Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Bulldozer op zondag 23 november 2014, 07:41:31
Citaat van: Ronny55 op zondag 23 november 2014, 02:31:03
dan zou het beste zijn dat je iemand vind je dat equivalent in euro op jullie rekening in  :eu: kan storten anders ben je nog nergens.
Dit forum zit toch vol aardige mensen die hem hier best mee willen helpen en zou helemaal geen probleem zijn toch?
Citaat van: Amice op zondag 23 november 2014, 06:43:56
oke dan heb ik eroverheen gelezen, ik was stellig in de veronderstelling dat er borg p40000 stond, maar goed dat is een lekker maand inkomen dan voor de eigenaar.
Snap ik niet. Borg krijg je toch terug dus maakt voor het maand inkomen van de eigenaar de hoogte van de borg niet uit.

Blijkbaar woon jij in een ander land dan ik, met een andere cultuur en hebt jij een blindelings vertrouwen in de mensen hier wat betreft "geld". De borg moet inderdaad in principe probleemloos terugbetaald worden  :jajaja: . Je kan toch niet zo naief zijn en je niet realiseren dat de kans dat ze gaan moeilijk doen betreffende de borgrefund enkel denkbeeldig is . Er werden hier al enkele senario's gepost, beschadigd, motor loopt niet meer goed , schammetje hier of daar, wat allemaal aanleiding kan geven tot afhouding op de borg.  :weetikniet: Je moet toch ook weten, uit ervaring, hoe moeilijk het is van de Philipinos geld los te weken is, ook al is het jouw geld.  In :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: wordt het geld op een geblokkeerde rekening gestort , maar denk niet dat dat hier van toepassing zal zijn. Kan er nog inkomen dat ze de borg van 5.000 peso(volgens de webside) naar 40.000 opslaan omdat ze aan eilandhopping willen doen, maar ook de huur is niet correct, 15.000 peso voor 1 maand = 30 dagen , 5 weken is 35 dagen dus 5 extra dagen x 700peso = 3500 peso.....3.500 + 15.000 = 18.500 peso en geen 20.000 peso....Aha , witneuzen , rap alles omhoog. En van dat soort mensen moet je nu plotseling gaan verwachten dat ze de borg klakkeloos gaan terugbetalen  :weetikniet: mss wel, maar steek er mijn hand niet voor in't vuur.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

OUR PRICES: 1 day: 700 pesos, 1 week: 4 500 pesos, 1 month: 15 000 pesos

WHAT WE WANT FROM YOU: Above 21 years of age, 1 Passport, Deposit 5 000 peso
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Tja als filipino's geld ruiken is niets te gek.

Even ter vergelijk P120000 is wel meer dan â,¬ 2000 daar huur je een riant huis voor in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley:

Zelfs voor P 40000 huur je al een kompleet ingerichte condo per maand hier.
Dus de investering/risiko die de eigenaar doet/loopt met zijn scooters t.o.v. andere investeringen in de phils gaat volledig onderuit.

Een condo kan ook volledig uitgewoond zijn binnen 1 maand maar kost wel het 100 voudige van zo'n scooter.

Just my 2 cents
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Misschien een tip ivm de waarborg : het is inderdaad een terechte opmerking dat jullie na de huurperiode een heleboel pesos zou terugkrijgen die je niet meer kan uitgeven kort voor terugkeer.
Misschien een suggestie : betaal de borg in â,¬ , equivalent aan de gevraagde pesos? Zo is er geen verlies door wisselkoers en hebben jullie gelijk eigen valuta bij terugkeer.
Mocht toch een deel van de borg nodig zijn om schade te vergoeden (niet denkbeeldig na zo'n lange trip..) dan kunnen jullie dat met pesos betalen of nog in laatste instantie (een deel van) de "â,¬-waarborg" omwisselen.
Nog een tip : doe eerst een uitgebreid proefritje (of dag?) in de buurt van de verhuurplaats. Zo kunnen jullie tijdig kleine mankementjes of ongemakken vaststellen en laten verhelpen vooraleer de lange trip aan te vatten.
En... fotografeer alle bestaande schade op voorhand. Dit vermijdt discussies achteraf !

Pinocchio

Citaat van: Amice op zondag 23 november 2014, 10:45:28
Een condo kan ook volledig uitgewoond zijn binnen 1 maand maar kost wel het 100 voudige van zo'n scooter.

Just my 2 cents

Met die condo kan je natuurlijk niet de ferry op.

De waarborg moet in eerste plaats dienen voor terugkeer van de scooters.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een linke boel is om je waarborg terug te krijgen. Om niet te zeggen bijna onmogelijk.

Typhoons,hospitaal,schoolkosten, onvoorziene omstandigheden en nog een honderdtal smoezen.

Dreelien

Wat zijn jullie allemaal bezorgd, maar ook, wat zijn jullie vreselijk angstige en wantrouwende mensen zeg.
Het lijkt wel of er op de hele Filippijnen geen fatsoenlijk mens rondloopt, en dat het daar allemaal criminelen en maffiso zijn. A
ls we jullie zo lezen, dan vragen wij ons af waarom jullie uberhaupt in dit afschuwelijke land willen wonen. Brrrrrr.  :negatief:

De borg betalen we sowieso in Euro's, en dat was ook geen enkel probleem. Misschien betalen we zelfs wel met de creditcard, zoals dat wereldwijd ook altijd bij autoverhuurbedrijven gedaan wordt.
We hebben hier zoals wij het kunnen inschatten te maken met een fatsoenlijk bedrijf en niet met particulieren die ons willen oplichten.

Die borg gaan we gewoon terug krijgen, anders krijgen hun immers de brommers niet terug.
En inderdaad van te voren lopen we de brommers na op beschadigingen en leggen eventueel vast op foto's.

Ja ze hebben de prijs behoorlijk verhoogd, maar dat komt omdat wij hebben aangegeven dat we meerdere eilanden willen bezoeken. Die kosten hebben wij ook ingecalculeerd.
Als we deze reis alles met openbaar vervoer zouden moeten doen, ben je de kosten ook kwijt, maar lever je een groot stuk vrijheid in.

We gaan de tip van joselito ook nog even na, waarvoor dank, want dat zou ons inderdaad veel geld schelen.


Ronny55

Citaat van: Dreelien op zondag 23 november 2014, 13:38:30
Wat zijn jullie allemaal bezorgd, maar ook, wat zijn jullie vreselijk angstige en wantrouwende mensen zeg.
Het lijkt wel of er op de hele Filippijnen geen fatsoenlijk mens rondloopt, en dat het daar allemaal criminelen en maffiso zijn. A
ls we jullie zo lezen, dan vragen wij ons af waarom jullie uberhaupt in dit afschuwelijke land willen wonen. Brrrrrr.  :negatief:

De borg betalen we sowieso in Euro's, en dat was ook geen enkel probleem. Misschien betalen we zelfs wel met de creditcard, zoals dat wereldwijd ook altijd bij autoverhuurbedrijven gedaan wordt.
We hebben hier zoals wij het kunnen inschatten te maken met een fatsoenlijk bedrijf en niet met particulieren die ons willen oplichten.

Die borg gaan we gewoon terug krijgen, anders krijgen hun immers de brommers niet terug.
En inderdaad van te voren lopen we de brommers na op beschadigingen en leggen eventueel vast op foto's.

Ja ze hebben de prijs behoorlijk verhoogd, maar dat komt omdat wij hebben aangegeven dat we meerdere eilanden willen bezoeken. Die kosten hebben wij ook ingecalculeerd.
Als we deze reis alles met openbaar vervoer zouden moeten doen, ben je de kosten ook kwijt, maar lever je een groot stuk vrijheid in.

We gaan de tip van joselito ook nog even na, waarvoor dank, want dat zou ons inderdaad veel geld schelen.



Wat de kosten betreft met openbaar vevoer hebben jullie wel 'n punt en het lang niet zo flexibel als eigen vervoer , 100% mee eens.

Heb ook al dikwijls iemand ingeschat hier en flink bedrogen uitgekomen , daarom die tip van joselito is dik OK alleen al maar om problemen te vermijden, dan wil ik de kosten nog terzijde laten, jullie zijn tenslotte op vacantie .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Citaat van: Ronny55 op zondag 23 november 2014, 08:56:35
Citaat van: Bulldozer op zondag 23 november 2014, 07:41:31
Citaat van: Ronny55 op zondag 23 november 2014, 02:31:03
dan zou het beste zijn dat je iemand vind je dat equivalent in euro op jullie rekening in  :eu: kan storten anders ben je nog nergens.
Dit forum zit toch vol aardige mensen die hem hier best mee willen helpen en zou helemaal geen probleem zijn toch?
Citaat van: Amice op zondag 23 november 2014, 06:43:56
oke dan heb ik eroverheen gelezen, ik was stellig in de veronderstelling dat er borg p40000 stond, maar goed dat is een lekker maand inkomen dan voor de eigenaar.
Snap ik niet. Borg krijg je toch terug dus maakt voor het maand inkomen van de eigenaar de hoogte van de borg niet uit.

Blijkbaar woon jij in een ander land dan ik, met een andere cultuur en hebt jij een blindelings vertrouwen in de mensen hier wat betreft "geld". De borg moet inderdaad in principe probleemloos terugbetaald worden  :jajaja: . Je kan toch niet zo naief zijn en je niet realiseren dat de kans dat ze gaan moeilijk doen betreffende de borgrefund enkel denkbeeldig is . Er werden hier al enkele senario's gepost, beschadigd, motor loopt niet meer goed , schammetje hier of daar, wat allemaal aanleiding kan geven tot afhouding op de borg.
Ik woon zeker in een andere provincie. Ik heb een condo gehuurd, auto's gehuurd en motoren gehuurd. Altijd heb ik mijn borg zonder problemen terug gekregen. Misschien is Mindanau dan toch niet zo leuk om te wonen als je zo vaak bedondert bent of misschien ligt het wel gewoon aan jezelf.

Ik zeg nergens dat ik blind van vertrouwen ben. Meestal helpt het wel als je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en bij een betrouwbaar bedrijf/iemand iets huurt dan bij de goedkoopste beunhaas.

Ronny55

Citaat van: Bulldozer op zondag 23 november 2014, 16:12:27

Ik woon zeker in een andere provincie. Ik heb een condo gehuurd, auto's gehuurd en motoren gehuurd. Altijd heb ik mijn borg zonder problemen terug gekregen. Misschien is Mindanau dan toch niet zo leuk om te wonen als je zo vaak bedondert bent of misschien ligt het wel gewoon aan jezelf.

Ik zeg nergens dat ik blind van vertrouwen ben. Meestal helpt het wel als je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en bij een betrouwbaar bedrijf/iemand iets huurt dan bij de goedkoopste beunhaas.

Toevallig was het niet in Mindanao maar in Bohol, Panglao. We hadden in 2008 een vacantie huisje gereserveerd, op aanraden van een vriend, voor 3 weken , netjes vooruit betaald. Maar toen we daar kwamen had ie het veder verhuurd aan een Engelsman en zijn "entourage". Maar hij had wel gezegt dat ze maar 1 week konden blijven want het was daarna gereserveerd, maar na een week wilde die Engelsman er niet uit., legde hij me uit. Heb toen met die man gesproken, "Neenee ik heb het voor 6 weken gehuurd en meteen ook betaald" en liet me de kwitantie zien....Pak meer dan ik per week heb moeten betalen. Enfin om het kort te maken, ik wacht nog op de refund, 15.000 peso, die zal er wellicht nooit komen gezien dat ding er niet meer is .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Dreelien

Citaat van: Bulldozer op zondag 23 november 2014, 16:12:27

Ik woon zeker in een andere provincie. Ik heb een condo gehuurd, auto's gehuurd en motoren gehuurd. Altijd heb ik mijn borg zonder problemen terug gekregen. Misschien is Mindanau dan toch niet zo leuk om te wonen als je zo vaak bedondert bent of misschien ligt het wel gewoon aan jezelf.

Ik zeg nergens dat ik blind van vertrouwen ben. Meestal helpt het wel als je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en bij een betrouwbaar bedrijf/iemand iets huurt dan bij de goedkoopste beunhaas.

Wij sluiten ons helemaal bij jou aan Bulldozer. Hebben al op de meest vreemde plaatsen auto's en brommers gehuurd, zelfs op Cuba, en dan nog op een andere plaats ingeleverd dan waar we hem hadden opgehaald, maar altijd zonder problemen de borg gewoon retour gekregen. Ook in Zuid Afrika geen enkel probleem. Tja dat zijn toch ook niet de meest betrouwbare landen als het om corruptie ed gaat.

En zoals gezegd, wanneer je bij een goed bedrijf huurt, lijkt het me erg vreemd dat ze je op die manier oplichten, dan krijgen ze immers meteen hele slechte reclame aan hun broek, en dat is voor een bedrijf nou niet bepaald gunstig. Dat is leuk voor de snelle verdienste, maar daarmee houden ze het echt geen jaren vol.