Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertrouwen vs blind vertrouwen

Gestart door BartD, woensdag 25 februari 2015, 09:19:48

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: BartD op vrijdag 26 juni 2015, 07:03:52
Ondertussen al geboekt voor september en haar voorgesteld om een toeristenvisum aan te vragen om te zien of het wel echt klikt
Citaat van: BartD op vrijdag 26 juni 2015, 10:42:04
Het zou mijn eerste relatie zijn.
We zijn enkel alleen geweest tijdens 2 korte reisjes.

Tenzij ze over voldoende financiele middelen beschikt om op eigen kracht een reisvisum te verkrijgen zou ik er maar niet op rekenen dat een dergelijke visumaanvraag wodt goedgekeurd.

Luke

Je kan haar uitnodigen met een "Friend Visit" Visum.
Dan ben jij de garant of een familielid met voldoende financiële middelen.

http://countries.diplomatie.belgium.be/en/philippines/visa/visa_belgium/friend_private_person_visit/

Slaagkans hangt af hoe goed je kan bewijzen dat je een (eerlijke) relatie hebt met je vriendin.
En dat ze terugkeert naar de PH.

Ik wacht op de commentaren...  :biggrinn:

jiggy

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 26 juni 2015, 10:50:03
Citaat van: BartD op vrijdag 26 juni 2015, 07:03:52
Ondertussen al geboekt voor september en haar voorgesteld om een toeristenvisum aan te vragen om te zien of het wel echt klikt
Citaat van: BartD op vrijdag 26 juni 2015, 10:42:04
Het zou mijn eerste relatie zijn.
We zijn enkel alleen geweest tijdens 2 korte reisjes.

Tenzij ze over voldoende financiele middelen beschikt om op eigen kracht een reisvisum te verkrijgen zou ik er maar niet op rekenen dat een dergelijke visumaanvraag wodt goedgekeurd.

Het beschikken over voldoende eigen middelen is geen maatstaf in de beoordeling van een visumaanvraag. Bij gebrek aan die middelen is er immers een "garantstelling" mogelijk ( form 3BIS).
Belangrijker, maar volgens de maatstaven van de ambassade moeilijker onomstotelijk aantoonbaar om de garantie van terugkeer te bewijzen  : het aantonen van voldoende inkomen om te leven in de Filippijnen. M.a.w. Dat de aanvrager voldoende "socio-economische" verankering heeft in het thuisland en NIET financieel afhankelijk is van de uitnodigende persoon.

Duidelijke bewijzen van lange en duurzame relatie ( huur of horelreservaties zijn niet relevant, vermits ze meestal enkel op naam staan van de "foreigner")
Geen wetmatigheid, doch bij eerste aanvraag best een korte periode voor het visum aanvragen. Anders stelt men dat de duur van het gevraagde verblijf niet in verhouding is met het "doel". Bvb als men elkaar slechts tijdens "2 korte reisjes" heeft ontmoet (Q.E.D.) dan is er weinig kans op goedkeuring van visum voor de maximale duur van 90 dagen of... zelfs 60. Doch nochmaals, dit is geen wetmatigheid, enkel gebaseerd op zigen ervaringen.

nils

Citaat van: BartD op vrijdag 26 juni 2015, 07:03:52
Ik ga zelfs professionele hulp zoeken om te zien of ik wel met een probleem zit naar vertrouwen toe of om te weten of zij zo manipulatief is.
Ziet ze mij echt graag of is het voor het visum?
Twijfels en onzekerheden overmeesteren mij.
Ligt het aan de cultuur, taal, ingesteldheid of aan de persoon? Zowel ikzelf als zij.
Het klopt inderdaad wat Luke zegt, dat veel Filipinas verwachten dat de man knopen doorhakt.
Uiteraard in positieve zin en niet als een autoritaire egoist.
Dus zolang je twijfelt over wat je van de relatie verwacht, blijf je in je gedachtencirkeltje hangen.

Adik

Ben het eens met Gertve en Nils. Mijns inziens wil je antwoorden op vragen die de toekomst toch wel zullen uitwijzen. Ik maak uit je verhaal op dat je de geslotenheid als manipulatief ervaart (sinds de vraag om geld?). Geef je het vertrouwen wel een kans om te herstellen. Niemand zal open en transparant zijn als je aan zijn/ haar oprechte motieven twijfelt.

Wat ik persoonlijk meen te herkennen is dat ze haar zeggenschap bewaakt over wanneer ze iets met je wil delen. In het meest gunstige geval gebeurd dit behoedzaam, stapje voor stapje. Eerlijk gezegd, wanneer je zelf overweegt psychologische hulp in te schakelen, zou voor mij toch wel een signaal zijn dat het geen match made in heaven is?

Het gaat me te ver om relaties uit elkaar te praten, maar ik denk dat meer ervaring met filippijnen je veel beter in staat zal stellen succesvol een relatie te onderhouden met een Filippijnse. Als het echt meant to be is komt het alsnog wel goed.

Verder TNX Jiggy. Zo spot on verwoord!

Adik

Als je denkt dat het haar om geld/visum te doen is? Waarom dan jij? Ben je echt zo rijk? Ben je echt de enige geschikte kandidaat? Heeft ze geen enkele andere vrijgezelle buitenlander gekent? Of zou er toch meer zijn tussen jullie?

Vrouwen vallen in het algemeen eerder op iemand die in staat is goed voor zich zelf te zorgen dan iemand die dat niet kan. Dus dat er rationele motieven zijn is bijna altijd wel zo waar dan ook ter wereld. Dat maakt geen verschil. De vraag is echter of het de hoofdreden is, en of jullie emotioneel elkaars other half zijn en dit zo waarderen dat dit onbetaalbaar is (en bij een ander altijd minder zal zijn)?

Pinocchio

Citaat van: jiggy op vrijdag 26 juni 2015, 11:13:53
Het beschikken over voldoende eigen middelen is geen maatstaf in de beoordeling van een visumaanvraag.

Dat klopt niet volledig.

Enkele jaren geleden had ik een Filippijns koppel (man en vrouw Filippijns) op bezoek en we hebben samen Rome en Parijs bezocht.

Die kwamen helemaal niet op basis van een uitnodiging.
Die hadden een retouticket naar Brussel, een reservatie in een hotel in Gent voor enkele dagen en beschikten over voldoende eigen fondsen om een visum naar Belgie te verantwoorden.

Visumaanvraag zonder problemen goedgekeurd.

jiggy

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 26 juni 2015, 12:14:42
Citaat van: jiggy op vrijdag 26 juni 2015, 11:13:53
Het beschikken over voldoende eigen middelen is geen maatstaf in de beoordeling van een visumaanvraag.

Dat klopt niet volledig.

Enkele jaren geleden had ik een Filippijns koppel (man en vrouw Filippijns) op bezoek en we hebben samen Rome en Parijs bezocht.

Die kwamen helemaal niet op basis van een uitnodiging.
Die hadden een retouticket naar Brussel, een reservatie in een hotel in Gent voor enkele dagen en beschikten over voldoende eigen fondsen om een visum naar Belgie te verantwoorden.

Visumaanvraag zonder problemen goedgekeurd.

Inderdaad goed gecorrigeerd, Pinochhio. Al is jouw voorbeeld (toeristenvisum) niet 100% vergelijkbaar met een "friend's visit visum".
Doch ik had wellicht moeten schrijven : het NIET beschikken over eigen middelen is geen maatstaf.... Bij friend's en ook family visit visa kan men dat ondervangen door  een "tenlasteneming". Bij een toeristenvisum niet, uiteraard...

Baron

Citaat van: Adik op vrijdag 26 juni 2015, 11:48:29
Als je denkt dat het haar om geld/visum te doen is? Waarom dan jij? Ben je echt zo rijk? Ben je echt de enige geschikte kandidaat? Heeft ze geen enkele andere vrijgezelle buitenlander gekent? Of zou er toch meer zijn tussen jullie?

Vrouwen vallen in het algemeen eerder op iemand die in staat is goed voor zich zelf te zorgen dan iemand die dat niet kan. Dus dat er rationele motieven zijn is bijna altijd wel zo waar dan ook ter wereld. Dat maakt geen verschil. De vraag is echter of het de hoofdreden is, en of jullie emotioneel elkaars other half zijn en dit zo waarderen dat dit onbetaalbaar is (en bij een ander altijd minder zal zijn)?

Zou mij helemaal niet verwonderen als hij (op dit moment !!) echt de enige beschikbare kandidaat is. Vaak is men nogal opportunistisch en is het minder "liefde". Wat wel later zou kunnen groeien. Dit (wat iik schrijf) is veel meer Aziatisch in tegenstelling va hoe wij in europa denken en doen. Zij kan toch met hem alleen maar er op vooruit gaan, egaal hoe het afloopt. Laptop, internet, af en toe eens op bezoek en dan leuke tijd, misschien vakantie naar europa ...

En inderdaad, wat de topicstarter nodig heeft is heel veel ervaringen met verschillende Filipina´s. Bedoel ik niet (alleen) seksueel. Zodat je de aard, de way of hun leven, hun doen, hun communiceren leert en leert herkennen.

Naar een therapeut oid. Neen, geloof ik niet. Ik denk dat je gevoel, je intuitie prima werkt, en je voelt, inziet, dat het toch een beetje rare relatie is met wat merkwaardige voorvalletjes. Ik zou niet te hard van stapel lopen, en geen duizenden euro´s spenderen om haar hier op vakantie te laten komen. De Topicstarter moet dat geld gebruiken om zelf naar de PH te gaan, en dan niet alleen naar deze vrouw maar rond te trekken, ervaringen opdoen.

En als je zo pril in een relatie en pas 2 x 3 weken bij mekaar te zijn geweest al zoveel negatieve ervaringen en aanwijzingen hebt meegemaakt zou ik rap de verbinding verbreken. Het is echt een standaard relatie waar jij (TS) vooral gezien wordt om te gebruiken.

Zo een 2 x eerste 3 weken zouden een groot feest moeten zijn, van liefde en lol maken. En jij denkt om geestelijke hulp en therapie te gaan zoeken. Beste Topicstarter, volgens mij weet je precies wat het is, maar is het niet leuk dat te aanvaarden en toe te geven (aan jezelf). En dan werkt ZWAAR tegen je dat je geen of nagenoeg geen ervaring hebt met de Filipijnen, Filipina´s en Filipino.
Dan zou je weten dat ze voor je in de rij staan. Dan kan je dus net zo goed wat rondfladderen en op een gegeven moment komt er dan eentje in je leven die je echt bevalt. Probeer te leren hoe Aziaten zijn, denken en doen, zodat je weet wat je voor je hebt.
Nog een tip, ga naar die Filipijnse feesten en parties enz. waarvan er echt honderden van worden ge-organiseerd in NL / B / Dld. Praat met de mensen daar en zodoende leer je. Niet alleen van de Filipina´s maar vaak ook van hun mannen. Gewoon open staan voor kontakten.

:atyourservice: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

jamietagabundok

Citaat van: gertve op vrijdag 26 juni 2015, 08:58:09
Ik heb ook veel 'koetjes en kalfjes' gesprekken met Jackie, en ik denk dat dat door de PH cultuur komt. Op directe vragen krijg je niet altijd antwoord, iets wat we in NL niet gewend zijn. Verschil in opleiding (ze zegt vaak dat ik slim ben) gecombineerd met geen zichtverlies willen lijden, daar hou ik het op. Geen reden op zich voor argwaan.




 O ja doe ik ook vaak alleen  over koetjes en kalfjes, praten , waar moet ik anders ieder dag die 2 uur mee vullen op chat of bellen via chat   :biggrinn:

Maar ook door koetjes gesprekken leer je elkaar kennen,  en wil je een antwoord op bepaalde vragen , wees dan nooit te direct, altijd met een omweggetje.  Dat werkt beter.

@ BartD

 Ik heb net als jouw heel lang twijfels gehad, omtrent mijn  filippijnse vriendin, zij was   bijna 24 uur op FB aktief, en dacht ook met een scammer van doen te hebben.  Maar later kwam ik er achter dat het kostenloos kan op FB aktief zijn, en ze het uit pure verveling deed.

 De bedragen waar ik om gevraagd ben lopen in de miljoenen pesos, bedoeld voor aankoop van grote stukken land.
Ze zijn goed in plannen maken maar laten de beslissing uiteindelijk aan jouw over, en als het niet doorgaat de aankoop berusten ze daar ook weer in.  Maar toch leuk geprobeerd  :biggrinn:  

 Mijn vriendin kan heel goed de big spender uithangen.maar door omstandigheden, zit het financieel  bij mij even wat tegen.       Dus moet ze het met 100 Euro doen  deze maand.  Was voor mij een goede testcase, hoe ze daar op zou reageren.

Want ze is inmiddels zwanger en wilde eigenlijk deze maand babyspullen gaan kopen,  dat ging dus niet door.  Want die 100 E uro is alleen voor eten, en elektra  En tot mijn verbazing was ze zeer begripvol. En begon niet te zeuren over geld.
Maar accepteerde de situatie zoals die was.

 En het feit dat ze  bij mijn eerste bezoek daar van amper 1 maan d zwanger is geraakt , heb ik ook wel over gedacht word ik er niet ingeluisd ? En is ze kort te voren zwanger gemaakt door een pinoy ?

Het zijn nou eenmaal goede acteurs die pinays.  Maar omdat ze heeft gezegd geen enkele moeite met DNA test te hebben, heb ik die gedachte maar laten varen.

Misschien dat jullie mij achterdochtig vinden, maar een gezonde dosis argwaan kan geen kwaad dunkt mij.