Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs

Gestart door johan2705, zondag 2 november 2014, 21:48:59

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Drugtest is er niet meer.Was ook een belachelijke situatieZie LTO .Rijbewijs kopen word steeds moeilijker.Mijn vrouw heeft ooit een pro-licence gekocht, maar kon niet rijden.Heb haar les gegeven.Ging in het begin wel goed, maar nou rijd ze zoals een echte Pinay.Sluit enig ongeluk dan ook niet uit. :lachen:

pierrevanwies

Citaat van: peldoman op donderdag  6 november 2014, 11:35:17
Rijbewijs kan je gewoon kopen hier.
Ik ken(de)  in mijn omgeving 3 Filipijnse vrouwen die er een ge.kocht hebben.
Rijden al jaren rond zonder problemen.
Ja, je moet het leven niet moeilijker maken dan het is. :jajaja:



we zijn nu al 20 of zo posten verder maar weet nog altijd waar je eentje kan kopen...a la card of aan het loket wel te verstaan lijk ze zeggen of zelfs onder de tafel.

tis in feite niet voor mij maar voor mijn helper hier want die is zo oerdom dat ie zelfs zijn eigen naam niet naar behoren kan schrijven ,laat staan dat ie dan nog eens op de LTO nog wat paperassen en zo heeft intevullen....nochtans rijden met jeep of motor doet ie net zo goed of slecht als andere   :smiley-philippines:  .

maar ja, toch weer wat bijgeleerd      :lachen: 

Fail_over

Gewoon naar LTO toegaan en daar een rijbewijs aanvragen.

Heeft mijn vrouw destijds ook gedaan:
30 vragen over de verkeersregels (welke??)

Ze had nog nooit van die regels gehoord of niets gestudeerd.

Toch 29 vragen goed.   :ikkeniebegrijp:

Potje plassen om te kijken of er geen drug in zitten en een 8tje rijden op een binnenplaats.

Dat was destijds (2008) voldoende voor een rijbewijs.

Ze heeft echter nooit gereden want we hadden het alleen nodig als ID.  :lachen: :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

LMBen

Vandaag goed nieuws, het philipijnse rijbewijs van mijn vrouw wordt omgezet in belgie's rijbewijs.
Kosten â,¬25.- en pasfoto.

Let op dit kon alleen bij eerste inschrijving, dus kom je naar europa zorg dat je vrouw eerst een rijbewijs koopt.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

gosternokke

Goed gedaan LMBen   :thumb:  is een koopje 25 euro.   Die van mij wilde niet in  :smiley-philippines:  want autorijden was iets voor mannen.    ze kon ook niet fietsen en zo , dus had helemaal niks met een voertuig besturen.


maar ja na een paar jaar  :nederlandsevlag: had ze allemaal pinay vriendinnen die wel een rijbwijs hadden.     Tot mijn stomme verbazing slaagde ze in 1 keer.

maar kwas toch paar 1000 eurie kwijt  :negatief:

gosternokke

Citaat van: Fail_over op donderdag  6 november 2014, 15:17:05
Gewoon naar LTO toegaan en daar een rijbewijs aanvragen.

Heeft mijn vrouw destijds ook gedaan:
30 vragen over de verkeersregels (welke??)

Ze had nog nooit van die regels gehoord of niets gestudeerd.

Toch 29 vragen goed.   :ikkeniebegrijp:

Potje plassen om te kijken of er geen drug in zitten en een 8tje rijden op een binnenplaats.

Dat was destijds (2008) voldoende voor een rijbewijs.

Ze heeft echter nooit gereden want we hadden het alleen nodig als ID.  :lachen: :jajaja:


Goeie tip F-O voor mensen die een ID nodig hebben,   Want bij het aanvragen van een paspoort kan je een drivinglicence als supporting document gebruiken om je identiteit  te bewijzen.  Voters ID  moet je in sommige plaatsen 1 jaar op wachten   :negatief:

Adik

Citaat van: Fail_over op donderdag  6 november 2014, 15:17:05
Gewoon naar LTO toegaan en daar een rijbewijs aanvragen.

Heeft mijn vrouw destijds ook gedaan:
30 vragen over de verkeersregels (welke??)

Ze had nog nooit van die regels gehoord of niets gestudeerd.

Toch 29 vragen goed.   :ikkeniebegrijp:

Potje plassen om te kijken of er geen drug in zitten en een 8tje rijden op een binnenplaats.

Dat was destijds (2008) voldoende voor een rijbewijs.

Ze heeft echter nooit gereden want we hadden het alleen nodig als ID.  :lachen: :jajaja:

Was laatst op TV (Discovery?) De antwoorden hingen aan een poster op de muur van het examen lokaal.

Amice

Citaat van: gosternokke op donderdag  6 november 2014, 19:01:20
Citaat van: Fail_over op donderdag  6 november 2014, 15:17:05
Gewoon naar LTO toegaan en daar een rijbewijs aanvragen.

Heeft mijn vrouw destijds ook gedaan:
30 vragen over de verkeersregels (welke??)

Ze had nog nooit van die regels gehoord of niets gestudeerd.

Toch 29 vragen goed.   :ikkeniebegrijp:

Potje plassen om te kijken of er geen drug in zitten en een 8tje rijden op een binnenplaats.

Dat was destijds (2008) voldoende voor een rijbewijs.

Ze heeft echter nooit gereden want we hadden het alleen nodig als ID.  :lachen: :jajaja:




Goeie tip F-O voor mensen die een ID nodig hebben,   Want bij het aanvragen van een paspoort kan je een drivinglicence als supporting document gebruiken om je identiteit  te bewijzen.  Voters ID  moet je in sommige plaatsen 1 jaar op wachten   :negatief:

Nu kun je voor een ID ook gewoon naar het postkantoor om een postal ID te halen hoor, wordt ook geaccepteerd en die heb je binnen 1 of 2 uur. Kost ook weinig.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

@ Amice weet ik niet. Ik zag een postal ID niet vermeld op de list van supporting documents voor mensen die een paspoort willen aanvragen.

Maar rijbewijs en SSS-ID  bijvoorbeeld wel

Amice

Citaat van: gosternokke op vrijdag  7 november 2014, 06:35:29
@ Amice weet ik niet. Ik zag een postal ID niet vermeld op de list van supporting documents voor mensen die een paspoort willen aanvragen.

Maar rijbewijs en SSS-ID  bijvoorbeeld wel

Er is wellicht te makkelijk aan te komen als zelfs ik er al een heb dan weet je het wel.
Edoch zowel paspoort als post is zover ik weet beiden overheid hier dus het is nogal een lachtertje als ze hun eigen ID niet accepteren.

Maar ik weet zeker dat mijn postal ID voldoende zou zijn om me te deporteren(ook overheid) Wat zullen ze zich weer verkneukelen als ze weer n buitenlander zouden kunnen blacklisten.  :handenwrijven: :dump: :lol84qv7:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent