Hoe zit dat nu met eigendom in de Filipijnen voor 'foreigners'?

Gestart door polowonder, zondag 28 december 2014, 13:37:51

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Een zogenaamde 60/40 corporationship heeft ook haken en ogen...beste is nog dacht ik (had ik ook moeten doen...maar ik was die jaren te druk bezig om dronken te zijn)....koop een stuk grond voor de vrouw (op dat moment ben je nog verliefd neem ik aan) op voorwaarde dat je voor 25 jaar een lease daarop krijgt ....(eventueel met een option van een andere 25 jaar ..of welke periode dan ook)....zodat ze je er niet ZOMAAR VOOR DE KAT ZIJN KONT eraf kan trappen...probleem zou kunnen zijn dat de vrouw misschien zou zeggen...." So....you don't trust me anymore...is that your love for me ....BASTOS?"

"Oh"...zegt u daar ater in de zaal:...."Mijn vrouw zou me nooit bedonderen of eruit trappen"...because she loves me so much?..... :lachen: :lachen:

Misschien de uwe niet....maar er zijn er velen die pennyless en zwaar gefustreerd (sommigen aan de rand van zelfmoord... :ripba8: :ripba8:) zijn gebleven nadat de schoonfamilie de zaak "IN BESLAG" nam............ :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8:






bananacreek

Correct.......... Amice heeft geheel gelijk want volgens de wet MAG JE NIET VAN JE EIGEN VROUW/MAN LEASEN......was ik helemaal vergeten vanwege mijn Alzenheimer....

Dus bijvoorbeeld kopen en leasen voordat je trouwt?.....ook een gevaarlijke zaak dacht ik?...

@Amice...dank voor de correctie... :hoedjeaf:

polowonder

Wat die Filipijnse regering weigert in te zien is dat er  'betere' huizen zouden gebouwd worden. tenslotte kan je al 'foreigner' de grond toch niet meenemen.

Kijk trouwens maar eens in het Zuiden van Spanje. Daar worden heel nette huizen en villa's gebouwd, bijna alle bevolkt door vreemdelingen. Een groot aantal vestigt zich daar ook, en brengen belastingsgelden, verkeersbelasting, en alle soorten belasting op verbruik mee.

In de Filipijnen komen daar dan nog bij: duizenden jobs voor 'maids', 'drivers', 'poolcleaners' en wat nog meer. Die huizen moeten ook onderhouden worden en bemeubeld.

Maar ja, een Filipino(a) en logica???  :lachen:

Ronny55

Ergens eens gelezen van een combine om op een betrekkelijk veilige manier grond te kopen , Je leent de pinoy of pinay het geld voor de aankoop met de titel van de grond als colateral. Op die manier kunnen ze nog wel de grond verkopen onder je gat uit maar heb je je centen terug. Het werkt echter niet met je wettige echtgenoot.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

polowonder

Citaat van: Ronny55 op zondag 28 december 2014, 23:28:36
Ergens eens gelezen van een combine om op een betrekkelijk veilige manier grond te kopen , Je leent de pinoy of pinay het geld voor de aankoop met de titel van de grond als colateral. Op die manier kunnen ze nog wel de grond verkopen onder je gat uit maar heb je je centen terug. Het werkt echter niet met je wettige echtgenoot.

Als het dus af moet hangen van het vertrouwen in een pinoy of pinay, dan haak ik af. Ok, een condo kopen (met wat geluk vind je zelfs een gelijkvloers). Maar naar een tropisch land gaan om dan in een appartement te kruipen? Neen daar bedank ik feestelijk voor.

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op zondag 28 december 2014, 14:05:39
Er was een aantal jaren geleden een voorstel in congress om de wet te veranderen en daarbij de buitenlanders in bepaalde gevallen een max van 1000 vierkante meters (dacht ik) op naam te kunnen registreren

Dit verwijst naar Charter Change (ChaCha) van 1987 !!!

We zijn intussen 27 jaar later en er is nog niets veranderd.

Buitenlanders die in de Filippijnen grond willen kopen en willen vermijden dat hun echtgenote hen vervolgens buitengooit kunnen best eens met een bank naar keuze gaan praten.

Meer en meer buitenlanders maken gebruik van de "bankgarantie" om hun eigendom te beschermen.

Zo een "bankgarantie" bestaat erin dat de grond wordt aangekocht met geleend geld en zolang de lening loopt blijft de bank eigenaar van de grond en dus ook van de bijhorende tittle.

Het betreft een constructie die goed bekend is in elke bank waarbij de buitenlander het geld voor de aankoop in de bank belegd en terzelfder tijd hetzelfde bedrag leent met een zeer klein verschil in intrest maandelijks te betalen aan de bank.

De tittle kan wel op naam van de echtgenote of een persoon naar keuze staan, en de buitenlander kan ten allen tijde de "banklening" afbetalen en zodoende in het bezit komen van de tittle.


Ronny55

Citaat van: Pinocchio op maandag 29 december 2014, 00:12:40
Citaat van: bananacreek op zondag 28 december 2014, 14:05:39
Er was een aantal jaren geleden een voorstel in congress om de wet te veranderen en daarbij de buitenlanders in bepaalde gevallen een max van 1000 vierkante meters (dacht ik) op naam te kunnen registreren

Dit verwijst naar Charter Change (ChaCha) van 1987 !!!

We zijn intussen 27 jaar later en er is nog niets veranderd.

Buitenlanders die in de Filippijnen grond willen kopen en willen vermijden dat hun echtgenote hen vervolgens buitengooit kunnen best eens met een bank naar keuze gaan praten.

Meer en meer buitenlanders maken gebruik van de "bankgarantie" om hun eigendom te beschermen.

Zo een "bankgarantie" bestaat erin dat de grond wordt aangekocht met geleend geld en zolang de lening loopt blijft de bank eigenaar van de grond en dus ook van de bijhorende tittle.

Het betreft een constructie die goed bekend is in elke bank waarbij de buitenlander het geld voor de aankoop in de bank belegd en terzelfder tijd hetzelfde bedrag leent met een zeer klein verschil in intrest maandelijks te betalen aan de bank.

De tittle kan wel op naam van de echtgenote of een persoon naar keuze staan, en de buitenlander kan ten allen tijde de "banklening" afbetalen en zodoende in het bezit komen van de tittle.


Dat is ook een goede oplossing , maar dan zit je wel met jaarlijkse intresten die hier in de  :smiley-philippines: niet goedkoop zijn, 15 tot 20 % , op 500.000 peso is dat toch een slordige 75K tot 100K ...investeren in de bank brengt je max 5% op als je geluk hebt,
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op maandag 29 december 2014, 01:19:46
Dat is ook een goede oplossing , maar dan zit je wel met jaarlijkse intresten die hier in de  :smiley-philippines: niet goedkoop zijn, 15 tot 20 % , op 500.000 peso is dat toch een slordige 75K tot 100K ...investeren in de bank brengt je max 5% op als je geluk hebt,

Het betreft hier een constructie waarbij de bank geen enkel risico loopt en het verschil in intrest miniem is.

Je hoeft ook geen groot bedrag te lenen, zelfs als het negatief saldo 1000 pesos is blijft de tittle in de kluis van de bank, en daar is het tenslotte om te doen.

Ronny55

Er zijn meerder combines om een bi-pas te maken en je "eigendom te beschermen....Ken een geval waar een Amerikaan en de eigenaar van een subdivisie een overeenkomst sloten , Hij kocht zogezegt een huis , waarde 2.000.000 peso , hij investeerde bij de eigenaar 3.000.000 peso met de titel van het huis als borg en een looptijd van minimaal 5 jaar dat dan automatisch verlengt werd.(de exacte details van het contract ken ik niet precies). Het kwam er op neer, De jaarlijkse interest van de 3 mlj diende om de "huur te vereffenen" . Er werden verbouwingen en verbeteringen aan het huis gedaan door de Amerikaan in de loop der jaren, dat is ie wel kwijt. Intussen is ie terug naar de Usa en heeft netjes zijn 3 mlj teruggekregen. Er op gewonnen heeft die man uiteraard niet, daartegenover was het risiko ook minimaal. BTW, intussen werd het huis verkocht voor 3,5 mlj.

Gewoon iets huren met een langlopend contract en het naar je goesting inrichten lijkt me nog de beste oplossing.  :weetikniet:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op maandag 29 december 2014, 01:42:38
Citaat van: Ronny55 op maandag 29 december 2014, 01:19:46
Dat is ook een goede oplossing , maar dan zit je wel met jaarlijkse intresten die hier in de  :smiley-philippines: niet goedkoop zijn, 15 tot 20 % , op 500.000 peso is dat toch een slordige 75K tot 100K ...investeren in de bank brengt je max 5% op als je geluk hebt,

Het betreft hier een constructie waarbij de bank geen enkel risico loopt en het verschil in intrest miniem is.

Je hoeft ook geen groot bedrag te lenen, zelfs als het negatief saldo 1000 pesos is blijft de tittle in de kluis van de bank, en daar is het tenslotte om te doen.

Jaja maar als de pinoy, op wiens naam de titel is met de 1000 peso nar de bank gaat , wat dan ?
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.