Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ziek op reis

Gestart door Leo1947, donderdag 24 juli 2014, 11:24:36

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Purified water is ook ongezond, maar dat wisten jullie al neem ik aan?



Purified water is an active absorber and when it comes into contact with air, it absorbs carbon dioxide, making it acidic. The more purified water a person drinks, the higher the body acidity becomes. According to the U.S. Environmental Protection Agency, "Purified" water, being essentially mineral-free, is very aggressive, in that it tends to dissolve substances with which it is in contact. Notably, carbon dioxide from the air is rapidly absorbed, making the water acidic and even more aggressive. Many metals are dissolved by purified water.


The most toxic commercial beverages that people consume (i.e. cola beverages and other soft drinks) are made from purified water. Studies have consistently shown that heavy consumers of soft drinks (with or without sugar) spill huge amounts of calcium, magnesium and other trace minerals into the urine. The more mineral loss, the greater the risk for osteoporosis, osteoarthritis, hypothyroidism, coronary artery disease, high blood pressure and a long list of degenerative diseases generally associated with premature aging.

josv

Cola helpt m.i. prima. Ben ooit min of meer "gedwongen" lokaal voer te eten in een land waar de keuken-hygiene ook niet al te nauw genomen werd ( in de mess was het niet tevreten ). Dronk toen wel veel cola ( 6-8 blikjes p/d ). Binnen 2 maanden had ong. 1/2 van het peleton al in het hospitaal gelegen met het bruine monster. Ik heb 6 maanden nergens last van gehad. Hier trouwens ook niet.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Normaal wort al het ijs...blokken en cubes...hier in de "iceplants" gemaakt van leidingwater........

McDonalds en andere grote zaken hebben hun eigen icemachines en ik dacht ook met leidingwater.......

Imported ice........... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

bananacreek

Ik ben toch nooit ziek geweest van het water drinken hier (roestvrij stalen maag?)...evenzo met het water in de bergen wat misschien nog schoner is als hier zolang het uit een lang bestaande bron komt...........

Deze bron is daar al sedert mensen geheugenis in de bergen van Tanjay.........




bananacreek

Citaat van: Amice op donderdag 24 juli 2014, 20:10:42
Citaat van: regenwolkje op donderdag 24 juli 2014, 16:46:18
Ik heb tijdens mijn vorig verblijf op de  :smiley-philippines: bijna continu darmproblemen gehad. Ik nam een pilletje Immodium instant, dan was het 2 of 3 dagen niet naar de wc moeten, dan terug diarree, terug pilletje genomen enzovoort.

Heb altijd mineraalwater gedronken om veilig te zijn. Misschien was het door de Malarone dat ik diarree had, maar ben niet zeker.


Als na het innemen van immodium de diaree gewoon terug komt is er meer aan de hand, in dat geval is het eigenlijk niet raadzaam om immodium verder te nemen maar naar n dokter te gaan.

Wat wel kan als zelf medicatie in dat geval is om dan Gastroflora te nemen, die helpt het immuum systeem met goedaardige bacterien.

Dat is zeer correct en ik heb daar ook altijd rekening mee gehouden en ik kreg wel eens LBM als ik teveel koud water dronk in één keer..........

Normaal na het innemen van één tablet dan zou het beter moeten worden maar is dat niet zo dan zou er iets anders aan de hand zijn....


regenwolkje

Citaat van: Amice op donderdag 24 juli 2014, 20:10:42
Citaat van: regenwolkje op donderdag 24 juli 2014, 16:46:18
Ik heb tijdens mijn vorig verblijf op de  :smiley-philippines: bijna continu darmproblemen gehad. Ik nam een pilletje Immodium instant, dan was het 2 of 3 dagen niet naar de wc moeten, dan terug diarree, terug pilletje genomen enzovoort.

Heb altijd mineraalwater gedronken om veilig te zijn. Misschien was het door de Malarone dat ik diarree had, maar ben niet zeker.


Als na het innemen van immodium de diaree gewoon terug komt is er meer aan de hand, in dat geval is het eigenlijk niet raadzaam om immodium verder te nemen maar naar n dokter te gaan.

Ik herinner mij nog zo'n ochtend. We zouden ergens naartoe gaan samen met haar familie. En ik had net terug diarree gekregen. Maar ik dacht van 'ik kan toch niet blijven Immodium nemen, dat is toch niet gezond, dus ik ga thuis moeten blijven'. En ik probeerde hen dat ook zo uit te leggen. En dan kwam haar broer terug: 'hier, neem hier een pil van, is heel effectief'. Ik bekijk dat even, blijkt het dus ook een middel te zijn met loperamide (het actieve bestanddeel van Immodium). Heb ik toen maar gewoon terug een immodium pilletje genomen... zucht... en dan zijn we maar vertrokken.

Ifugao

Citaat van: bananacreek op vrijdag 25 juli 2014, 13:31:08
Ik ben toch nooit ziek geweest van het water drinken hier (roestvrij stalen maag?)...

Nee, maar u woont hier ook al vele jaren. In die tijd is het immuunsysteem in uw lichaam zodanig aangepast dat het drinken van leidingwater geen invloed meer heeft op de gezondheid. (tenzij het besmet is natuurlijk)
Waarom hebben alle westerlingen zoveel last van allergieen? Om de simpele reden dat de jongere generatie niet geleerd heeft om buiten te spelen in de zandbak en zodoende een immuun systeem op te bouwen. Vuil worden is er niet meer bij. Handen wassen en vooral niet vies worden is tegenwoordig de norm bij kinderen. Het op latere leeftijd in contact komen met een simpele bacterie resulteerd dan ineens een ernstige ziekte.

De huidige hygiene standards zijn dan wel goed om ziektes te voorkomen IN NEDERLAND, maar zodra we "even weg" zijn, staan we bloot aan alle gevaren zonder afweer systeem. "It's more fun in the Philippines" zullen we maar zeggen.

Vraag: "Waarom kunnen Philippinos wel leidingwater drinken en wij niet" ??  Omdat zij gewend zijn om blootgesteld te zijn aan vuiligheid.

Ifugao

#17
De oplossing is simpel alswel doeltreffend: Begin bij het tanden poetsen met een slokje leidingwater in te nemen. Niet ziek geworden? Volgende keer wat meer water innemen. Nog steeds niet ziek geworden? Gebruik leidingwater als ijsblokjes. Nog niet ziek? Drink een glas water uit de kraan. enz. enz.
Dit process heet desensitization (Google het maar, sorry Solar) en heeft tot doel om het lichaam langzaam maar zeker te "wennen" aan vreemde stoffen.
Na verloop van tijd heb je zoveel "foute" bacterien binnen gekregen dat je lichaam er aan gewend is geraakt en antitoffen heeft angemaakt om deze te bestrijden.
Zelfs mensen met een dodelijke allergie voor pinda's worden zo behandeld. In het begin is er het risico van de "anaphylactic shock", maar na verloop van tijd blijkt dat de allery verdwijnt. Als je maar heeeeeeeel voorzichtig begint!!!

bananacreek

Citaat van: Ifugao op dinsdag 12 augustus 2014, 17:46:24
De oplossing is simpel alswel doeltreffend: Begin bij het tanden poetsen met een slokje leidingwater in te nemen. Niet ziek geworden? Volgende keer wat meer water innemen. Nog steeds niet ziek geworden? Gebruik leidingwater als ijsblokjes. Nog niet ziek? Drink een glas water uit de kraan. enz. enz.
Dit process heet desensitization (Google het maar, sorry Solar) en heeft tot doel om het lichaam langzaam maar zeker te "wennen" aan vreemde stoffen.
Na verloop van tijd heb je zoveel "foute" bacterien binnen gekregen dat je lichaam er aan gewend is geraakt en antitoffen heeft angemaakt om deze te bestrijden.
Zelfs mensen met een dodelijke allergie voor pinda's worden zo behandeld. In het begin is er het risico van de "anaphylactic shock", maar na verloop van tijd blijkt dat de allery verdwijnt. Als je maar heeeeeeeel voorzichtig begint!!!

Vanavond op ABS/CBN vermeld dat COLGATE TOTAL kanker verwekkende stoffen als ingredient heeft............. :jajaja: :jajaja: :negatief:



bananacreek

Citaat van: Ifugao op dinsdag 12 augustus 2014, 17:35:21
Citaat van: bananacreek op vrijdag 25 juli 2014, 13:31:08
Ik ben toch nooit ziek geweest van het water drinken hier (roestvrij stalen maag?)...

Nee, maar u woont hier ook al vele jaren. In die tijd is het immuunsysteem in uw lichaam zodanig aangepast dat het drinken van leidingwater geen invloed meer heeft op de gezondheid. (tenzij het besmet is natuurlijk)
Waarom hebben alle westerlingen zoveel last van allergieen? Om de simpele reden dat de jongere generatie niet geleerd heeft om buiten te spelen in de zandbak en zodoende een immuun systeem op te bouwen. Vuil worden is er niet meer bij. Handen wassen en vooral niet vies worden is tegenwoordig de norm bij kinderen. Het op latere leeftijd in contact komen met een simpele bacterie resulteerd dan ineens een ernstige ziekte.

De huidige hygiene standards zijn dan wel goed om ziektes te voorkomen IN NEDERLAND, maar zodra we "even weg" zijn, staan we bloot aan alle gevaren zonder afweer systeem. "It's more fun in the Philippines" zullen we maar zeggen.

Vraag: "Waarom kunnen Philippinos wel leidingwater drinken en wij niet" ??  Omdat zij gewend zijn om blootgesteld te zijn aan vuiligheid.

Ja, daar moet ik het met u eens zijn....... en waarschijnlijk ook zo met het voedsel wat je in de Painitan koopt wat vaak open en bloot staat en als je broodjes koopt (zit wel in een vitrine maar vaak met horden vliegen) en dan de vliegen gratis krijgt................ :lachen:

Ik zie haar niet meer en ze had altijd een heerlijke strakke broek aan.......... :applaus: :applaus: :thumb: :thumb: :happy: :happy: