Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aankomst op terminal 3

Gestart door jamietagabundok, donderdag 19 februari 2015, 20:06:09

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Als alles volgens plan verloopt , vlieg ik volgende week met Emirates naar Manila.   Het in me inmiddels duidelijk dat Emirates op terminal 3 land.  Ik heb gelezen op het forum dat er op terminal 1 geld gewisseld kan worden . Maar is dat op terminal 3 ook het geval?, ik heb begrepen dat slechts een beperkt aantal buitenlandse    maatschappijen van deze terminal gebruik maken.   En als er geen mogelijkheden zijn om euro voor piso te wisselen waar kan dat dan wel?   In omgeving van vliegveld liefst ?

jiggy

Het is daar best soms druk op Terminal 3. En groot (4 bouwlagen).  't Is splinternieuw, modern. Zeker niet als "domestic" bedoeld.

Als ik me niet vergis zijn op het gelijkvloers (1) een aantal diensten, misschien zelfs wisselkantoren.
Of.. een ATM indien je een creditcard hebt? (Wel 5â,¬ kosten /transactie heb ik op mijn afrekening gezien.
Op de derde verdieping (4) is een grote foodcourt, mocht het je interesseren, ok vind je daar wat je zoekt...

janvanderijt


jamietagabundok

O, ik zocht eigenlijk meer naar mogelijkheden om  paar honderd euro cash geld te wisselen op terminal 3 zoals dat op terminal 1 wel kan heb ik gelezen. ? Ik blijf maar 1 dag in Manila, vlieg andere dag naar Zamboanga.  Als alles volgens plan gaat tenminste.

Ifugao

Ik weet niet waar in Manila je verblijft maar de buurt Ermita/Malate zijn een heel veel kleine Money Changers.

Bulldozer

Wat een gelul allemaal hierzo...  :floet:

Ja, je kan geld wisselen op terminal 3. Na de immigratie pak je je koffers van de baggage band. Passeer de douane en onderweg naar de uitgang kom je een wisselkantoortje tegen.

jiggy

Citaat van: Bulldozer op vrijdag 20 februari 2015, 10:21:33
Wat een gelul allemaal hierzo...  :floet:

Ja, je kan geld wisselen op terminal 3. Na de immigratie pak je je koffers van de baggage band. Passeer de douane en onderweg naar de uitgang kom je een wisselkantoortje tegen.
Bevestiging van mijn vermoeden.
Doch nog niet aangehaald : op welk tijdsstip komt onze vriend Jeamie aan of.. zijn wisselkantoren 24/24 open?
In de foodcourt op nivo 4 is dat niet het geval. Dar sloten sommige zaken rond 21u hun deuren...

Rich


Even zoeken op Google:  Manila terminal 3 ATM en dan zie je het volgende, simpel toch?


http://125.60.203.88/miaa/?option=com_content&view=article&id=374&Itemid=110
Rich de Nederbelg.

Donnie

Let wel dat in zijn algemeenheid wisselkoersen en ATM transacties op luchthavens nadeliger zijn dan die buiten de luchthaven. Men kan als bank of wisselkantoor mooi extra geld verdienen aan mensen die geen keuze hebben of denken te hebben daar ze na aankomst nog geen cash geld hebben om bijvoorbeeld de taxi te betalen. Als het even kan is het mooi meegenomen als je reeds al wat contanten hebt, of geld van een lokale bankrekening kunt trekken (bankrekening van de partner bijvoorbeeld) en pas later geld trekt. Liefst even goed kijkend naar de koersen. Ook hier valt weer te besparen, zo zijn er vaak wisselkantoortjes die een betere koers geven dan wisselen bij de bank, of geeft men een betere koers bij grotere coupures.

Mijn standaard bestemming is TH, we hebben altijd wel wat Bahtjes voor de taxi of trekken dat uit de muur op een Thaise pinpas. Bundeltje 100 euro biljetten mee en dan wisselen bij een particulier wisselkantoor in centraal BKK (eerst even online kijken waar op dat moment de beste koers is). Zo'n aanpak zal naar ik aanneem ook van toepassing zijn op MNL.