Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Beste Goudakaas is Belgisch

Gestart door Ronny55, vrijdag 21 november 2014, 01:28:43

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Lorre op vrijdag  9 januari 2015, 10:48:41
Citaat van: Amice op vrijdag  9 januari 2015, 09:53:32
Citaat van: Lorre op maandag  5 januari 2015, 00:06:25
Citaat van: robert van dijck op zondag  4 januari 2015, 16:14:56
Hetzelfde verhaal voor Ardense ham, de varkens hebben nooit de Ardennen levend gezien,

Zoals die van Parma...  Ze zien  Parma levend en keren terug als hammen...

mja dat vroeg ik me dus ook af waarom die varkens dan levend naar parma zouden moeten worden vervoert om dan toch voor behandeling terug te keren naar  :nederlandsevlag: en dan wederom terug naar Italie.

:nederlandsevlag: kent immers ook goede slachterijen.  :weetikniet:

Waarom goedkoop doen als het duur kan.  :lachen:   :applaus:

Om het werk in de wereld te houden, anders weer tig mensen zonder job. :ikkeniebegrijp:

Van de besparing kunnen ze weer brood en spelen geven net als de oude romeinen deden en is het volk ook weer rustig en tevreden. :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre


Cosyns Guy

Citaat van: Amice op vrijdag  9 januari 2015, 09:53:32
Citaat van: Lorre op maandag  5 januari 2015, 00:06:25
Citaat van: robert van dijck op zondag  4 januari 2015, 16:14:56
Hetzelfde verhaal voor Ardense ham, de varkens hebben nooit de Ardennen levend gezien,

Zoals die van Parma...  Ze zien  Parma levend en keren terug als hammen...

mja dat vroeg ik me dus ook af waarom die varkens dan levend naar parma zouden moeten worden vervoert om dan toch voor behandeling terug te keren naar  :nederlandsevlag: en dan wederom terug naar Italie.

:nederlandsevlag: kent immers ook goede slachterijen.  :weetikniet:

Waarom goedkoop doen als het duur kan.  :lachen:   :applaus:
Kwestie van invoer-uitvoer.Komen levend in Parma zoals gezegd.Worden geslacht en de hammen zijn dan wel legale Italiaanse hammen geworden na het nodige papierwerk,anders kan en mag men het geen Parma hesp noemen....simpel toch   :lachen:

Amice

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag  9 januari 2015, 20:38:46
Citaat van: Amice op vrijdag  9 januari 2015, 09:53:32
Citaat van: Lorre op maandag  5 januari 2015, 00:06:25
Citaat van: robert van dijck op zondag  4 januari 2015, 16:14:56
Hetzelfde verhaal voor Ardense ham, de varkens hebben nooit de Ardennen levend gezien,

Zoals die van Parma...  Ze zien  Parma levend en keren terug als hammen...

mja dat vroeg ik me dus ook af waarom die varkens dan levend naar parma zouden moeten worden vervoert om dan toch voor behandeling terug te keren naar  :nederlandsevlag: en dan wederom terug naar Italie.

:nederlandsevlag: kent immers ook goede slachterijen.  :weetikniet:

Waarom goedkoop doen als het duur kan.  :lachen:   :applaus:
Kwestie van invoer-uitvoer.Komen levend in Parma zoals gezegd.Worden geslacht en de hammen zijn dan wel legale Italiaanse hammen geworden na het nodige papierwerk,anders kan en mag men het geen Parma hesp noemen....simpel toch   :lachen:


Simpele besodemieterij ja dat was al wel duidelijk en dan ook nog een grote mond hebben als merknamen worden nagemaakt in china want dat zou uiteraard niet mogen. :negatief:





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cees

#64
Citaat van: Amice op vrijdag  9 januari 2015, 23:02:21

Simpele besodemieterij ja dat was al wel duidelijk en dan ook nog een grote mond hebben als merknamen worden nagemaakt in china want dat zou uiteraard niet mogen. :negatief:


Amice dit is een kwestie van rondpompen van Europees geld,
Italië krijgt de varkens goedkoop en de Nederlandse exporteur krijgt subsidie, dan krijgt de Italiaanse exporteur weer subsidie voor het vlees enz.

Er gaan stukken vlees naar Italië daar worden er carbonades van gemaakt en verpakt voor een grootgrutter.
Is voor ons ook goed kunnen wij blijven rijden  :lachen:

Wij brachten rundvlees naar toenmalig Yougoslavië werd er daar goulash van gemaakt en ingeblikt dan werd het naar Hongarije gebracht sticker erop en gëxporteerd naar Nederland als orgineel Hongaarse goulash.
Handel is handel.

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

Rich

#65
Citaat van: Cees op zaterdag 10 januari 2015, 03:35:49
Citaat van: Amice op vrijdag  9 januari 2015, 23:02:21

Simpele besodemieterij ja dat was al wel duidelijk en dan ook nog een grote mond hebben als merknamen worden nagemaakt in china want dat zou uiteraard niet mogen. :negatief:


Amice dit is een kwestie van rondpompen van Europees geld,
Italië krijgt de varkens goedkoop en de Nederlandse exporteur krijgt subsidie, dan krijgt de Italiaanse exporteur weer subsidie voor het vlees enz.

Er gaan stukken vlees naar Italië daar worden er carbonades van gemaakt en verpakt voor een grootgrutter.
Is voor ons ook goed kunnen wij blijven rijden  :lachen:

Wij brachten rundvlees naar toenmalig Yougoslavië werd er daar goulash van gemaakt en ingeblikt dan werd het naar Hongarije gebracht sticker erop en gëxporteerd naar Nederland als orgineel Hongaarse goulash.
Handel is handel.

gr.Cees


Ja klopt Cees, is de normaalste zaak van de wereld en op elk niveau.

Ik importeerde destijds goederen uit de Filippijnen, voornamelijk omdat de filipino's gekend zijn om hun goeie designers, maar hoe meer ik begon te importeren hoe meer ze probeerden om me te belazeren (kan er een boek over schrijven)  en toen ben ik met stapels samples naar China gegaan en daar maakten zij het na...............voor een veel beter prijs en betere voorwaarden, en ik was niet de enige die dat deed.

Zo zijn vele exporteurs in de Filippijnen klanten kwijtgeraakt. Na een paar jaar kwam ik dezelfde inkopers van bedrijven op beurzen in China tegen die ik ook in Manila op de beurs tegenkwam.

En zo gaat dat overal ter wereld. Da's idd handel  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Amice

CitaatIs voor ons ook goed kunnen wij blijven rijden





Dus gewoon geen fake parma ham meer kopen.  :jajaja:

@ Rich

Ik heb het hele gedoe omtrent merk bescherming ook nooit goed begrepen maar het heeft wel een lange tijd gespeeld en wellicht nog bij airport en andere costums.
Het verhaal van Cees doet daar dan weer een licht op schijnen en wordt het duidelijk dat de overheden zich wel degelijk met handel bemoeien omdat ze er zodoende aan kunnen verdienen.

Hoe men het ook draait of keert we worden allemaal besodemietert maar ik noem dat niet de normaalste zaak in de wereld, integendeel.

Diegene die dat wel doen zijn debet aan het feit dat de wereld meer en meer verrot is en wordt en de grondslag daarvoor is niets anders dan graai en hebzucht met geen enkele scrupules meer om jan en alleman maar te besodemieteren, ter eigen gewin.

De Filipino's in je verhaal hadden dat blijkbaar eerder onder de knie, niet tegenstaande dat ik ook daar afkerig van ben.

:hoedjeaf:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Kijk, als je dit moet doen in de handel dan ben je dus niet goed bezig.

http://www.nu.nl/duurzaam/3969875/albert-heijn-stopt-met-merk-puur--eerlijk.html

Wellicht dat list & bedrog beter op zijn plaats was. :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent