Dingen die mis gaan bij bouwen

Gestart door Cobra, zondag 22 februari 2015, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Cobra op dinsdag 15 september 2015, 19:56:23
Citaat van: Luc op dinsdag 15 september 2015, 17:08:31
Citaat van: opinie op dinsdag 15 september 2015, 15:52:07
Bij sommige scharnieren, zoals bladscharnieren en kogellagerscharnieren, hoeft zelfs alleen maar de pen te worden verwijderd om de deur of het raam te kunnen openen, een dievenklauw voorkomt dit.

De laatste keer in de  :smiley-philippines: had mijn vrouw 2 man ingehuurd om een bed te verhuizen. Dat ging net niet door de deur. En maar sukkelen. Ik zeg haal de deur weg. Ah ja, en ze begonnen met de schroeven uit de scharnieren te draaien. Ik pak de schroevendraaier af en klop de pennen uit de scharnieren. Oh oh met grote ogen, dat kan ook.

Over het bed, dat is ook een verhaal. Ik had een neef gevraagd om een single bed te laten maken. Als ze mij niet zien was dat een stuk goedkoper. Komt in orde, hij had een bed besteld voor een lang persoon. Kwamen ze af met een bed van 2,5 meter lang en 60cm breed  :jajaja:  :weia:

Een nederlander wilde dubbel glas in een raam hebben, vroeg aan "vakman" of hij dat kon leveren en plaatsen.

Antwoord  : (eigenlijk niet nodig om dit nog te vermelden)  "Yes Sir , No problem !".

Dus die vakman meet het raam op en komt later terug met 2 losse glas platen en een houten latje voor er tussen.   :ikkeniebegrijp:  :lachen:


Das ook dubbel glas he ! :applaus:


Ergens te begrijpen, want ze kennen dat vrijwel niet daar behalve in grote projecten, hoge kantoorgebouwen en condominiums etc.

Bij een huisje in San Miguel in Bacong hier werden dubbele schuiframen geplaatst maar de "grendels" (locks) om de ramen open te schuiven of af te sluiten waren aan de BUITENKANT geplaatst............. :lachen: :lachen: :lachen: (waar verhaal) ...ask Pierrevanderwiesen want het was zijn buur........... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:

Luc

Citaat van: bananacreek op woensdag 16 september 2015, 14:20:09
Citaat van: Cobra op dinsdag 15 september 2015, 19:56:23
Citaat van: Luc op dinsdag 15 september 2015, 17:08:31
Citaat van: opinie op dinsdag 15 september 2015, 15:52:07
Bij sommige scharnieren, zoals bladscharnieren en kogellagerscharnieren, hoeft zelfs alleen maar de pen te worden verwijderd om de deur of het raam te kunnen openen, een dievenklauw voorkomt dit.

De laatste keer in de  :smiley-philippines: had mijn vrouw 2 man ingehuurd om een bed te verhuizen. Dat ging net niet door de deur. En maar sukkelen. Ik zeg haal de deur weg. Ah ja, en ze begonnen met de schroeven uit de scharnieren te draaien. Ik pak de schroevendraaier af en klop de pennen uit de scharnieren. Oh oh met grote ogen, dat kan ook.

Over het bed, dat is ook een verhaal. Ik had een neef gevraagd om een single bed te laten maken. Als ze mij niet zien was dat een stuk goedkoper. Komt in orde, hij had een bed besteld voor een lang persoon. Kwamen ze af met een bed van 2,5 meter lang en 60cm breed  :jajaja:  :weia:

Een nederlander wilde dubbel glas in een raam hebben, vroeg aan "vakman" of hij dat kon leveren en plaatsen.

Antwoord  : (eigenlijk niet nodig om dit nog te vermelden)  "Yes Sir , No problem !".

Dus die vakman meet het raam op en komt later terug met 2 losse glas platen en een houten latje voor er tussen.   :ikkeniebegrijp:  :lachen:


Das ook dubbel glas he ! :applaus:


Ergens te begrijpen, want ze kennen dat vrijwel niet daar behalve in grote projecten, hoge kantoorgebouwen en condominiums etc.

Bij een huisje in San Miguel in Bacong hier werden dubbele schuiframen geplaatst maar de "grendels" (locks) om de ramen open te schuiven of af te sluiten waren aan de BUITENKANT geplaatst............. :lachen: :lachen: :lachen: (waar verhaal) ...ask Pierrevanderwiesen want het was zijn buur........... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:

Ik had toen ook een nieuwe airco gekocht, zo eentje die in de muur steekt. De oude was versleten. Nu was die nieuwe kleiner dus dat gat in de muur was te groot. Geen probleem, ze gingen een ijzeren frame maken van dezelfde grootte van het gat. Hij komt met zijn meter af (ik dacht wow hij heeft een meter bij, dat komt goed). Een week later komt hij af, ik zie dat en denk van dat komt niet goed. Hij haalt die oude airco uit de muur en wil die kader daar insteken...problema problema mompelde hij. Kader te groot. Geen probleem, dan maken we het gat wat groter. Met hamer en nagel begon hij te kloppen. Ik vraag van heb je geen beitel. Ja, in de winkel hebben ze dat. Komt hij terug met een stuk buis van de waterleiding met een gat en steekt die nagel daarin, voila dat is een beitel. Begint hij te kloppen. Door het gat zie ik de auto van de buurman staan. Meteen ingegrepen. Eerst die auto weg, dan mag je beginnen. Brokstukken vlogen naar alle kanten. Heeft hij uren zitten zweten om dat gat groter te kloppen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

jamietagabundok

Snap ik niet wat ze altijd zitten tobben hier in  :smiley-philippines: om de naad tussen aircon en muur af te dichten  :weetikniet:

Ik heb er al van alles tussen gefrommeld gezien oude kleding en kranten, of stukje hout.

Gewoon de naad opvullen met purschuim, sluit perfect af , en koop je later nieuwe airco, kan je de pur er gewoon met een handzaag loszagen en uitsteken, maar daar hebben ze hier blijkbaar nog nooit van gehoord.

Als ik ook zie hoe men kozijnen in bestaande muur vastmaakt  :negatief:, wat een getob met cement, 1 bus pur en probleem opgelost

Ronny55

Tja, wie plaats nu nog een lawaaierige en energie slorpende "venster air-co"...Ok het is veel beterkoop maar op termijn een dure koop.  :weetikniet: ...Zelf heb ik alle ventster air-co's er uit gezwierd (3 ) en vervangen door inverters 2x 1hp en eenmaal 2 hp, deze laatste draait omzeggens 24/7 toch is mijn energie rekening van 8 a 9K naar 5 a 6 K gezakt en veel minder lawaai aan mijn oren. Ok, het was een investering van om en bij de 125 K min de 25 k die ik gehad heb voor de tweede hands venster air-co .....Dat is nu 3 jaar geleden .....om en bij de 36K besparing/jaar maakt 108K .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Citaat van: Ronny55 op donderdag 17 september 2015, 01:01:06
Tja, wie plaats nu nog een lawaaierige en energie slorpende "venster air-co"...Ok het is veel beterkoop maar op termijn een dure koop.  :weetikniet: ...Zelf heb ik alle ventster air-co's er uit gezwierd (3 ) en vervangen door inverters 2x 1hp en eenmaal 2 hp, deze laatste draait omzeggens 24/7 toch is mijn energie rekening van 8 a 9K naar 5 a 6 K gezakt en veel minder lawaai aan mijn oren. Ok, het was een investering van om en bij de 125 K min de 25 k die ik gehad heb voor de tweede hands venster air-co .....Dat is nu 3 jaar geleden .....om en bij de 36K besparing/jaar maakt 108K .

Omdat ik er niet permanent woon. Ik huurde dat voor een paar maanden. Die oude Samsung airco die er stond weg, een kleine nieuwe Carrier er een paar maanden in de plaats en toen wij terug naar huis gingen die nieuwe er terug uit en die oude die daar stond er terug in. Die nieuwe netjes terug in de doos en bij iemand weggezet tot de volgende keer in de  :smiley-philippines:
Dat was ook enkel in de slaapkamer.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinocchio

Citaat van: Luc op woensdag 16 september 2015, 15:58:06
Ik had toen ook een nieuwe airco gekocht, zo eentje die in de muur steekt. De oude was versleten. Nu was die nieuwe kleiner dus dat gat in de muur was te groot. Geen probleem, ze gingen een ijzeren frame maken van dezelfde grootte van het gat. Hij komt met zijn meter af (ik dacht wow hij heeft een meter bij, dat komt goed). Een week later komt hij af, ik zie dat en denk van dat komt niet goed. Hij haalt die oude airco uit de muur en wil die kader daar insteken...problema problema mompelde hij. Kader te groot. Geen probleem, dan maken we het gat wat groter. Met hamer en nagel begon hij te kloppen. Ik vraag van heb je geen beitel. Ja, in de winkel hebben ze dat. Komt hij terug met een stuk buis van de waterleiding met een gat en steekt die nagel daarin, voila dat is een beitel. Begint hij te kloppen. Door het gat zie ik de auto van de buurman staan. Meteen ingegrepen. Eerst die auto weg, dan mag je beginnen. Brokstukken vlogen naar alle kanten. Heeft hij uren zitten zweten om dat gat groter te kloppen.
Citaat van: Luc op donderdag 17 september 2015, 02:00:28
Omdat ik er niet permanent woon. Ik huurde dat voor een paar maanden. Die oude Samsung airco die er stond weg, een kleine nieuwe Carrier er een paar maanden in de plaats en toen wij terug naar huis gingen die nieuwe er terug uit en die oude die daar stond er terug in. Die nieuwe netjes terug in de doos en bij iemand weggezet tot de volgende keer in de  :smiley-philippines:
Dat was ook enkel in de slaapkamer.

Als ik het goed begrijp heb je het gat in de muur laten uitkappen om jouw airco er tijdelijk in te plaatsen en na verloop van tijd die oude airco terug in dat uitgekapte gat.

Mooie huurder ben jij  :lachen: :applaus: :lachen:

Luc

Citaat van: Pinocchio op donderdag 17 september 2015, 02:30:40
Citaat van: Luc op woensdag 16 september 2015, 15:58:06
Ik had toen ook een nieuwe airco gekocht, zo eentje die in de muur steekt. De oude was versleten. Nu was die nieuwe kleiner dus dat gat in de muur was te groot. Geen probleem, ze gingen een ijzeren frame maken van dezelfde grootte van het gat. Hij komt met zijn meter af (ik dacht wow hij heeft een meter bij, dat komt goed). Een week later komt hij af, ik zie dat en denk van dat komt niet goed. Hij haalt die oude airco uit de muur en wil die kader daar insteken...problema problema mompelde hij. Kader te groot. Geen probleem, dan maken we het gat wat groter. Met hamer en nagel begon hij te kloppen. Ik vraag van heb je geen beitel. Ja, in de winkel hebben ze dat. Komt hij terug met een stuk buis van de waterleiding met een gat en steekt die nagel daarin, voila dat is een beitel. Begint hij te kloppen. Door het gat zie ik de auto van de buurman staan. Meteen ingegrepen. Eerst die auto weg, dan mag je beginnen. Brokstukken vlogen naar alle kanten. Heeft hij uren zitten zweten om dat gat groter te kloppen.
Citaat van: Luc op donderdag 17 september 2015, 02:00:28
Omdat ik er niet permanent woon. Ik huurde dat voor een paar maanden. Die oude Samsung airco die er stond weg, een kleine nieuwe Carrier er een paar maanden in de plaats en toen wij terug naar huis gingen die nieuwe er terug uit en die oude die daar stond er terug in. Die nieuwe netjes terug in de doos en bij iemand weggezet tot de volgende keer in de  :smiley-philippines:
Dat was ook enkel in de slaapkamer.

Als ik het goed begrijp heb je het gat in de muur laten uitkappen om jouw airco er tijdelijk in te plaatsen en na verloop van tijd die oude airco terug in dat uitgekapte gat.

Mooie huurder ben jij  :lachen: :applaus: :lachen:

Hoezo, daarom was er een frame gemaakt waar de kleinere airco kon instaan. Helaas heb ik er geen foto van. Een ijzeren kader met aan de onderkant een plaat waar die kleine airco kon opstaan. Die oude airco hing gewoon in de muur. Dat gat is ook niet zoveel groter gemaakt, dat ging om een paar centimeter maar dat was genoeg om dat niet in dat gat te kunnen steken. Daarna was het in feite beter. Dat frame is gebleven en die oude airco daar ingezet. Ik had er zelfs nog zo een elektrische veiligheidsschakelaar tussen gezet. De eigenaar woonde er trouwens naast en zonder die haar toestemming was ik er nooit aan begonnen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Citaat van: Luc op donderdag 17 september 2015, 02:58:22
Citaat van: Pinocchio op donderdag 17 september 2015, 02:30:40
Citaat van: Luc op woensdag 16 september 2015, 15:58:06
Ik had toen ook een nieuwe airco gekocht, zo eentje die in de muur steekt. De oude was versleten. Nu was die nieuwe kleiner dus dat gat in de muur was te groot. Geen probleem, ze gingen een ijzeren frame maken van dezelfde grootte van het gat. Hij komt met zijn meter af (ik dacht wow hij heeft een meter bij, dat komt goed). Een week later komt hij af, ik zie dat en denk van dat komt niet goed. Hij haalt die oude airco uit de muur en wil die kader daar insteken...problema problema mompelde hij. Kader te groot. Geen probleem, dan maken we het gat wat groter. Met hamer en nagel begon hij te kloppen. Ik vraag van heb je geen beitel. Ja, in de winkel hebben ze dat. Komt hij terug met een stuk buis van de waterleiding met een gat en steekt die nagel daarin, voila dat is een beitel. Begint hij te kloppen. Door het gat zie ik de auto van de buurman staan. Meteen ingegrepen. Eerst die auto weg, dan mag je beginnen. Brokstukken vlogen naar alle kanten. Heeft hij uren zitten zweten om dat gat groter te kloppen.
Citaat van: Luc op donderdag 17 september 2015, 02:00:28
Omdat ik er niet permanent woon. Ik huurde dat voor een paar maanden. Die oude Samsung airco die er stond weg, een kleine nieuwe Carrier er een paar maanden in de plaats en toen wij terug naar huis gingen die nieuwe er terug uit en die oude die daar stond er terug in. Die nieuwe netjes terug in de doos en bij iemand weggezet tot de volgende keer in de  :smiley-philippines:
Dat was ook enkel in de slaapkamer.

Als ik het goed begrijp heb je het gat in de muur laten uitkappen om jouw airco er tijdelijk in te plaatsen en na verloop van tijd die oude airco terug in dat uitgekapte gat.

Mooie huurder ben jij  :lachen: :applaus: :lachen:

Hoezo, daarom was er een frame gemaakt waar de kleinere airco kon instaan. Helaas heb ik er geen foto van. Een ijzeren kader met aan de onderkant een plaat waar die kleine airco kon opstaan. Die oude airco hing gewoon in de muur. Dat gat is ook niet zoveel groter gemaakt, dat ging om een paar centimeter maar dat was genoeg om dat niet in dat gat te kunnen steken. Daarna was het in feite beter. Dat frame is gebleven en die oude airco daar ingezet. Ik had er zelfs nog zo een elektrische veiligheidsschakelaar tussen gezet. De eigenaar woonde er trouwens naast en zonder die haar toestemming was ik er nooit aan begonnen.

Ik was wel verkeerd. Ik had die airco al van de keer ervoor. Toen had ik ergens anders gehuurd waar er al een gat was maar geen airco. Daar heb ik wel nog een foto van gevonden.



Uiteindelijk is het sinds de doortocht van tyfoon Haiyan airco :ripba8:

Het huis van het gat in de muur was daarna ook een heel groot gat  :floet: dak en alles was daar weg
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

jamietagabundok

Citaat van: Ronny55 op donderdag 17 september 2015, 01:01:06
Tja, wie plaats nu nog een lawaaierige en energie slorpende "venster air-co"...Ok het is veel beterkoop maar op termijn een dure koop.  :weetikniet: ...Zelf heb ik alle ventster air-co's er uit gezwierd (3 ) en vervangen door inverters 2x 1hp en eenmaal 2 hp, deze laatste draait omzeggens 24/7 toch is mijn energie rekening van 8 a 9K naar 5 a 6 K gezakt en veel minder lawaai aan mijn oren. Ok, het was een investering van om en bij de 125 K min de 25 k die ik gehad heb voor de tweede hands venster air-co .....Dat is nu 3 jaar geleden .....om en bij de 36K besparing/jaar maakt 108K .


!25 K voor 3 inverters, dus die dingen zijn dan zo 40 K per stuk  .Bij mij maken ze in de slaapkamers ook nog een sparing in de hollowblocksmuur voor zo een oude rammelkast.

Welk merk heb  U Ronny 55 , als ik vragen mag ?     Ik ga eerst maar zonder airco proberen , lukt me al 2 maanden, wel met fan in de slaapkamer.    Denk als ik zo een ventilator aan plafond monteer het wel voldoende is.

Ik vind de overgang van aircon ruimtes naar buiten veel te groot, als ik in een Mall ben gewwest hebik andere dag zere keel en loop te snotteren. Ik kan slecht tegen overgang van warm naar koud,of andersom bedoel ik

Ronny55

Carrier, dat zijn een van de betere als nit de beste (zuinig en qualiteit...Wel iets duurder ) 55K 2hp en 35K 1hp
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.