Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wij ouderen zijn de verwende generatie

Gestart door Amice, zaterdag 6 september 2014, 16:58:38

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: gosternokke op zondag  7 september 2014, 08:23:18
Das dus 3500 in de maand inkomen, 

3500 x 12 = 42.000 Euro per jaar voor een gezin.

Als dit netto is zonder dat er jaarlijks nog eens een groot bedrag naar de fiscus gaat, dan kan 90% van de Belgen daar alleen maar van dromen.

Als het een bruto bedrag is, is dit alleen maar stemmingmakerij.

Cobra

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  6 september 2014, 22:10:15
Het is zo'n beetje als " Geld maakt niet gelukkig" , ook zo'n uitspraak die je alleen hoort van mensen die genoeg geld hebben.......

Ik heb die napratende opmerking ook genoeg gehoord van gewone mensen die niet rijk waren.

Onderzoek(was voor mij echt  niet nodig) heeft al uitgewezen dat veel of weinig geld niks te maken heeft met gelukkig zijn.

Iedereen is anders en de een is al gelukkig dat hij/zij gezond is en de ander blijft eeuwig klagen al is hij schatrijk.

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag  6 september 2014, 23:29:42

Laten we eerlijk zijn het merendeel van de 70  plussers van nu zit er financieel warmpjes bij
Dat dacht je dan maar,ik denk eerder het omgekeerde,een klein deel zit er warmpjes bij en de rest moeten krabbelen om rond te komen.

Het ligt ook vaak aan de mensen zelf natuurlijk, sommige huren eeuwig en leven (en lenen) er maar op los en denken niet aan later, die kunnen wel eens armere tijden mee gaan maken.

Eigen schuld.

Anderen zorgen dat hun huis zo snel mogelijk afbetaald is en bouwen nog iets extra's op aan pensioen en hebben het dan vanzelf later beter.

Ik ken iemand die heeft nooit een huis gekocht en nooit wat extra opgebouwd voor later, is nu al 76 en blijft werken omdat hij anders niet rond kan komen met zijn elk jaar stijgende huurprijs.


Mijn mening is dat een ieder die er hard voor gewerkt heeft een goed pensioen moet krijgen.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

bananacreek

Citaat van: innka3 op zaterdag  6 september 2014, 22:59:04
Citaat van: peldoman op zaterdag  6 september 2014, 21:06:11
Citaat van: blauwvinger50 op zaterdag  6 september 2014, 19:17:04
Verwent of niet, ik denk dat wie nu in AOW zit, het de beste tijd is en nooit meer beter gaat worden.


Ben ik het niet helemaal mee eens blauwvinger.
Waarom de mensen zelf niet voor hun ouwe dag laten sparen.
Kunnen ze zelf beslissen, met veilig rendement of met wat risico en hoger rendement.
De premie die nu betaald wordt dan natuurlijk wel afschaffen en bij het salaris doen, en geen belasting er op.
kort van geheugen peldo?  er waren mensen genoeg die dat ook dachten ''legiolease''
en meer van die veilig fonsen waar je later als je oud bent veel geld gespaard had.
ze zijn er nu nog ziek van.wie garandeert dat je geld veilig belegd wordt.  :weetikniet:

Zoals ik bij Spaarbeleg (Aegon) met een "Sprintplan".....allemaal foetsie...ben nu al sedert het jaar 2000 aan het vechten voor de terugbetaling van de inleg en allemaal ellende want instellingen zoals Spirit en Beursklacht gaan ook allemaal failliet en sta je nog aan de grond tenzij je zelf kunt procederen en dat is niet gemakkelijk vanuit de  :smiley-philippines: en daarnaast is er jurisprudentie dat als wanner je boven een bepaalde inkomens grens was op de dag van het ondertekenen van het contract je NIETS maar dan ook NIETS  terug krijgt................LEVE DE NEDERLANDSE RECHTSPRAAK...jEMANTIENDRAI......(ik vecht en kom nooit meer boven of zoiets?)..... :negatief: :negatief:

Amice

Citaat van: Cobra op zondag  7 september 2014, 12:18:46
Citaat van: Ronny55 op zaterdag  6 september 2014, 22:10:15
Het is zo'n beetje als " Geld maakt niet gelukkig" , ook zo'n uitspraak die je alleen hoort van mensen die genoeg geld hebben.......

Ik heb die napratende opmerking ook genoeg gehoord van gewone mensen die niet rijk waren.

Onderzoek(was voor mij echt  niet nodig) heeft al uitgewezen dat veel of weinig geld niks te maken heeft met gelukkig zijn.

Iedereen is anders en de een is al gelukkig dat hij/zij gezond is en de ander blijft eeuwig klagen al is hij schatrijk.

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag  6 september 2014, 23:29:42

Laten we eerlijk zijn het merendeel van de 70  plussers van nu zit er financieel warmpjes bij
Dat dacht je dan maar,ik denk eerder het omgekeerde,een klein deel zit er warmpjes bij en de rest moeten krabbelen om rond te komen.

Het ligt ook vaak aan de mensen zelf natuurlijk, sommige huren eeuwig en leven (en lenen) er maar op los en denken niet aan later, die kunnen wel eens armere tijden mee gaan maken.

Eigen schuld.

Anderen zorgen dat hun huis zo snel mogelijk afbetaald is en bouwen nog iets extra's op aan pensioen en hebben het dan vanzelf later beter.

Ik ken iemand die heeft nooit een huis gekocht en nooit wat extra opgebouwd voor later, is nu al 76 en blijft werken omdat hij anders niet rond kan komen met zijn elk jaar stijgende huurprijs.


Mijn mening is dat een ieder die er hard voor gewerkt heeft een goed pensioen moet krijgen.

Onzin.
Alsof iedereen verplicht is een huis te kopen om voor de oude dag te zorgen.  :weetikniet:

Mijn ex schoonvader huurde zijn leven lang en liet toch een leuk potje na voor al zijn kinderen en echtgenoot.

In principe zou AOW voldoende moeten zijn om te (over)leven, dat was immers altijd de basis.
Voor diegene die meer willen zijn er dan nog andere mogelijkheden om dat te bereiken.

Als die AOW al niet meer voldoet om te overleven, dan is dat vanwege overtollig graaiwerk door externe factoren zoals o.a. regeringen, niet door iemand die daarvoor gewerkt en betaald heeft.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: gosternokke op zondag  7 september 2014, 08:23:18
Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag  6 september 2014, 23:29:42
Citaat van: gosternokke op zaterdag  6 september 2014, 22:21:28
Helemaal mee eens .met de stelling :  Wij ouderen zijn de verwend generatie        Zeker als je beseft dat de jonge generatie van nu het met veel minder zal moeten doen.

Laten we eerlijk zijn het merendeel van de 70  plussers van nu zit er financieel warmpjes bij.   Niet alleen qua inkomen, maar vaak ook qua vermogen, zijn het toch de mensen die gigantisch hebben geprofiteerd van de boom in de huizen

Tuurlijk hebben deze mensen de schaarste van de na-oorlogse periode voor hun kiezen gehad.  Maar hebben ook de pijlsnelle  welvaartstijging meegemaakt.

  Ik zal 1 voorbeeld geven in 1973 kregen de ambtenaren zomaar 10 % loonsverhoging erbij, en de bedrijven volgden , geen 10 maar ook met forse percentages. alsof het de normaalste zaak van de wereld was.   daar kan de jonge generatie alleen maar van dromen.
Laten we eerlijk zijn het merendeel van de 70  plussers van nu zit er financieel warmpjes bij
Dat dacht je dan maar,ik denk eerder het omgekeerde,een klein deel zit er warmpjes bij en de rest moeten krabbelen om rond te komen.


Nou er wonen nog al wat 70 plussers bij mij in de straat , en ik woon in een heel eenvoudige wijk. En die hebben zonder uitzondering allemaal veel te besteden.  Ze hebben allemaal 1500  AOW, dat is in  :nederlandsevlag: een staatspensioen ( voor de belgen onder ons die dat niet weten)

Dan hebben ze alemaal ook nog daarboven op een bedrijfspensioen. De minste vangt 500 bedrijfspensieon, maar er zijn er ook die meer dan 1000 euro vangen, en er zijn er ook die bieden hebben gewerkt en ieder 1000 euro vangen.

  Dus die vangen 1500 AOW voor samen, man 1200 bedrijfspensieon, vrouw 800 bedrijfspensieon.

  Das dus 3500 in de maand inkomen,  huis hebben ze in 1970 voor een habbekrats gekocht en is al wij en zijd afbetaald


   @ Cosyn Guy, dus ik weet niet waar U dat krabbelen vandaan haalt, als de minste 70 plusser het met 2000 in de maand moet doen , en degene met het meeste inkomen met 3500 euro ?
Misschien in  :nederlandsevlag: maar in  :belgiesmiley: heb je enkel een staatspensioen,geen bedrijfspensioen voor zover ik weet.Je kan wel aan pensioensparen doen maar daar pakt de regering ook wel een deel van af eens je op pensioen bent.Belgie hoort bij de laagste pensioenen en de hoogste belastingen,dan weet je het dus wel zeker.De enigen die een min of meer deftig pensioen hebben zijn de staatsambtenaren.
Klein voorbeeldje,mijn vader had een pensioen van 1400 euro,had van zijn 14 tot zijn 65 gewerkt en toen hij stierf had mijn moeder een weduwe pensioen van 1200 euro,wat op zich niet zo slecht is maar er zijn een hoop mensen die het met veel minder moeten doen.Reken maar dat 70 procent van de werkende bevolking in de categorie valt van een habbekrats van een pensioen heden tendage.De meest gelukkigen zij diegenen die aan de Staat werkten of zelfstandigen die een spaarpot konden aanleggen.
Dus kort gezegd,een normaal pensioen in Belgie overstijgd met moeite de 1400 euro.Dan moet je nog een volle loopbaan gehad hebben ook,plus bij aangifte van de belasting wilde Staat dan nog eens in veel gevallen een bijkomende aanslag op een pensioen waar je je hele leven voor gewroet hebt.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: gosternokke op zaterdag  6 september 2014, 22:21:28
Helemaal mee eens .met de stelling :  Wij ouderen zijn de verwend generatie        Zeker als je beseft dat de jonge generatie van nu het met veel minder zal moeten doen.

Laten we eerlijk zijn het merendeel van de 70  plussers van nu zit er financieel warmpjes bij.   Niet alleen qua inkomen, maar vaak ook qua vermogen, zijn het toch de mensen die gigantisch hebben geprofiteerd van de boom in de huizen

Tuurlijk hebben deze mensen de schaarste van de na-oorlogse periode voor hun kiezen gehad.  Maar hebben ook de pijlsnelle  welvaartstijging meegemaakt.

  Ik zal 1 voorbeeld geven in 1973 kregen de ambtenaren zomaar 10 % loonsverhoging erbij, en de bedrijven volgden , geen 10 maar ook met forse percentages. alsof het de normaalste zaak van de wereld was.   daar kan de jonge generatie alleen maar van dromen.
wij ouderen zijn een verwende generatie !!!!!!! hoezo? wij hebben hard genoeg gezwoegd voor die paar rot centen .als ik de jeugd van tegenwoordig zie , die zijn echt stok en stee verwend , allemaal hebben ze een mobieltje van de laatste mode , allemaal lopen ze in dure merk kleding, allemaal hebben ze een te dure auto onder de reet , en allemaal een veel te grote mond, en allemaal een klets schuld, en werken ,tsja daar moet je het gros niet mee aan komen .daar worden ze moe van . haha hoe gek zijn ze dan tegenwoordig .
maar voor diegene die wel werken wil zie ik nog kansen genoeg, natuurlijk hadden wij het ietsje makkelijker vroeger op de arbeidsmarkt daarin tegen romen ze ons nu weer af .

of het merendeel van de 70+  er warmpjes bij zit laten we maar in de midden houden, ik ken er in ieder geval genoeg die er niet zo warmpjes bij zitten. eigen schuld dikke bult .

graaicultuur word nu op school al aangeleerd ,en wij kregen er vroeger een draai voor om onze oren .

advies voor de jeugd!!!!!!!   creatief zijn jongens en GRIJP ER MAAR RUSTIG OP .  :lachen:
   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

janvanderijt

Heel mijn leven in de horeca gewerkt meestal fam bedrijfjes die niet zo op de bedrijfspens letten resultaat 1050 aow 320 bedr pens vette pot he rijke aowers en zo ken ik er veel kijk niet alleen zie niet alleen wat je jalours maakt maar kijk ook eens wat er bij de voedsel bank komt ik ben blij dat ik vertrokken ben daar en hier nu een normaal leven heb

boldy

ja kijk eens wat er allemaal bij de voedselbank komt. de parkeerplaats is bijna te klein omdat ze allemaal met de auto komen, nou zolang je nog een auto kan betalen heb je voor mij geen enkel recht op hulp van de voedselbank  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Blauwvinger

Onze samenleving is tever doorgeschoten.
Te veel regeltjes en wetjes.
Teveel gewauwel en ambtenaren en vergaderen :crazy:

En de technische vooruitgang :confused2:

Amice

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 10 september 2014, 11:37:57
Onze samenleving is tever doorgeschoten.
Te veel regeltjes en wetjes.
Teveel gewauwel en ambtenaren en vergaderen :crazy:

En de technische vooruitgang :confused2:


Die technische vooruitgang staat buiten kijf lijkt me. Wij hadden enkel zwart/wit tv met 3 zenders en een trasistorradio, dat is nu wel even anders dacht ik zo.

Met de rest ben ik het volledig eens.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent