Een Vriendin naar Belgie laten komen voor ongeveer 3 maanden

Gestart door Witte1976, zaterdag 9 augustus 2014, 16:48:23

Vorige topic - Volgende topic

Lorre

Citaat van: Witte1976 op maandag 11 augustus 2014, 22:58:30
Ik kan het me alleen niet veroorloven om enkele keren op  en af the vliegen naar de Filipijnen.

Een ticket vanaf Charles de Gaulle is al snel 250-300â,¬ goedkoper dan wanneer je vertrekt van op Zaventem. Waar en in welke prijsklasse je wenst te logeren, bepaal je geheel zelf, idem met wat je er spendeert. Er is hier een topic van logeren onder de 1000 P, doe er je voordeel mee :biggrinn:.

Persoonlijk zou ik toch opteren voor een (korte) reis naar daar, zodat je zelf kan zien uit welk land je vriendin komt, snuif je de cultuur op, je maakt het reilen en zeilen mee zodat je later kan beamen dat het More Fun In The Philippines is :thumb:.

Witte1976

Had daar ook al aan gedacht maar wist niet of het mogelijk is. maar Ik heb geen kinderen. de prijzen van een au pair zouden in belgie rond de 750 euro liggen per maand. het is niet zoals in Koeweit 100 dinar, zo ongeveer 250 euro.

Witte1976


Lorre


Witte1976

Als ik hier alles goed begrijp, dan eerder wat ik doe, er is geen enkele kans dat ze hier naar belgie op vakantie kan komen?

Lorre

Citaat van: Witte1976 op maandag 11 augustus 2014, 23:20:58
Als ik hier alles goed begrijp, dan eerder wat ik doe, er is geen enkele kans dat ze hier naar belgie op vakantie kan komen?

De kans zal héél, héél, héél klein zijn...

Witte1976

Als ik haar eerst ga bezoeken in de filipijne, is het dan nog hopeloos?

Lorre

Je kan ze dan naar hier halen met een Tourist Visa OF met een Fiancée Visa, jullie zouden dan wel 45 dagen "samen" moeten geweest zijn op de Filippijnen...

Rich

Citaat van: Witte1976 op maandag 11 augustus 2014, 23:35:12
Als ik haar eerst ga bezoeken in de filipijne, is het dan nog hopeloos?

Heb je de site die eerder al werd gepost al eens bekeken?  http://www.diplomatie.be/Manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=12&mnu=28

Maak een afweging. Het gaat er niet alleen om of je haar bezocht hebt ja of neen. Bekijk of het financieel mogelijk is enz.
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Witte1976 op maandag 11 augustus 2014, 23:20:58
Als ik hier alles goed begrijp, dan eerder wat ik doe, er is geen enkele kans dat ze hier naar belgie op vakantie kan komen?

Nee, er zijn wel mogelijkheden maar die moeten dan maar net in je straatje passen.

Wat mogelijk zou kunnen is om haar zelf een georganiseerde reis te laten boeken met daarin verwerkt de mogelijkheid om jou te bezoeken.

Als ze zelf het geld daar niet voor heeft kun je haar dat toesturen. let wel ze dient daarnaast nog â,¬ 34 per verblijfsdag te hebben.
Zo een georganiseerde reis houdt tevens ook de terugkeer garantie in aangezien het reisburo daarvoor verantwoordelijk is en dus de touristen terug huiswaarts dient te brengen.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent