Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 23:26:32
CitaatEen waarborg zou ik nooit betalen. Wat als je ze niet terug krijgt. Je hebt je ticket al om terug naar huis te keren en dus sta je met je rug tegen de muur.

Ja en dat weten ze uiteraard snel genoeg.

Als het geen betrouwbaar adres is dan is bij terugkeer(dat weten ze immers ook precies) de eigenaar zogenaamd weg en die keert pas terug als de tourist al weer is teruggevlogen.

Snel verdient geld.

Als tourist kun je dan aangifte doen maar dat is een wassen neus, zelfs al heb je relatives daar die je zou kunnen machtigen om de zaken af te handelen want die komt binnen de kortste keren bij je aan voor nog meer geld voor rechtzaken etc.


Afgezien van al deze hiaten, jullie krijgen die 80.000 peso terug, wat ga je er mee doen? je mag maar max 10.000 peso mee terug nemen dacht ik  :weetikniet: dan zou het beste zijn dat je iemand vind je dat equivalent in euro op jullie rekening in  :eu: kan storten anders ben je nog nergens. Als jullie oom dat zo kan regelen is het een win win situatie , hij heeft peso aan een goede koers en jullie terug euro aan een goede koers,  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies

denk niet dat dat het probleem is want moneychangers wisselen ook graag pesos voor euros or dollars al dan niet aan een slechte koers....

Amice

Citaat van: Ronny55 op zondag 23 november 2014, 02:31:03
Citaat van: Amice op zaterdag 22 november 2014, 23:26:32
CitaatEen waarborg zou ik nooit betalen. Wat als je ze niet terug krijgt. Je hebt je ticket al om terug naar huis te keren en dus sta je met je rug tegen de muur.

Ja en dat weten ze uiteraard snel genoeg.

Als het geen betrouwbaar adres is dan is bij terugkeer(dat weten ze immers ook precies) de eigenaar zogenaamd weg en die keert pas terug als de tourist al weer is teruggevlogen.

Snel verdient geld.

Als tourist kun je dan aangifte doen maar dat is een wassen neus, zelfs al heb je relatives daar die je zou kunnen machtigen om de zaken af te handelen want die komt binnen de kortste keren bij je aan voor nog meer geld voor rechtzaken etc.


Afgezien van al deze hiaten, jullie krijgen die 80.000 peso terug, wat ga je er mee doen? je mag maar max 10.000 peso mee terug nemen dacht ik  :weetikniet: dan zou het beste zijn dat je iemand vind je dat equivalent in euro op jullie rekening in  :eu: kan storten anders ben je nog nergens. Als jullie oom dat zo kan regelen is het een win win situatie , hij heeft peso aan een goede koers en jullie terug euro aan een goede koers,  :jajaja:

Dreelien had het over p40000 borg en geen P80000. daarnaast dacht ik dat het export bedrag ook hoger lag of in $ is vastgesteld. Wellicht dat Pinnochio daar het juiste antwoord op weet.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

Amice die 40000 peso is per brommer .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Citaat van: boldy op zondag 23 november 2014, 06:21:10
Amice die 40000 peso is per brommer .

Ja hoe men erbij komt snap ik maar dat staat niet in het bericht van Dreelien want dan zou er dus ook 2x p20000 aan huur betaald moeten worden, wat een totaal bedrag geeft van P 120000 en dat zou rete duur zijn dan zeker voor Filippijnse begrippen. Bij dat bedrag zou ik wel weten wat ik koos dan want dan is koop en latere verkoop een stuk  beterkoop.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

Citaat van: Dreelien op donderdag 20 november 2014, 16:23:05
Citaat van: Dreelien op vrijdag 14 november 2014, 13:42:55
Beste Rich,

Hartelijk dank, dat zijn inderdaad goeie tips. en dat was inderdaad wat wij zochten.

De bovenste twee hebben we al contact mee gehad.
Sterker nog, de bovenste kan ons ook helpen aan 2 brommers. Daar hebben we een afspraak mee wanneer we daar zijn.

De overige links hebben we al bekeken en geven wel informatie, maar net niet datgene wat wij zoeken.

Even een update: Zoals het nu is hebben we een optie op 2 brommers via http://davao-samal-motorcycle-rental.com/

Hier krijgen we 2 helms bij, alle benodigde papieren, we mogen ermee door de hele filippijnen reizen, ze hebben voor ons nieuwe banden opgelegd, er zit een kettingslot bij en we mogen alles eerst bekijken en testen voordat we beslissen, zonder extra kosten.

Huur kost 20.000 Peso voor 5 weken per brommer en we moeten een borg betalen van 40.000 Peso per brommer.
We moeten een kopie van ons paspoort inleveren en we mogen ook in Euro's betalen.

Het zijn automaten, dus geen last met schakelen met onze sandalen.

Het ziet er allemaal zeer betrouwbaar uit.
De dame reageert zeer adequaat en alert op onze e-mails met de honderden vragen die we haar inmiddels al gesteld hebben.

Zodra we in de Filippijnen zijn, gaan we samen met oom en neef ter plaatse alles bekijken en doorspreken en dan beslissen we wat we gaan doen.

Uiteraard zullen we tzt nog laten weten hoe alles is verlopen.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

oke dan heb ik eroverheen gelezen, ik was stellig in de veronderstelling dat er borg p40000 stond, maar goed dat is een lekker maand inkomen dan voor de eigenaar.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op zondag 23 november 2014, 06:13:50
Wellicht dat Pinnochio daar het juiste antwoord op weet.  :weetikniet:

Het is nog steeds zo dat je maximum 10.000 pesos/persoon het land mag uitvoeren.

Bulldozer

Citaat van: Ronny55 op zondag 23 november 2014, 02:31:03
dan zou het beste zijn dat je iemand vind je dat equivalent in euro op jullie rekening in  :eu: kan storten anders ben je nog nergens.
Dit forum zit toch vol aardige mensen die hem hier best mee willen helpen en zou helemaal geen probleem zijn toch?
Citaat van: Amice op zondag 23 november 2014, 06:43:56
oke dan heb ik eroverheen gelezen, ik was stellig in de veronderstelling dat er borg p40000 stond, maar goed dat is een lekker maand inkomen dan voor de eigenaar.
Snap ik niet. Borg krijg je toch terug dus maakt voor het maand inkomen van de eigenaar de hoogte van de borg niet uit.

Amice

Citaat van: Bulldozer op zondag 23 november 2014, 07:41:31
Citaat van: Ronny55 op zondag 23 november 2014, 02:31:03
dan zou het beste zijn dat je iemand vind je dat equivalent in euro op jullie rekening in  :eu: kan storten anders ben je nog nergens.
Dit forum zit toch vol aardige mensen die hem hier best mee willen helpen en zou helemaal geen probleem zijn toch?
Citaat van: Amice op zondag 23 november 2014, 06:43:56
oke dan heb ik eroverheen gelezen, ik was stellig in de veronderstelling dat er borg p40000 stond, maar goed dat is een lekker maand inkomen dan voor de eigenaar.
Snap ik niet. Borg krijg je toch terug dus maakt voor het maand inkomen van de eigenaar de hoogte van de borg niet uit.

Ik ging er vanuit dat ook de huurprijs p20000 totaal was, dat schreef ik enkele posts terug ook. Maar of hij die borg terug krijgt, weten we pas achteraf.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent