
Kreeg op een zaterdag het bericht dat mij noodzaakte meteen naar  :belgiesmiley: te gaan , vlucht geboekt voor zondag en op zondag mijn EC op de luchthaven gekregen zonder het minste probleem of vraag.

Tja balikbayans zijn ook touristen maar die hebben die EC ook niet nodig, dus het zal om  de valuta gaan zoals gewoonlijk.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

panshit

Ik ben hier in de Filipijnen gekomen met een balikbayan visum voor 1 jaar daarna deze verlengt met 6 maanden.
Ben Nederlander mijn vrouw heeft ook de Nederlandse nationaliteit en een Nederlands paspoort en voor de Filipijnen een citecin paspoort.
Nu is mijn vraag als ik samen met mijn vrouw naar bijvoorbeeld Hong Kong vlieg en weer terug krijg ik dan weer een balikbayan visum voor 1 jaar?Moet ik ook uitreis papieren hebben?Ik hoor zo iets als ecc.
Wij kan mij duidelijk uit leggen hoe het zit mijn engels is zeer slecht.
Alvast bedankt voor de moeite
Dik

Amice

Citaat van: panshit op vrijdag 20 februari 2015, 12:39:55
Ik ben hier in de Filipijnen gekomen met een balikbayan visum voor 1 jaar daarna deze verlengt met 6 maanden.
Ben Nederlander mijn vrouw heeft ook de Nederlandse nationaliteit en een Nederlands paspoort en voor de Filipijnen een citecin paspoort.
Nu is mijn vraag als ik samen met mijn vrouw naar bijvoorbeeld Hong Kong vlieg en weer terug krijg ik dan weer een balikbayan visum voor 1 jaar?Moet ik ook uitreis papieren hebben?Ik hoor zo iets als ecc.
Wij kan mij duidelijk uit leggen hoe het zit mijn engels is zeer slecht.
Alvast bedankt voor de moeite
Dik


Balikbayan is een privilege visa, waarvoor de uitreis verklaring niet vereist is mar aangezien je na de balikbayan je visum als tourist hebt verlengt dien je die bij uitreis wel te hebben.
Als je samen met je vrouw naar HK gaat en weer terug kan je vrouw weer een balikbayan vragn on arrival.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

panshit

Amice bedankt voor je antwoord.
Deze uitreis papieren kan ik gewoon in Manilla op het vliegveld krijgen?