Palawan uitgeroepen tot beste eiland ter wereld.

Gestart door Rich, maandag 27 oktober 2014, 20:44:26

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Zeer triest  :negatief:  De mens vernietigd de aarde en zichzelf.   Wist niet dat het zo erg was op Palawan.


Rich de Nederbelg.

gertve

Er staat mij bij dat er een meteoriet inslag is geweest die nagenoeg alle leven op aarde heeft verwoest. Dus zolang de mens dat niet overtreft dan is er wel weer natuur NA de mensheid.

Wilfil

Is dat een vrijbrief om alles wat we hebben maar te vernietigen?

Ik heb zelf geen kinderen maar ik kan me voorstellen dat ouders hun kinderen in een betere wereld willen laten leven dan zijzelf. Of is geld belangrijker dan de lange termijn? Het zijn lastige vragen want ook ik doe mee aan de consumptie maatschappij, de maatschappij die offers eist van de wereld omdat we graag in luxe leven. Toch denk ik dat er verantwoordelijker om gegaan kan worden met de natuur en er een juiste balans kan zijn tussen deze en de mens.

Om terug te komen op het artikel, Palawan kent een goede promotiemachine maar er zijn eilanden in de Filippijnen die zeker mooier en vooral schoner zijn. De mensen die ongelimiteerd de dienst uitmaken in Palawan promoten het eiland enkel en alleen uit eigen belang, zij hebben de alles "opgekocht" en weten dit goed te exploiteren. De grote toeristenstroom wordt zo geleid als koeien naar het slachthuis, niet links of rechts kijken maar vooruit...  en vooral doorlopen.

Luke

Citaat van: Wilfil op donderdag 30 oktober 2014, 02:32:50
Is dat een vrijbrief om alles wat we hebben maar te vernietigen?

Ik heb zelf geen kinderen maar ik kan me voorstellen dat ouders hun kinderen in een betere wereld willen laten leven dan zijzelf. Of is geld belangrijker dan de lange termijn? Het zijn lastige vragen want ook ik doe mee aan de consumptie maatschappij, de maatschappij die offers eist van de wereld omdat we graag in luxe leven. Toch denk ik dat er verantwoordelijker om gegaan kan worden met de natuur en er een juiste balans kan zijn tussen deze en de mens.

Om terug te komen op het artikel, Palawan kent een goede promotiemachine maar er zijn eilanden in de Filippijnen die zeker mooier en vooral schoner zijn. De mensen die ongelimiteerd de dienst uitmaken in Palawan promoten het eiland enkel en alleen uit eigen belang, zij hebben de alles "opgekocht" en weten dit goed te exploiteren. De grote toeristenstroom wordt zo geleid als koeien naar het slachthuis, niet links of rechts kijken maar vooruit...  en vooral doorlopen.

En wat is de definitie van "een betere wereld"? Nog meer luxe, nog meer haat, nog meer uw zogenaamde "vernieling"?
Aan het huidig ritme zal de mens zichzelf vernietigen of een catastrofe zal het voor hun doen.
En over een miljoen jaar later is er een ander "beschaving" die het weer eens zal overdoen!

gosternokke

Citaat van: Wilfil op woensdag 29 oktober 2014, 12:03:03
Vandaag terug van Brooke's Point in Palawan en wil toch wat vraagtekens plaatsen; Er zijn drie plekken in het zuiden van Palawan waar zwaar "gemijnd" wordt. Eén daarvan is bij Narra. Ze graven daar een halve berg af voor Nikkel en al het regenwoud moet eraan geloven inclusief de originele bewoners van Palawan die daar nog leven. Een andere oorzaak is dat er bij hevige regenval velen metalen en mineralen in de rivieren te komen die het drinkwater en de irrigatie voor de akkerbouw hevig in gevaar brengt.  En wat te denken van uitstervende diersoorten die je alleen in Palawan tegenkomt.
Rond Brooke's Point kom je veel palmolie plantages tegen, daar heeft het één en ander voor moeten wijken en er liggen nog vele (bruine verbrande) hectares te wachten voor beplanting. Nu is niet alles regenwoud wat ze kappen maar soms heb ik het gevoel dat het met de botte bijl gebeurd.

Er zijn veel mooie plekken in Palawan maar ik denk dat de mooiste tijden van Palawan al heel lang geleden is als ik al de verhalen aan elkaar knoop van oude bewoners en de buitenlanders die hier al 25 jaar of meer komen.



klopt, komt omdat het toerisme in het zuiden  van palawan,dus eiegnijk alles ten zuiden van Puerto  nauwelijks ontwkkeld is.

Bij gebrek aan toeristen , gaan burgemeesters toch al gauw op zoek naar alternatieven, om ook hun gemeente vooruit te helpen.  Alternatieven zijn dan Minbouw en Palam olieplantages.  En zijn nu eenmaal banen nodig



  In het zuiden heb je de Taboncaves, een gigantisch grottencomples van 129 caves.  Toeristen ho maar.    Gemeente is kennelijk niet in staat om het te promoten

   Dat is toch wel de verdienste van oud buregmeester Hageddorn  die alles deed voor promoting van de undergroundriver


   De eerst keer 20 jaar terug kon je nog gewoon op de bonnefooi naar binnen.  Nu is het een goed ge-oliede toerisme industrie , die dagelijk het maximale aantal bezoekers te weten 900 pesrsonen kan verwerken

Amice

CitaatIn het zuiden heb je de Taboncaves, een gigantisch grottencomples van 129 caves.  Toeristen ho maar.    Gemeente is kennelijk niet in staat om het te promoten

Dan moeten ze jou daar maar burgemeester maken, ik had er tot nu toe nog niet van gehoord.

Ben je er zelf al eens geweest?  :picsplease:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Wat ik me een beetje afvraag is , WIE roept dat uit  :confused2: hebben die dan alle eilanden terwereld bezocht  :confused2: of gaan ze verder op horen zeggen  :confused2: welke criteria's worden daar gebruikt  :confused2:

Dumaguetti de beste stad om te rentenieren , nog zoiets.

Ben van mening dat met superlatieven , mooiste , beste , veiligste, lekkerste enz, voorzichtiger moet omgesprongen worden. Deze zijn eerder persoonsgebonden, wat jij mooi vind hoeft iemand anders niet mooi te vinden.

BVB. Voor mij is toyota heb beste automerk verkrijgbaar op de  :smiley-philippines:  Maar  :denk: dat meer dan 50% mijn mening daarin niet delen.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 31 oktober 2014, 03:39:58
Wat ik me een beetje afvraag is , WIE roept dat uit  :confused2:


Staat in de link: de lijst met beste eilanden ter wereld die wordt samengesteld door de lezers van luxe reistijdschrift Conde Nast Traveler.
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Citaat van: Amice op donderdag 30 oktober 2014, 08:41:11
CitaatIn het zuiden heb je de Taboncaves, een gigantisch grottencomples van 129 caves.  Toeristen ho maar.    Gemeente is kennelijk niet in staat om het te promoten

Dan moeten ze jou daar maar burgemeester maken, ik had er tot nu toe nog niet van gehoord.

Ben je er zelf al eens geweest?  :picsplease:


Ja ,maar das  was in 1998 , dus al tijd terug  https://www.facebook.com/210233589055106/photos/pb.210233589055106.-2207520000.1414737964./396035250474938/?type=3&theater


  Ik moet daar zelf ook nog heleboel fotoos van hebben, niet digitaal , maar afgedrukte, die wel ergens in een kartonnen doos liggen   :negatief:

gosternokke

Wehebben daar toen overnacht in Tabon village ressort is van de  :belgiesmiley: Theo Criel.   Was toen nog vrij nieuw dat resort.. Er worden verschillende aantalen grotten geneomd omdat sommige ,een zijtak van een grot ook als aparte grot tellen.

Op de facebook foto zie je op de bodem van de grot vierkante gaten, er word voortdurend archeologisch onderzoek gedaan door allerlij universiteiten uit buitenand.

  grotten die niet meer interessant zijn voor de archeologen zijn open voor publiek, ga er nooit op eiegn houtje in met een zaklamp, maar zoek een gids.

  Het had een leuke toeristentrekker kunnen zijn, maar dat is het helaas niet