op zoek naar betrouwbare firma ivm versturen balikbayan box

Gestart door PHwaarde, zondag 26 oktober 2014, 18:04:47

Vorige topic - Volgende topic

PhiliParcel

Complimenten voor de fraaie site van Dutch expatshop...... ziet er heel mooi uit.

Echter verstuurt de TNT, Fedex of wie dan ook ook pakketten van 100 kg? En zo ja, kost dit dan ook slechts € 39.95 voor de Phils.

Als dit zo is dan heb je idd een fantastisch produkt qua prijs en verzendduur.. Ik denk dat er voor beide verzendmethodes iets te zeggen valt en zeker als het om wat kleinere pakketten gaat is de duur van verzending bij jullie ideaal.

Lenn

Nu was het niet mijn bedoeling om BBboxen te vergelijken met een onlineshop.
Ik vraag mij gewoon af dat Bpost 30kg. verstuurd per airmail voor 1,33 de Kg. en dat je je BBox dus 2 euro per Kg. per boot kost?
Heb eens een kast,bed en een bureau laten overkomen, kosten 1500 euro.
Nu heb ik wel gebruikt gemaakt van UPS, FedEx,DHL om pakketten te laten overkomen, zwaarder dan 20 Kg.Maar dan betaal je uiteraard meer dan je BBbox.Voordeel wel is dat je het binnen een week hebt.En je betaald ook nog eens customs, wat wel weer inhoud dat je in Europa geen BTW. hoeft te betalen.Ik kan genoeg vb. geven  wat ik allemaal heb geimporteerd.

Doorgaans zijn de dingen die je in een BBbox stopt niet zo zwaar.Dus als je dat zou doen via een Bpost forwarder kan je bv 2 dozen sturen a 30 kg. voor 80 euro via airmail.
Petje af voor Bpost!Zie het maar als een gat in de markt.





boldy

Vroeger prijsde ik altijd Eljo balikbayan aan maar nu is het bedrijf over genomen door anderen en de naam is nu veranderd in jesbalikbayan. Ik volg die op fb ook en zie daar rare dingen voorbij komen dus  voorlopig zal ik dit bedrijf  niet meer aanprijzen totdat ze hun eigen hebben waargemaakt.

het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ronny55

Citaat van: Lenn op vrijdag 20 mei 2016, 11:39:43
Nu was het niet mijn bedoeling om BBboxen te vergelijken met een onlineshop.
Ik vraag mij gewoon af dat Bpost 30kg. verstuurd per airmail voor 1,33 de Kg. en dat je je BBox dus 2 euro per Kg. per boot kost?
Heb eens een kast,bed en een bureau laten overkomen, kosten 1500 euro.
Nu heb ik wel gebruikt gemaakt van UPS, FedEx,DHL om pakketten te laten overkomen, zwaarder dan 20 Kg.Maar dan betaal je uiteraard meer dan je BBbox.Voordeel wel is dat je het binnen een week hebt.En je betaald ook nog eens customs, wat wel weer inhoud dat je in Europa geen BTW. hoeft te betalen.Ik kan genoeg vb. geven  wat ik allemaal heb geimporteerd.

Doorgaans zijn de dingen die je in een BBbox stopt niet zo zwaar.Dus als je dat zou doen via een Bpost forwarder kan je bv 2 dozen sturen a 30 kg. voor 80 euro via airmail.
Petje af voor Bpost!Zie het maar als een gat in de markt.

Ik weet niet hoe jij aan die tarieven kom  :weetikniet: ik kijk op tarieven Bpost en daar kost me een pakje van 30 kg van  :belgiesmiley: naar de  :smiley-philippines:  260 euro ... dat de online shop een beter tarief krijg als veel gebruiker daar kan ik inkomen, maar zo'n 85% beterkoop  :weetikniet: .

De transportkosten worden door de online shop al publiciteit en lokmiddel gebruikt .Men strooit mensen zand in de ogen , doordat de producten die je daar besteld 20% tot 80% duurder zijn.....bv, koop je iets met een klein volume en een hoog gewicht is het +80 % ...daar zitten dan de transportkosten in.

BTW, Zijn hier mensen die mss aandelen hebben in de "expatshop"  :weetikniet: dar er zo op gehamerd wordt  :confused2:  :lachen:  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lenn

Die tarieven staan dus op hun website. nl 30Kg. voor maar 39,95,Goedkoper dan een BBbox.
Tja, ik heb een rekensom gemaakt ter vergelijking tot pronki.De dutch expatshop is behoorlijk duurder(maar geen 80%)Voor dat geld pakken ze het ook beter in.
Bij pronki bestelde ik 20Kg. a 102 euro verzendkosten(inmidels alweer verhoogd)Dus kom je uit op een dikke 5 euro de kg.Bij die andere winkel betaal ik dus 1,33 de kg.
Dus als je fles mayonnaise besteld van 1L zal die bij pronki ongetwijfeld goekoper zijn.Maar als je dus je verzendosten meerekend ben je stukken duurder uit i.v.m de verzendkosten.
Nee Ronny, ik heb niks te doen met de expatshop of pronki.Ik tracht mede nl/b 's die hier woonachtig zijn alleen maar te wijzen op de mogelijkheden.

stijn54

In Bpost naar tarieven gekeken  - Filipijnen zone 5 - 30 kilo = 402.37 eur.

stijn54

Citaat van: stijn54 op zondag 12 juni 2016, 14:48:08
In Bpost naar tarieven gekeken  - Filipijnen zone 5 - 30 kilo = 402.37 eur.
Dit was voor dringende verzending, gewoon inderdaad 262,40 eur

Lenn

Kijk, die winkel krijgt korting als je veel pakketten stuurd.Dus gewoon 39,95 voor 30 Kg.
Als je dat indivueel gaat bekijken kom je dus stukken duurder uit.Sta er wel van te kijken dat als je indivueel verstuurd, dat Bpost wel erg duur is dan.Bijna het dubbelle van NL post.
Het verschil is idd erg groot zoals Ronny al aangaf, maar wel waar.Er zijn meerdere bedrijven die kontrakten hebben met post of koeriers en daarmee grote kortingen krijgen.
Zo bestelde ik in D, verzendkosten DHL post tot 20 Kg. 50 euro.Zo bestelde ik 25 Kg. in D met UPS voor 130 euro.Kijk zelf maar wat DHL,UPS rekent voor 20/25Kg.En zo kan ik wel doorgaan.
Inmiddels is mijn 2e pakket onderweg.
Benieuwd hoe lang Bpost dit vol kan houden, want het is wel erg goedkoop, en nog een stuk sneller dan nl. post.Dus nogmaals petje af voor Bpost.

boldy

Nou dat JES balikbayan bedrijf zal ik niet aan bevelen. Ze laten amper wat van zich horen  en als je dan op hun fb pagina een negative beoordeling achterlaat verwijderen ze hem  :negatief: 
Vorig jaar een doos met hun gestuurd wat wel goed ging maar nu is hun klantvriendelijheid  niet best. Heb 3 keer contact gezocht om mijn doos op te halen maar hij staat er nog steeds.
Nu laat ik hem door LVM ophalen en versturen.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

joost

Hallo.
Het bedrijf , uit Oss , waar wij onze eerste doos mee verstuurde was 'n regelrechte ramp. Het begon met de doos. Doos zeer slechte kwaliteit. Men wist niet te vertellen waar de doos verbleef/was. Toen mijn zwager aangaf dat de doos gearriveerd was heb ik  'n keer of 4 gebeld met de vraag of men wist waar de doos zou zijn. Ze wisten helemaal niks. Goedkoop is duurkoop.  De tweede doos  hebben wij met LVM verstuurd. De doos was van zeer stevige kwaliteit. Je kunt op hun site kijken waar de doos/container zich bevindt. Bij aflevering krijgt men netjes 'n bevestiging. Kost wel 'n paar centen meer maar dan heb je ook wat. Ik zal zeker LVM aanbevelen. Volgende week word er weer 'n doos door LVM thuis bezorgt en gaat hij omstreeks half februari weer richting Mandaue Cebu.

Groeten.

Joost.