Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Beste Goudakaas is Belgisch

Gestart door Ronny55, vrijdag 21 november 2014, 01:28:43

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

20/11/14 20u04 - De beste Goudakaas van de wereld komt niét uit Holland, maar uit ons land. De Flandrien Kaas uit Wervik heeft het op de World Cheese Awards in Londen gehaald voor de bekende Nederlandse Beemster-kaas.


Oei, oei, gaan wij Belgen nu de eervolle titel van "Kaaskoppen" overnemen.... :lachen: :lachen:

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/2127014/Beste-Goudakaas-is-Belgisch.dhtml
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 21 november 2014, 01:28:43
20/11/14 20u04 - De beste Goudakaas van de wereld komt niét uit Holland, maar uit ons land. De Flandrien Kaas uit Wervik heeft het op de World Cheese Awards in Londen gehaald voor de bekende Nederlandse Beemster-kaas.


Oei, oei, gaan wij Belgen nu de eervolle titel van "Kaaskoppen" overnemen.... :lachen: :lachen:

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/2127014/Beste-Goudakaas-is-Belgisch.dhtml

Ik zal er eens op zoeken of het uberhaupt wel wereldwijd te verkrijgen is en als echte kaaskop eens testen. Die gasten in London weten niet wat kaas is dus dat kunnen we ze niet kwalijk nemen.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Die "flandrien kaas", nooit van gehoord ...de beemster- kaas daarentegen ken ik wel , hmmm lekker. Engelsen die niet meer gewend zijn als "Fish, chips and kidney peas" in hoeverre is hun mening een "expertiese" .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

De titel is overigens misleidend want Beemsterkaas is geen Goudse kaas en Flandrien kaas al helemaal niet.

Het is jammer dat men de naam goudse kaas niet heeft afgeschermd, nu gebruikt iedereen het.
Zelfs Australische kaas heet tegenwoordig Goudse kaas.

Uiteraard doelt men daarmee op de smaak maar die smaak halen ze vaak niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

#4
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 21 november 2014, 01:55:48
Die "flandrien kaas", nooit van gehoord ...de beemster- kaas daarentegen ken ik wel , hmmm lekker. Engelsen die niet meer gewend zijn als "Fish, chips and kidney peas" in hoeverre is hun mening een "expertiese" .
Die Flandrien kaas bestaat nog maar ietsje langer dan een jaar en het waren heus niet Engelsen alleen die hem winnaar verklaard hebben.De jury bestond uit 250 leden uit 33 landen die 2.600 kazen getest hebben.
Zullen er dan wel een paar tussen gezeten hebben die iets van kaas wisten denk ik zo.... :jajaja:  :biggrinn:
En soms is de kopie beter dan het origineel...kijk naar Japan...wat ze kopieren is meestal ook beter dan het origineel... :lachen:



De Flandrien Kaas van de Belgische kaasgroothandel Triporteur uit Wervik is op de World Cheese Awards in Londen bekroond als beste goudse kaas ter wereld.
In totaal werden 2.600 kazen gekeurd door 250 experten uit 33 landen. In de categorie 'goudse kaas geproduceerd na 01/12/2013' behaalde Flandrien Kaas dus de hoogste score en werd ze uitgeroepen tot de beste goudse kaas ter wereld. En dat terwijl hij pas een jaar geleden werd gelanceerd.

Onverhoopt succes

Zaakvoerder Jan Desmet: "Als jonge kaasmakerij besloten we om onze kans te wagen op deze belangrijke kaaskeuring. De bekroning tot beste kaas is een onverhoopt succes. Ook de verkoop trouwens. De vraag naar Flandrien Kaas overstijgt momenteel het aanbod.


Volgens de tekst die ik gevonden heb hierboven ging het wel degelijk over Gouda en niet over Beemster.


Ronny55

Citaat van: Amice op vrijdag 21 november 2014, 03:00:26
De titel is overigens misleidend want Beemsterkaas is geen Goudse kaas en Flandrien kaas al helemaal niet.

Het is jammer dat men de naam goudse kaas niet heeft afgeschermd, nu gebruikt iedereen het.
Zelfs Australische kaas heet tegenwoordig Goudse kaas.

Uiteraard doelt men daarmee op de smaak maar die smaak halen ze vaak niet.
Denk dat "goudse kaas" eerder gebruikt wordt als referentie voor de manier waarop de kaas wordt bereid...idd zou niet mogen, Er zijn schuimwijnen die lekkerder zijn dan Champagne maar daarom mogen ze die naam nog niet gebruiken. Idem dito voor wijnbrand, mag ook zomaar niet cognac genoemd worden. VB de "Magno" geproduceerd in Spangje ( jerez de le fronterra) is voor mij lekkerder dan de meeste "cognac's"
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Citaat van: Amice op vrijdag 21 november 2014, 03:00:26
De titel is overigens misleidend want Beemsterkaas is geen Goudse kaas en Flandrien kaas al helemaal niet.

Het is jammer dat men de naam goudse kaas niet heeft afgeschermd, nu gebruikt iedereen het.
Zelfs Australische kaas heet tegenwoordig Goudse kaas.

Uiteraard doelt men daarmee op de smaak maar die smaak halen ze vaak niet.

Vreemd ja dat de naam Goudse kaas niet is afgeschermd  :ikkeniebegrijp:

Stel je voor, binnenkort komen ze met een bericht, 'Oud Amsterdam' is uitgeroepen tot de beste 'Oud Brugge kaas'  of omgekeerd  :confused2:

Rich de Nederbelg.

Rich

Rich de Nederbelg.

peldoman

Ik mag toch aannemen dat niemand verwacht dat ik hier op ga reageren?  :negatief: