Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ziek op reis

Gestart door Leo1947, donderdag 24 juli 2014, 11:24:36

Vorige topic - Volgende topic

Leo1947

Hallo vakantiegangers.

Er zijn veel mensen die ziek worden op vakantie,wij zijn naar Sri Lanka en Zuid Afrika (rondreis) met twee bussen hebben in een bus s'morgens een lauw (dus niet koud)glas cola gedronken op de nuchtere maag na een half uurtje zijn we gaan ontbijten.
Aan het einde van de reis waren in onze bus geen mensen ziek geworden in de andere tien of het hieraan gelegen heeft weet ik niet maar wij doen dit zelf ook altijd op vakantie en zijn nooit ziek.

Groetjes Leo.

Amice

Het is algemeen bekend dat cola een remmende werking op diarree heeft, doktoren adviseren het ook meestal voor kinderen.

Maar of ik een lauw glas cola door de keel kan krijgen op de nuchtere maag is weer iets anders.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Als hoog nodig en geen Lomotil voorhanden dan gaat het er snel in bij mij........... :jajaja: :jajaja:




regenwolkje

Ik heb tijdens mijn vorig verblijf op de  :smiley-philippines: bijna continu darmproblemen gehad. Ik nam een pilletje Immodium instant, dan was het 2 of 3 dagen niet naar de wc moeten, dan terug diarree, terug pilletje genomen enzovoort.

Heb altijd mineraalwater gedronken om veilig te zijn. Misschien was het door de Malarone dat ik diarree had, maar ben niet zeker.

bananacreek

Citaat van: regenwolkje op donderdag 24 juli 2014, 16:46:18
Ik heb tijdens mijn vorig verblijf op de  :smiley-philippines: bijna continu darmproblemen gehad. Ik nam een pilletje Immodium instant, dan was het 2 of 3 dagen niet naar de wc moeten, dan terug diarree, terug pilletje genomen enzovoort.

Heb altijd mineraalwater gedronken om veilig te zijn. Misschien was het door de Malarone dat ik diarree had, maar ben niet zeker.



Amice

Citaat van: regenwolkje op donderdag 24 juli 2014, 16:46:18
Ik heb tijdens mijn vorig verblijf op de  :smiley-philippines: bijna continu darmproblemen gehad. Ik nam een pilletje Immodium instant, dan was het 2 of 3 dagen niet naar de wc moeten, dan terug diarree, terug pilletje genomen enzovoort.

Heb altijd mineraalwater gedronken om veilig te zijn. Misschien was het door de Malarone dat ik diarree had, maar ben niet zeker.


Als na het innemen van immodium de diaree gewoon terug komt is er meer aan de hand, in dat geval is het eigenlijk niet raadzaam om immodium verder te nemen maar naar n dokter te gaan.

Wat wel kan als zelf medicatie in dat geval is om dan Gastroflora te nemen, die helpt het immuum systeem met goedaardige bacterien.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Koen

Voordat ik mijn eerste reis naar de Filipijnen ondernam, ben ik eerst eens gaan luisteren bij het Tropisch Instituut te Antwerpen. De inentingen vernieuwd en/of nieuwe gekregen. Verder ook advies mbt diarree en hoe deze in het buitenland in noodgevallen zelf te behandelen.

Daar krijg je ook een gratis boekje 'gezond op reis', met raadgevingen over malaria, diarree, SOA's, en noem maar op. Dit boekje gaat steeds mee op reis, samen met de voorgeschreven medicatie. Just in case...

Ook hier weer gezond verstand gebruiken mbt voedsel en water.... en ook steeds voldoende drinken. Als ik het blikje, of flesje niet zelf geopend heb, moet ik het niet hebben, met uitzondering van de San Mig.

Koen

Ronny55

Heb betrekkelijk veel gereist en ook last gehad van diaree en dergelijke in de beginne . Ben dan op aanraden van een vriend me aan enkele basisregels gaan houden.

Het uiteraard een probleem waar je zelf veel aan kunt verhelpen....Goed opletten wat je eet , zeker niet van de kraampjes eten, licht voedsel en niet te vettig , flessenwater niet altijd te betrouwen wat je in restaurants krijgt, zeker ook geen ijs gebruiken(gewoonlijk is daarvoor gewoon water gebruikt) Koffie maken met gepurifieerd water.

Na 7 jaar hier heeft mijn lichaam zich aangepast en wordt het allemaal hier niet meer zo strikt opgevolgd, maar reis terug naar  :belgiesmiley: moet ik weer gaan opletten.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

regenwolkje

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 25 juli 2014, 00:37:48
Heb betrekkelijk veel gereist en ook last gehad van diaree en dergelijke in de beginne . Ben dan op aanraden van een vriend me aan enkele basisregels gaan houden.

Het uiteraard een probleem waar je zelf veel aan kunt verhelpen....Goed opletten wat je eet , zeker niet van de kraampjes eten, licht voedsel en niet te vettig , flessenwater niet altijd te betrouwen wat je in restaurants krijgt, zeker ook geen ijs gebruiken(gewoonlijk is daarvoor gewoon water gebruikt) Koffie maken met gepurifieerd water.

Na 7 jaar hier heeft mijn lichaam zich aangepast en wordt het allemaal hier niet meer zo strikt opgevolgd, maar reis terug naar  :belgiesmiley: moet ik weer gaan opletten.

Hmmm... ik heb wel twee keer een halo-halo gegeten. Dat was dan misschien niet zo'n goed idee. En misschien zat in de cola's die ik in de McDo heb gedronken ook wel ijs, dat weet ik niet meer. IJs zal dus een aandachtspunt zijn voor volgende keer. Ik ben voorzichtig geweest, maar de ijsblokjes heb ik blijkbaar over het hoofd gezien  :stomstomstom:

Als we ergens gingen eten dan heb ik nooit uit een glas gedronken omdat mijn vriendin haar familie mij dat afraadde; de glazen zouden naar het schijnt daar niet zo goed zijn afgewassen als hier.

Er zullen zeker ook wel risico's zijn verbonden aan het kussen van de vriendin, en het delen van een flesje mineraalwater met haar?  :denk:

Amice

CitaatEr zullen zeker ook wel risico's zijn verbonden aan het kussen van de vriendin, en het delen van een flesje mineraalwater met haar?  denk

Nou schiet je door.
Als het je vriendin was geweest dan had je eerder de ziekte van Pfeiffer gehad.

Hou het maar op ijs en dan het ijs van de Halo halo, want McDo zal die les ook allang geleerd hebben en consumptie ijs van koelijs scheiden.
De halo halo die verkocht wordt in de straat nemen het niet zo nauw en hebben vaak ook blokken ijs, geloof maar niet dat die van purified water gemaakt zijn.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent