Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wij ouderen zijn de verwende generatie

Gestart door Amice, zaterdag 6 september 2014, 16:58:38

Vorige topic - Volgende topic

Amice

'Ik schaam me voor mijn leeftijdgenoten als ik ze hoor mopperen over hun kwaaltjes of pensioenen', schrijft Piet Winkelaar.
http://www.swpbook.com/auteurs/3
Piet Winkelaar is 76 jaar oud en dus van de vooroorlogse generatie die momenteel van de AOW geniet.


Tja, grote vraag is dan eigenlijk: is dat zo?

Persoonlijk is mij wel vaker opgevallen dat juist die vooroorlogse generatie afgeeft op de babyboomers, terwijl ze zelf nog het langste hebben genoten van de AOW van weleer en ook het oude ziekenfonds.
Ik denk dat hetzelfde zich wel een beetje af heeft gespeeld in  :belgiesmiley:

Wat is de mening van de generatie als die van Winkelaar en wat vinden de babyboomers ervan?

Laat maar komen die hap.  :happy2:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Citaat van: Amice op zaterdag  6 september 2014, 16:58:38

Wat is de mening van de generatie als die van Winkelaar en wat vinden de babyboomers ervan?


Je spreekt 2 groepen aan, de generatie van "Winkelaar" (Voor de oorlog geboren) en de babyboomers (van na de oorlog)
In de Poll is niet duidelijk welke groep je aanspreekt want het is maar 1 vraag zonder onderscheid naar 1 van van beide.

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op zaterdag  6 september 2014, 16:58:38
'Ik schaam me voor mijn leeftijdgenoten als ik ze hoor mopperen over hun kwaaltjes of pensioenen', schrijft Piet Winkelaar.
http://www.swpbook.com/auteurs/3
Piet Winkelaar is 76 jaar oud en dus van de vooroorlogse generatie die momenteel van de AOW geniet.


Tja, grote vraag is dan eigenlijk: is dat zo?

Persoonlijk is mij wel vaker opgevallen dat juist die vooroorlogse generatie afgeeft op de babyboomers, terwijl ze zelf nog het langste hebben genoten van de AOW van weleer en ook het oude ziekenfonds.
Ik denk dat hetzelfde zich wel een beetje af heeft gespeeld in  :belgiesmiley:

Wat is de mening van de generatie als die van Winkelaar en wat vinden de babyboomers ervan?

Laat maar komen die hap.  :happy2:


Als ik zo het " beroepsleven" van Winkelaar bekijk was hij wel met zijn gat in de boter gevallen.Eerst als pater en pastor leven op kosten van de gemeenschap,dan een goed betaalde baan als leraar.Die brave man leefde en leeft misschien nog in een ivoren torentje met weinig kennis van wat er zich in het " werkelijke " leven afspeeld.En als goed verdiener is het wel makkelijk afgeven op die personen die het met veel minder en nog steeds soms moeten stellen.Maar ja kritiek is altijd makkelijk te geven als je het zelf goed hebt.
En ik als babyboomer zijnde hadden het thuis ook niet al te vet.Nooit honger geleden maar verre van "rijk" waren mijn ouders.Op 20 jarige leeftijd dan maar beroepsmilitair geworden omdat ik het beu was om werkloos te zijn,in de jaren 70 was er ook een serieuze crisis in Belgie.
Dan wat tegenslagen gehad,echtscheiding en zo.
Dus als "babyboomer" heb ik het ook niet echt ver geschopt aldus.
Ik

peldoman

Ik ben het met Cosyns Guy eens.
Zijn bijna altijd die lui, die commentaar leveren op een ander terwijl ze zelf
met de neus in de boter hebben gezeten en nog zitten.
Ik kende die kerel niet eens, maar heb nu een paar artikelen van hem gelezen omdat
Amice hem aanhaalde in zijn poll.
Niets zeggende man voor mij!

Blauwvinger

Verwent of niet, ik denk dat wie nu in AOW zit, het de beste tijd is en nooit meer beter gaat worden.


Amice

#5
Citaat van: Ifugao op zaterdag  6 september 2014, 18:29:40
Citaat van: Amice op zaterdag  6 september 2014, 16:58:38

Wat is de mening van de generatie als die van Winkelaar en wat vinden de babyboomers ervan?


Je spreekt 2 groepen aan, de generatie van "Winkelaar" (Voor de oorlog geboren) en de babyboomers (van na de oorlog)
In de Poll is niet duidelijk welke groep je aanspreekt want het is maar 1 vraag zonder onderscheid naar 1 van van beide.

Boven de poll staat anders duidelijk de vraag "zijn de babyboomers teveel verwend?"

Een poll is uiterard voor iedereen in te vullen dus ook voor de "winkelaar" generatie en zelfs voor jongeren,alsmede e babyboomers zelf.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

dozo

absoluut niet verwend.piet kietelaar heeft in zyn hele leven nooit lichamelyke arbeid verricht. :applaus: :neeneenee:

Amice

Citaat van: dozo op zaterdag  6 september 2014, 19:56:13
absoluut niet verwend.piet kietelaar heeft in zyn hele leven nooit lichamelyke arbeid verricht. :applaus: :neeneenee:

Hij zelf wellicht niet maar toch is "zijn" generatie zo'n beetje de eerste (nieuwe)generatie geweest die met de wederopbouw begonnen zijn.

Waar het m.i.. wringt bij die generatie is het feit dat de meeste babyboomers de oorlog niet mee hebben gemaakt en in hun ogen dan maar watjes zijn, want hun zijn kerels, ze hebben immers de oorlog meegemaakt als kind en dus ook de hongerwinter.
Uiteraard gaat daarmee dan ieder vergelijk mank en is tevens niet terzake doende of een generatie verwend is of niet.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Citaat van: blauwvinger50 op zaterdag  6 september 2014, 19:17:04
Verwent of niet, ik denk dat wie nu in AOW zit, het de beste tijd is en nooit meer beter gaat worden.


Ben ik het niet helemaal mee eens blauwvinger.
Waarom de mensen zelf niet voor hun ouwe dag laten sparen.
Kunnen ze zelf beslissen, met veilig rendement of met wat risico en hoger rendement.
De premie die nu betaald wordt dan natuurlijk wel afschaffen en bij het salaris doen, en geen belasting er op.

Ronny55

Het is zo'n beetje als " Geld maakt niet gelukkig" , ook zo'n uitspraak die je alleen hoort van mensen die genoeg geld hebben.......Awel , laat mij maar wenen in een dikke Mercedes en lach jij dan maar met een knorrende maag in een 2pktje.....

Wil wel nog kwijt dat de pesioenregelingen en alles wat ermee samenhangt niet kunt vergelijken tussen  :nederlandsevlag::belgiesmiley: ,,, :weetikniet:

Wat de "gezondheidkwaaltjes" betreft. Als je je hele leven met roofbouw op je lichaam en zware fysieke inspanningen je kost heb moeten verdienen zal de gezondheid er uiteraard in vele gevallen er anders uitzien dan wanneer je altijd met de "cravate" aan gewerkt hebt.

Over de hoogte van maandelijkse uitkeringen voor "gepensioneerden " wil ik me niet uitlaten . Op dat gebied vind ik dat de  :nederlandsevlag: harder mogen klagen dan de  :belgiesmiley:  :jajaja: hoewel het bij de  :belgiesmiley: in veel gevallen ook gene vette is.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.