Palawan uitgeroepen tot beste eiland ter wereld.

Gestart door Rich, maandag 27 oktober 2014, 20:44:26

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Palawan uitgeroepen tot beste eiland ter wereld

Een eiland omringd door kristalhelder water, met schitterende stranden en een van de nieuwste natuurwonderen ter wereld.. Niet gek dus dat Palawan in de Filipijnen is uitgeroepen tot beste eiland ter wereld.
Het idyllische eiland staat dit jaar bovenaan de lijst met beste eilanden ter wereld die wordt samengesteld door de lezers van luxe reistijdschrift Conde Nast Traveler. In totaal kreeg de Filipijnse hotspots 76.000 stemmen.
Bijzonder aan Palawan is de ondergrondse rivier Puerto Princesa, die is uitgeroepen tot een van 's werelds beste natuurwonderen. Het is de langste ondergrondse rivier van Azië. Ook het Tubbataha Reef National Marine Park is bijzonder en biedt waanzinnige plekken om te te duiken of te snorkelen.

Bron : http://www.telegraaf.nl/reiskrant/toplijstjes/23252278/__Palawan_uitgeroepen_tot_beste_eiland_ter_wereld__.html
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Smaken verschilen veel mensen vinden die undergroundriver dus helemaal niet bijzonder.  Maar zwaar overgewaardeerd.

  En is maar de vraag hoeveel van de stemmers daadwerklijk op Tubbataha zijn gweest. Omdat het maar beperkt toegankelijk is en peperduur.

gertve

Ik heb Palawan aardig hoog op de verlanglijst staan  :thumb:

Rich

Rich de Nederbelg.

Gompie007

Ben er zelf ook nog nooit geweest, maar lijkt me wel de moeite waard.....

Amice

Ik ga er in april 2015 heen vanwege een wedding  :thumb:

Na 10 jaar hier te zijn geweest mag het dan ook wel een keer gebeuren.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Ben zelf de tel kwijt hoe vaak ik in de Undergroundriver ben geweest, maar ik blijf het mooi vinden. ik zie ook iedere keer weer dingen die ik de vorige keer niet heb gezien   https://www.facebook.com/210233589055106/photos/pb.210233589055106.-2207520000.1414477319./414693551942441/?type=3&theater

En dit is dan nog een foto van een van de mindere mooie stukken.  Maar ja sommige buitenlanders vliegen speciaal voor de U R daar helemaal heen , en dan valt het tegen, dat ding moet je gewoon meepakken als je toch daar ben

josv

Citaat van: gosternokke op maandag 27 oktober 2014, 20:59:44
Smaken verschilen veel mensen vinden die undergroundriver dus helemaal niet bijzonder.  Maar zwaar overgewaardeerd.


Daar kan ik me iets bij voorstellen. Als je als europeaan 'n beetje door de Alpen etc. etc. hebt gereden/gekeken dan is zo'n ondergronds riviertje niks vergeleken als wat je daar ziet.

Op Bohol hebben ze ook zo'n atractie de voor mijn een beetje medelijwekkend is : Man made forrest  :happy2: :happy2: :happy2: :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Wilfil

#8
Vandaag terug van Brooke's Point in Palawan en wil toch wat vraagtekens plaatsen; Er zijn drie plekken in het zuiden van Palawan waar zwaar "gemijnd" wordt. Eén daarvan is bij Narra. Ze graven daar een halve berg af voor Nikkel en al het regenwoud moet eraan geloven inclusief de originele bewoners van Palawan die daar nog leven. Een andere oorzaak is dat er bij hevige regenval velen metalen en mineralen in de rivieren te komen die het drinkwater en de irrigatie voor de akkerbouw hevig in gevaar brengt.  En wat te denken van uitstervende diersoorten die je alleen in Palawan tegenkomt.
Rond Brooke's Point kom je veel palmolie plantages tegen, daar heeft het één en ander voor moeten wijken en er liggen nog vele (bruine verbrande) hectares te wachten voor beplanting. Nu is niet alles regenwoud wat ze kappen maar soms heb ik het gevoel dat het met de botte bijl gebeurd.

Er zijn veel mooie plekken in Palawan maar ik denk dat de mooiste tijden van Palawan al heel lang geleden is als ik al de verhalen aan elkaar knoop van oude bewoners en de buitenlanders die hier al 25 jaar of meer komen.

Amice

Citaat van: Wilfil op woensdag 29 oktober 2014, 12:03:03
Vandaag terug van Brooke's Point in Palawan en wil toch wat vraagtekens plaatsen; Er zijn drie plekken in het zuiden van Palawan waar zwaar "gemijnd" wordt. Eén daarvan is bij Narra. Ze graven daar een halve berg af voor Nikkel en al het regenwoud moet eraan geloven inclusief de originele bewoners van Palawan die daar nog leven. Een andere oorzaak is dat er bij hevige regenval velen metalen en mineralen in de rivieren te komen die het drinkwater en de irrigatie voor de akkerbouw hevig in gevaar brengt.  En wat te denken van uitstervende diersoorten die je alleen in Palawan tegenkomt.
Rond Brooke's Point kom je veel palmolie plantages tegen, daar heeft het één en ander voor moeten wijken en er liggen nog vele (bruine verbrande) hectares te wachten voor beplanting. Nu is niet alles regenwoud wat ze kappen maar soms heb ik het gevoel dat het met de botte bijl gebeurd.

Er zijn veel mooie plekken in Palawan maar ik denk dat de mooiste tijden van Palawan al heel lang geleden is als ik al de verhalen aan elkaar knoop van oude bewoners en de buitenlanders die hier al 25 jaar of meer komen.


De mens maakt op aarde meer kapot dan het opbouwt.
Daar krijgen we dan ook heus wel de rekening voor gepresenteert.

Sooner or later it's over.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent