Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Dreelien op maandag 24 november 2014, 09:54:18
Citaat van: Bulldozer op zondag 23 november 2014, 16:12:27

Ik woon zeker in een andere provincie. Ik heb een condo gehuurd, auto's gehuurd en motoren gehuurd. Altijd heb ik mijn borg zonder problemen terug gekregen. Misschien is Mindanau dan toch niet zo leuk om te wonen als je zo vaak bedondert bent of misschien ligt het wel gewoon aan jezelf.

Ik zeg nergens dat ik blind van vertrouwen ben. Meestal helpt het wel als je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en bij een betrouwbaar bedrijf/iemand iets huurt dan bij de goedkoopste beunhaas.

Wij sluiten ons helemaal bij jou aan Bulldozer. Hebben al op de meest vreemde plaatsen auto's en brommers gehuurd, zelfs op Cuba, en dan nog op een andere plaats ingeleverd dan waar we hem hadden opgehaald, maar altijd zonder problemen de borg gewoon retour gekregen. Ook in Zuid Afrika geen enkel probleem. Tja dat zijn toch ook niet de meest betrouwbare landen als het om corruptie ed gaat.

En zoals gezegd, wanneer je bij een goed bedrijf huurt, lijkt het me erg vreemd dat ze je op die manier oplichten, dan krijgen ze immers meteen hele slechte reclame aan hun broek, en dat is voor een bedrijf nou niet bepaald gunstig. Dat is leuk voor de snelle verdienste, maar daarmee houden ze het echt geen jaren vol.

Tja er zijn wel meer dingen hier die wel erg vreemd zijn maar toch gebeuren.
Edoch er zijn een aantal punten die ten voordele spreken.
1. het is davao area waar duterte heerst dus ze kijken daar wel uit.
2. de huurprijs is hoog dus ze kunnen er goed mee uit wat er ook gebeurt.

Ten nadele:
Het zijn en blijven Filipino's en jullie de buitenlanders
De eigenaar kan makkelijk zeggen: Deal! geen borg terug dan ook de brommers niet terug.
Wat had Dreelien dan in gedachte om te doen met die situatie?
De eigenaar krijgt die brommers hoe dan ook terug maak je daar maar niet bang voor en Dreelien maken kans op een bonus. Blacklisted en deported heet die bonus.

.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ronny

ik was in bohol wou ook wat rondtouren met motto omdat ik geen verhuur bedrijf vond heb ik maar 1 gekocht plaatje op voor registratie
maar eens buiten de provinci waar ik hem gekocht heb werd ik aangehouden door de politie en kreeg ik een boete dacht 250 a 500 peso omdat je niet naar andere provinci mocht rijden zonder geldige nummerplaat
nu 1 jaar verder heb ik nog steeds geen nieuwe nummerplaat ontvangen reden er worden nieuw soort platen gemaakt momenteel dus volgende vakantie weer aleen in de provinci rondrijden

gosternokke

maar hoe kwam je dan in een andere provincie ?  Heel eiland Boho lis toch 1 provicie ?  En zondernummerplaat kom je de ferry toch niet op ?

Dreelien

Citaat van: joselito op zaterdag 22 november 2014, 14:56:05
Ik heb dit al gedaan in de Filippijnen en zonder het minste probleem. Na 5 weken heb ik hem gewoon terug verkocht aan 8000 pesos minder. Ik was tevreden en de Filippino waar ik hem aan verkocht, was het ook. Hij had een zo goed als nieuwe scooter voor een goede prijs.
Je gaat de garage binnen en koopt hem. Na enkele uren is de motor klaar en na betaling rij er je gewoon mee weg
Ook met die 30 dagen hield ik geen rekening. Niemand heeft me ooit iets gevraagd
In januari ga ik terug voor 2 maanden en heb nu al een motor besproken. Dit maal is het een aangeslagen motor van 2014 (nog altijd zonder nummerplaat). Ze zeggen dat ze er gaat zijn de 3 week van januari :)


Motorcycle registration
Registration of vehicles

If you bought a brand new bike locally from a dealer the dealer usually registers it for you and also provides some basic third party liability insurance for one year. You will first get a temporary licence plate saying e.g. "For registration" and a "Certificate of Registration" while the dealer processes the registration at the Land Transportation Office. The temporary plate is valid for 30 days so that you can start using the bike straight away. If you want to use it excessively ask the dealer for an authorization letter from the Land Transportation Office confirming that you can use the vehicle with an improvised license plate.

Beste Joselito,

Kun jij aangeven of jij in die periode van 5 weken ook naar andere eilanden/provincies bent geweest.
Of weet jij of deze regel:
"If you want to use it excessively ask the dealer for an authorization letter from the Land Transportation Office confirming that you can use the vehicle with an improvised license plate."

Van toepassing is wanneer je naar andere eilanden wilt reizen?

joselito

hallo Dreelien,
de eerste maal had ik een Chinese motor en die had een plaat. Daar ben ik mee naar andere eilanden gereisd. De tweede maal had ik een nieuwe motor en daarmee heb ik enkel op Luzon rondgetoerd. Dus ik heb op dat gebied nog geen ervaring. Maar voordien wist ik ook niets over die authorization letter from the Land Transportation Office.
Ik heb de man,  die mij de volgende motor gaat verkopen, gecontacteerd. Zijn antwoord was ''Yes I can request for that to the dealer. And the dealer will get it from LTO''.
Zoals ik zei heeft de motor  ook nog geen plaat. Voor zo een plaat kan het namelijk een jaar duren voordat je ze hebt.

Dus tot daar mijn ervaringen

Dreelien

Okay bedankt.
We gaan het gewoon vragen bij de dealer ter plaatse.
We hebben mijn oom er alweer op uit gestuurd.
Die beste man die heeft het maar druk met onze voorbereidingen.

joselito

https://www.facebook.com/eco.trading.9

http://m.olx.ph/index.php/classifieds+directory/q/eco+trading

Zo iets lijkt me ook ideaal. Het zijn vaak aangeslagen motoren. Hier vind je alle soorten met of zonder plaat. Misschien dat er op Mindanao ook dealers zijn.

ronny

ja hoor ben zonder nummer plaat op ferry gegaan naar manila alleen bij aankomst kreeg ik mijn moter niet omdat ik geen helm bij had rap 1 weest gaan kopen en moter meegekregen

Ronny55

Was vandaag in Centrio (CDO)en wie loop ik daar tegen het lijf.....jaja Dreelien, heel toevallig, ze hadden een auto gehuurd en waren van Davao via Butuan naar CDO gereden.. De wereld is klein. Leuke babbel gehad , toffe mensen, zondag vligen ze dan naar Cebu om er enkele dagen op een beachresort  enkele dagen te relaxen. Er waren teveel problemen voor het huren van scooters , dus hebben ze daar maar van afgezien.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jiggy

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 26 december 2014, 14:26:35
Was vandaag in Centrio (CDO)en wie loop ik daar tegen het lijf.....jaja Dreelien, heel toevallig, ze hadden een auto gehuurd en waren van Davao via Butuan naar CDO gereden.. De wereld is klein. Leuke babbel gehad , toffe mensen, zondag vligen ze dan naar Cebu om er enkele dagen op een beachresort  enkele dagen te relaxen. Er waren teveel problemen voor het huren van scooters , dus hebben ze daar maar van afgezien.

Wel... Mochten ze dit lezen terwijl ze in Cebu aan het relaxen zijn, maar toch nog "scooter-kriebels" krijgen, kunnen ze misschien toch nog iets hebben aan de link die ik stuurde over de scooter die wij huurden afgelopen zomer. En de tip : vooral Cebu south is het exploreren meer dan waard !